Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı (Tezli) (YL)
  • Okul Öncesi Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Erken Çocuklukta Bilim Eğitimi OKÖ514 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. ÜMRAN ALAN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler OKÖ229 Erken Çocuklukta Fen Eğitimi
Okuma Listesi Akerson, V., & Donnelly, L. A. (2010). Teaching nature of science to K-2 students: What understandings can they attain? International Journal of Science Education, 32(1), 97–124.Akerson, V. L., Buck, G. A., Donnelly, L. A., Nargund-Joshi, V., & Weiland, I. S. (2011). The importance of teaching and learning nature of science in the early childhood years. Journal of Science Education and Technology, 20, 537–549.Alan, Ü., & Erdoğan, S. (2018). Of course scientists haven’t seen dinosaurs on the beach: Turkish kindergartners’ developing understanding of the nature of science through explicit–reflective instruction. Early Childhood Education Journal, 46, 695-706.Eshach, H. (2006). Science literacy in primary schools and pre-schools. Dordrecht, The Netherlands.Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of science education and technology, 16, 171-190.Eshach, H., & Fried, M. N. (2005). Should science be taught in early childhood?. Journal of science education and technology, 14, 315-336.Metz, K. E. (1995). Reassesment of developmental constraints on children’s science instruction. Review of Educational Research, 65(2), 93–127.Metz, K. E. (2004). Children’s understanding of scientific inquiry: Their conceptualization of uncertainty in investigations of their own design. Cognition and Instruction, 22(2), 219–290.Metz, K. E. (2011). Young children can be sophisticated scientists. Phi Delta Kappan, 92(8), 68–71.Quigley, C., Pongsanon, K., & Akerson, V. L. (2011). If we teach them, they can learn: Young student’s views of nature of science during an informal science education program. Journal of Science Teacher Education, 22, 129–149. Saçkes, M., Trundle, K. C., Bell, R. L., & O'Connell, A. A. (2011). The influence of early science experience in kindergarten on children's immediate and later science achievement: Evidence from the early childhood longitudinal study. Journal of Research in Science Teaching, 48(2), 217-235.Sackes, M., Trundle, K. C., & Flevares, L. M. (2009). Using children’s literature to teach standard-based science concepts in early years. Early Childhood Education Journal, 36, 415-422.
Değerlendirme Ödev, Sunum ve Dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Bu ders kapsamında staj bulunmamaktadır.
Katalog İçeriği Erken Çocukluk ve Bilim; Bilim Okuryazarlığı: Bilimin doğası, Bilimsel süreç becerileri, Bilimsel tutum, Bilimsel içerik; Erken Çocukluk Döneminde Bilimsel Kavram Gelişimi; Erken Çocukluk Bilim Eğitimi Standartları; Erken Çocukluk Bilim Eğitimi Programları; Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Yöntem ve Teknikler; Erken Çocukluk Bilim Eğitiminde Planlama, Uygulama, Değerlendirme ve Dokümantasyon; Erken Çocukluk Eğitiminde Bütünleştirme ve STEM; Farklı Öğrenme Ortamlarında Bilim Eğitimi; Erken Çocuklukta Bilim İletişimi; Erken Çocukluk Bilim Eğitimi Araştırmalarında Güncel Durum ve Gelecek Yönelimler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri