1 |
Alana ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirme |
|
|
|
X |
2 |
Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
|
|
|
X |
3 |
Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme |
|
|
|
X |
4 |
Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme |
|
|
X |
|
5 |
Alandaki sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm önerileri geliştirme |
|
|
X |
|
6 |
Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama |
|
|
X |
|
7 |
Bilimsel ve mesleki etik kurallarını benimseme ve uyma |
|
|
|
X |
8 |
Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme |
|
|
|
X |
9 |
Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme |
|
|
|
X |
10 |
Bir yabancı dilde iletişim kurma ve yayınları takip etme |
|
|
X |
|
11 |
Bilişim ve iletişim teknolojilerinden mesleki gelişim ve uygulama amaçlı yararlanabilme |
|
|
X |
|
12 |
Kendini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
|
|
|
X |
13 |
Sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme |
|
X |
|
|
14 |
Gelişim alanlarını destekleyici eğitim sürecini planlayıp, yürütebilme |
|
|
|
X |
15 |
Fiziksel açıdan eğitim ortamını düzenleyebilme |
|
|
|
X |
16 |
Psikolojik açıdan eğitim ortamını düzenleyebilme |
|
|
|
X |
17 |
Ailelerle iletişim kurabilme ve aile katılımını sağlayabilme |
|
|
X |
|
18 |
Aile eğitimi etkinliklerini yürütebilme |
|
|
X |
|
19 |
Kendini söz, beden ve sanat yoluyla ifade edebilme |
|
X |
|
|
20 |
Bilişim teknolojilerini eğitim ve öğretimde kullanabilme |
|
|
X |
|
21 |
Araştırma, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretebilme |
|
|
|
X |
22 |
Eğitim programını değerlendirebilme ve gerekli düzenlemeleri yapabilme |
|
|
|
X |
23 |
Çocukların gelişimini değerlendirebilme |
|
|
X |
|
24 |
Etkin dinleyebilme |
|
X |
|
|
25 |
Empati kurabilme |
X |
|
|
|
26 |
Özgün ürünler oluşturabilme |
|
X |
|
|
27 |
Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerine sahip olabilme |
X |
|
|
|
28 |
Eğitim sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütebilme |
|
|
|
X |
29 |
Çocuklara değer verme, saygı gösterme ve onları anlayabilme |
|
|
|
X |
30 |
Türk Milli Eğitim Sistemi’nin amaç ve ilkelerini benimseme ve eğitim sürecine yansıtabilme |
|
|
X |
|
31 |
Okulöncesi eğitimde bir araştırma planlayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme |
|
|
|
X |
32 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olabilme |
|
|
|
X |
33 |
Bir yabancı dili temel düzeyde kullanabilme |
|
X |
|
|
34 |
Çocukluk döneminin gelişim özelliklerini tanıma ve eğitim sürecine yansıtabilme |
|
|
|
X |
35 |
Farklı yaklaşım, yöntem ve teknikleri eğitim ve öğretimde kullanabilme |
|
|
|
X |
36 |
Okulun kültür ve öğrenme merkezi haline getirilmesinde toplumla iş birliği yapabilme |
|
X |
|
|
37 |
Kişisel ve mesleki açıdan kendini geliştirebilme |
|
|
|
X |
38 |
Kendini tanıyabilme ve geliştirebilme |
X |
|
|
|
39 |
Eleştirel düşünebilme |
|
|
|
X |
40 |
Gereksinim duyduğu bilgiye etkin bir şekilde ulaşabilme |
|
|
|
X |
41 |
Ulusal ve uluslararası gelişmelere duyarlı olabilme |
|
|
X |
|
42 |
Ulusal ve uluslararası farklı kültürlere saygı duyabilme |
|
X |
|
|