Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Çocuk Ve Drama
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Çocuk Ve Drama ÇGE203U III.YARIYIL 0+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ALİ ÖZTÜRK
Dersin Veriliş Biçimi Uzaktan eğitim
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Akın, M. 81993). Farklı Sosyoekonomik Düzeylerdeki İlkokul 3. Sınıf Öğrencilerinin Sosyalleşme Düzeylerine Yaratıcı Dramanın Etkisi. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.Aykaç, N. (2006). Okul Öncesinde Yaratıcı Drama ve Oyunla Kavram Öğretiminin Öğrencilerin Öğrenme Düzeyi ve Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi. Avrupa Birliği Sürecinde Okul Öncesi Eğitimin Bugünü ve Geleceği Sempozyumu. Kıbrıs.Cömertpay, B. (2006). Dramanın 5-6 Yaş Grubu Çocukların Dil Edinimine Etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.Çetingöz, D. ve Cantürk Günhan, B. (2011). Drama Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adaylarının Drama Etkinlikleri Planlama Becerilerine Yönelik Görüşleri Üzerindeki Etkileri Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7:1 1, Haziran 2011, ss.89-99.Eshach, H. ve Fried, M. (2005). Should science be taught in early childhood? Journal of Science Education and Technology, 14 (3), 315-336.Gönen, M. (1999). Çocuk Eğitiminde Drama Yönteminin Kullanılması. Türkiye 1. Drama Liderler Buluşması. Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi, s:34-40. Ankara.Güven, İ. (2008). Okulöncesi Drama Etkinliklerinde İlkeler. A. Öztürk (Ed.). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Hong, S. Y. ve Diamond, K. E. (2012). Two approaches to teach_ng young children science concepts, vocabulary, and scientific problem-solving skills. Early Childhood Research Quarterly, 27(2), 295-305.Köksal-Akyol, A. (2003a). Drama ve Dramanın Önemi. Türk Eğitim Bilimleri, 1(2), 179-190.Mangır, M. ve Çağatay Aral, N. (1991). Alt ve Üst Sosyo-Ekonomik Düzeydeki Dokuz Yaş Çocuklarının Yaratıcılıklarını Etkileyen Bazı Faktörlerin İncelenmesi. Eğitim ve Bilim,79, Cilt:15. Ankara.Ömeroğlu-Turan, E. ve Can-Yaşar, M. (1999). Okul Öncesi Eğitimde Drama Uygulamaları. Gazi Üniversitesi Anaokulu/Anasınıfı Öğretmen El Kitabı, s: 91-110, İstanbul: Ya-Pa Yayınları.Ömeroğlu, E. (1990). Anaokuluna Giden 5-6 Yaşlarındaki Çocukların Sözel Yaratıcılıklarının Gelişimine Yaratıcı Drama Yönteminin Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.Özbek, G. (2014). Drama in Education: Key Conceptual Features. Journal of Contemporary Educational Studies, 65 (1),45-61.Öztürk, A. (2001). Eğitim-Öğretimde Yeni Bir Yaklaşım: Yaratıcı Drama. Anadolu Üniversitesi Kurgu Dergisi.18, 251-259.Posner, G. J., Strike, K A., Hewson, P. W. ve Gertzog, W. A. (1982). Accommodation of a Scientific Conception: Toward a Theory of Conceptual Change. Science Education, 66, 211-227.
Değerlendirme 1 Arasınav ve 1 Dönem Sonu Sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için staj veya uygulama yoktur.
Katalog İçeriği Drama ve Dramanın Boyutları: Dramanın tanımı ve temel kavramlar, Dramanın uygulama boyutları, Dramanın çocuğun gelişimine katkısı, Oyun ve drama ilişkisi; Dramanın Tarihsel Gelişimi: Dramanın yurt dışındaki tarihsel gelişimi, Dramanın Türkiye’deki tarihsel gelişimi; Dramanın Bileşenleri ve Uygulama Aşamaları; Dramada Kullanılan Teknikler; Drama ile Fen ve Matematik; Alternatif Mekânlarda Drama; Farklı Yaşam Alanlarında Drama; Özel Gereksinimli Çocuklarla Drama.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri