Okuma Listesi |
BROWN, D. (1991). Career counseling techniques. Boston : Allyn and Bacon, 1991. CAN, G.(Ed.) (2002). Psikolojik Danışma ve Rehberlik.Pegem Yayıncılık, Ankara. CAN, G.(Ed.) (2008). Rehberlik. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi No: 945, Eskişehir. DENİZ, M.E. & ERÖZKAN, A. (Ed.) (2008). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Maya Akademi. EHLY, S. (1989). Individual and group counseling in schools. New York : Guilford Press. ERKAN, S. (2000). Örnek grup rehberliği etkinlikleri. Genişl. 4. baskı, Ankara : PeGem A Yayıncılık. GİBSON, R. L. (1995). Introduction to counseling and guidance. N.J. : Merrill. GİBSON, R. L. (1983). Development and management of counseling programs and guidance Services. New York, N.Y. : Macmillan Pub. Co. GORDON, T.(1993). Etkili Öğretmenlik Eğitimi. Çev.: E.Aksoy-B.Özkan, YA-PA Yayınları,İstanbul. ISAACSON, L. E. (2000). Career information, career counseling, and career development. Boston : Allyn and Bacon. KAYA, A. (Ed.) (2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık. KEPÇEOĞLU, M. (1994). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Gül Yayınları, Ankara. KILIÇÇI, Y. (1989). Okulda Ruh Sağlığı. Ankara. KUZGUN, Y. (1988). Rehberlik ve Psikolojik Danışma. ÖSYM Eğitim Yayınları:9, Ankara. KUZGUN,Y. (Ed.) (1999). İlköğretimde Rehberlik. Nobel Yayınları, Ankara. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği. Mayıs 2001-2524 MURO, J. J. (1995). Guidance and counseling in the elementary and middle schools : a practical Approach. Wis. : WCB Brown & Benchmark. ÖZGÜVEN, İ.E. (1998). Bireyi Tanıma Teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara. ÖZGÜVEN,İ.E.(1999).Çağdaş Eğitimde Rehberlik ve Psikolojik Danışma.PDREM Yayınları, Ankara. SHAW, M. C. (1973). School guidance : objectives, functions, evaluation, and chang. Boston : Houghton Mifflin Co., c1973. YEŞİLYAPRAK, B. (2000). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayınları, Ankara. |
Katalog İçeriği |
RPD’ye ilişkin temel kavram ve ilkeler, RPD’nin tarihçesi, alanı ve dalları; kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, okul danışmanlığı modelleri (geleneksel ve gelişimsel), okul danışmanlığı yaklaşımları (kriz yönelimli, iyileştirici- çare bulucu, önleyici ve gelişimsel), geleneksel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri, geleneksel okul psikolojik danışmanının rol ve işlevleri, gelişimsel okul danışmanlığı modelinin amacı, ilkeleri ve programı (Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı), temel hizmetleri/müdahaleleri ve gelişimsel okul danışmanının rol ve işlevleri; RPD’de gelişimsel ve önleyici yaklaşımın amacı ve ilkeleri, gelişimsel yaklaşımda yaşam becerileri eğitiminin önemi, pozitif genç gelişimi yaklaşımları ve önleyici yaklaşımda önleme düzeyleri (temel, ikinci ve üçüncü düzey). |