Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı
  • Temel Eğitim Anabilim Dalı (Tezli) (YL)
  • Okul Öncesi Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İleri Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İleri Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi OKÖ501 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ BERRİN DİNÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi Avcı, N. (2003). Gelişimde 0-3 yaş: yaşama merhaba (1. Baskı). Ankara: Morpa Kültür Yayınları.Aydın, B. (2005). Çocuk ve ergen psikolojisi. Ankara: Atlas Yayın.Aydın, O. (2005). Okulöncesi dönem çocuğunun gelişim özellikleri. Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. İstanbul: Morpa Yayınları.Başal, H. A. (2007). Gelişim ve psikoloji: nasıl mutlu bir çocuk yetiştirebilirim? (4. Baskı). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.Beaty, J. J. (2008). Skills for preschool teachers (Eighth Edition). New Jersey: Pearson Prentice Hall.Brewer, J. A. (2007). Early childhood education: preschool through primary grades (Sixth Edition). Boston: Pearson Education, Inc. Bee, H. ve Boyd, D. (2009). Çocuk gelişim psikolojisi. İstanbul: Kaknüs Yayınları.Berk, L. E. (2015). Bebekler ve çocuklar: doğum öncesinden orta çocukluğa. N. Işıkoğlu Erdoğan (Ed). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Blank-Mathıeu, M. (2005). Okul öncesi dönemde cinsel farklılıklar (Çev. T. Uysal). İzmir: İlya Yayınevi.Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev. İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu). İstanbul: Kaknüs Yayınları.Cirhinlioğlu, F. G. (2010). Çocuk gelişimi ve ruh sağlığı: okul öncesi dönem. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Çağdaş, A. (2008). Anne-baba-çocuk iletişimi. Ankara: Kök Yayıncılık.Çağlak, S. (2005). Okulöncesi dönemde hareket gelişimi ve eğitimi. M. Sevinç (Yayıma hazırlayan). Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar, Cilt 1. Ankara: Morpa Kültür Yayınları, 239-244.Dönmezer, İ. (2001). Ailede iletişim ve etkileşim (3. Baskı). İstanbul: Sistem Yayıncılık. Driscoll, A. & Nagel, N. G. (2008). Early childhood education, birth-8: the world of children, families, and educators (Fourth Edition). Boston: Allyn and Bacon.Güven, N. , Bal, S. (2000). Dil gelişimi ve eğitimi (0-6 yaş çocukları için destekleyici etkinlikler) İstanbul: Epsilon yayıncılık.Haffner, D. (2007). Çocuğunuzun gelişen cinselliği (B. Küçükkal). İstanbul: Optimist Yayın Dağıtım. Kail, R. V. (2010). Child development (Fifth Edition). New Jersey: Pearson Education Inc. Upper Saddle River.Kandır, A. (2003). Gelişimde 3-6 yaş “çocuğum büyüyor”. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.Ömeroğlu, E., Kandır, A. (2005). Bilişsel gelişim. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Özer, D. S., Özer, K. (2000). Çocuklarda motor gelişim. İstanbul: Kazancı Kitap Ticaret.Özkızıklı, S. ve Okutan, N. Ş. (2014). Bebeklik ve Okul öncesi Dönemde Cinsel Gelişim ve Eğitim. İsmihan Artan (Ed.) Cinsel Gelişim ve Eğitim (ss: 319-332)Ankara: Hedef YayıncılıkPighin, G. (2005). Çocuklara değer aktarımı (Çeviren: A. Y. Gök). İzmir: İlya İzmir Yayınevi.San Bayhan, P. ve Artan, İ. (2004). Çocuk gelişimi ve eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.Santrock, J. W. (2011). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.Seven, S. (2008). Çocuk ruh sağlığı (1. Basım). Ankara: Pegem Akademi.Sevinç, M. (2005). Dil gelişimi ve ilköğretime hazırlık. Erken çocuklukta gelişim ve eğitimde yeni yaklaşımlar. Cilt I. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, 169–176.Sigelman, C. K. (2009). Life-span human development (Sixth Edition). Australia: Wadsworth Cengage Learning.Southam Gerow, M.A. (2014). Çocuklarda ve ergenlerde duygusal düzenleme uygulayıcının rehberi. Ankara: Nobel Yayınları.Taşçı, A. İ. (2010). Cinsel eğitim. İstanbul: İz Yayıncılık. Temel, F. (2001). Ergen ve gelişim yetişkinliğe ilk adım. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Trawich-Swith,J.(2013). Erken çocukluk döneminde gelişim: Çok kültürlü bir bakış açısı. (Çev. Ed. B. Akman). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Tuzcuoğlu, N., Tuzcuoğlu, S. (2007). Çocuğun cinsel eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.Uyanık Balat, G. (2005). Değerler eğitimi ve değerler eğitimi programları. A. Oktay ve Ö. Polat Unutkan (Yayıma hazırlayan). Okulöncesi eğitimde güncel konular. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları, 197-209. Uyanık Balat, G., Balaban Dağal, A. (2009). Okulöncesi dönemde değerler eğitimi etkinlikleri (2. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.Yazgan İnanç, B., Bilgin, M. ve Kılıç Atıcı, M. (2015). Gelişim psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık.Yavuzer, H. (2012). Çocuk psikolojisi (34. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.Yavuzer, H. (2012). Çocuğu tanımak ve anlamak (10. Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi.Yerlikaya, E. E. , Yazgan İnanç, B. (2017) Kişilik kuramları (13.Baskı). Ankara: Pegem AkademiZembat, R., Unutkan, Ö.P. (2001). Okulöncesi dönemde çocuğun sosyalleşmesinde ailenin yeri. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
Değerlendirme 1 ara sınav ve 1 final sınavı
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Gelişimin Doğası; Gelişimle İlgili Temel Kavramlar veİlkeler; Gelişimi Etkileyen Etmenler; Çocuk Gelişimi vePsikolojisini İncelemede Kullanılan Bilimsel AraştırmaYöntemleri; Çocuk Gelişimi ve Psikolojisi AlanındakiTemel Kuramlar; Gelişim Dönemlerinin Fiziksel, Bilişselve Psikososyal Gelişim Alanları Açısından İncelenmesi:Doğumöncesi dönemde gelişim, Bebeklik dönemindegelişim, İlk çocukluk döneminde gelişim, İkinci ÇocuklukDöneminde Gelişim; Cinsel Gelişim ve Eğitimi; ÇocukGelişiminde Oyun ve Oyuncakların Rolü; OkulöncesiDönemde Karşılaşılan Sorunlar ve Bunlara Yönelik ÇözümÖnerilerinin Tartışılması.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri