Okuma Listesi |
Demirel, Özcan. (2013). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: PEGEM Akademi.Dewey, John. (1902). The child and curriculum. University of Chicago press. Chicago.Dewey, John. (1902). The school and society. University of Chicago press. Chicago.Gordon, P., Gibby B.; M. Ing; D. Lowten , T. Moore; R. Pring. Theory and Practice of Curriculum Studies, Boston, 1978. Henson, Kenneth, T. Curriculum Development for Educational Reform. Harper Collins College Publising, NY. 2005.Kırıoğlu, Kasım. (2011). İlköğretim programları 1-5 Sınıflar. Ankara: PEGEM Akademi.McCormick, R. & M. James. Curriculum Evaluation in Schools. London: Croom Helm Ltd., 1983.Oliva, P. F. Developing the Curriculum. 2nd. Edition. Boston: Scott, Faresman and Company, 1988. Özçelik, Durmuş Ali. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: PEGEM Akademi.Romiszowski, A.J. (1981). Designing instructional systems: Decision making in course planning and curriculum design. London: Kogan Page. Saylor, J. G.; Alexander, W. W. & A. J. Lewis. Curriculum Planning for Better Teaching and Learning, Canada, 1981.Selvi, Kıymet.(2000) Öğretim amaçlarının belirlenmesi. Eskişehir: Anadolu Univ. Yayınları No:1252.Sönmez, Veysel.(1993). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Dördüncü baskı. Ankara: Adım yayıncılık. Sönmez, Veysel. (2005). eğitim felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara.Taba, Hilda. Curriculum Development Theory and Practice. Newyork, Brace and world., Inc., Newyork.Tanner, Daniel. Curriculum development: theory into practice / Daniel Tanner, Laurel N.Tanner. – 2nd ed. – New York, N.Y. : Macmillan Pub. Co., c1980.Tyler, W. Ralph. Basic principles of curriculum and instruction. The university of Chicago Presse Chicago, 1969.Varış, Fatma. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık. Walker F. W & J. F. Soltis. Curriculum and Aims. Teacher College Press, New York, 1997.Wiles, Jon. Curriculum development : a guide to practice / Jon Wiles, Joseph Bondi, 6th ed. Upper Saddle River, N.J.: Merrill/Prentice Hall, c2002. |
Katalog İçeriği |
Eğitim programlarının incelenmesine ilişkin ölçütlerin saptanması; Eğitim programlarının dayandığı felsefi temelleri ve eğitim teorilerinin özeliklerinin saptanması; Eğitim programlarının incelememsi ile program tasarımı, geliştirilme ve değerlendirme modelleri arasındaki ilişkinin analiz edilmesi; Eğitim programlarının boyutlarının ilişkin inceleme ölçütlerinin saptanması: Bağlam ile ilgili ölçüteler, amaçlar ile ilgili ölçütler, İçerikle ilgili ölçütler, öğrenme-öğretme süreçleri ile ilgili ölçütler, ölçme ve değerlendirme ile ilgili ölçütler; Program İnceleme Ölçütlerini işe koşarak Eğitim programlarının incelenmesi; Okulöncesi, İlköğretim |