Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İlköğretimde Cebirsel Düşünmenin Gelişimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İlköğretimde Cebirsel Düşünmenin Gelişimi MTE510 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. DİLEK TANIŞLI
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi KitaplarBednarz, N., Kieran, C., & Lee. L. (1996). Approaches to Algebra : Perspectives for Research and Teaching. Dordrecht : Kluwer Academic.Blanton, M.L. (2008). Algebra and The Elementary Classroom. Transforming thinking, Transforming Practice. Heinemann, NHCathcart, W. G., Pothier, V. M., Vance, T. H., & Bezuk, N. S. (2003). Learning mathematics in elementary and middle schools. 3rd ed-Upper Saddle River, N.J: Merrill/Prentice Hall. Driscoll, M. (1999). Fostering Algebraic Thinking. A Guide for Teachers Grades 6-10. Heinemann, NH.Kaput, J.J, Carraher, D.W and Blanton, M.L. (2007). Algebra in the Early Grades. Taylor Francis Group.Mason, J., Graham, A., & Johnston-Wilder, S. (2005). Developing Thinking in Algebra. London : Open University in association with Paul Chapman Pub.Moses, B. (1999). Algebraic Thinking Grades K-12. NCTM, Reston, Virginia.Orton, A. ve Orton, J. (1999). Pattern and the approach to algebra. In A. Orton (Ed.), Pattern in the teaching and learning of mathematics (104-120). London and New York: Cassell. Radford, L., Schubring, G. & Seeger, F. (2008). Semiotics in Mathematics Education. Epistemogy, History, Classroom and Culture. Sense Publishers.Reys, R. E., Suydam, M. N., Lindquist M. M. ve Smith. N. L. (1998). Helping children learn mathematics. 5th ed-Boston: Allyn and Bacon.Rivera, F. (2013). Teaching and Learning Patterns in School Mathematics: Psychological and Pedagogical Considerations. Springer Doradreaht Heidelberg New York London.Stacey, K., Chick, H., Kendal, M. (2004). The Future of the Teaching and Learning of Algebra : The 12th ICMI study. Boston : Kluwer Academic.Smith, M. S. et al. (2005). Improving Instruction in Algebra. New York : Teachers College Press.Susan, F. et al. (2001). Navigating through Algebra in Grades 6-8. Reston, Va. : National Council of Teachers of Mathematics. Sutherland, R. et al. (2001). Perspectives on School Algebra. Dordrecht : Kluwer Academic.Van De Walle, J. A. (2004). Elementary and Middle School Mathematics. 5th ed-Boston: Allyn and Bacon.MakalelerBishop, J. W., Otto, A. D., & Lubunski, C. A. (2001). Promoting algebraic reasoning using students’ thinking. Mathematics Teaching in The Middle School. 6(9), 508-514.Herbert, K. ve Brown, R. H. (1997). Patterns as tools for algebraic reasoning. Teaching Children Mathematics. 3, 123-128. Kenney, P. A. ve Silver, E. A. (1997). Probing the foundations of algebra: Grade-4 pattern items in NAEP. Teaching Childeren Mathematics. 3, 268-274.Lannin, J. K. (2003). Developing algebraic reasoning through generalization. Mathematics Teaching In The Middle School. 8 (7), 342-348.Steele, D. (2005). Using writing to access students’ schemata knowledge for algebraic thinking. School Science and Mathematics. 103(3), 142-154.
Değerlendirme 1. Ara sınav, 1. Final sınavı ve 1. Ödev uygulamaSınavlar, açık uçlu ve pratik uygulama şeklinde olacaktır.
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Cebir ve Cebirsel Düşünme Nedir?; Aritmetikten Cebire Geçiş; Cebirsel Muhakemenin Gelişimi; Cebirsel Düşünmede Temel Kavramlar; Cebirsel Düşünmede Çoklu Temsiller; Cebirsel Düşünmede Öğrenci Yeterlilikleri; Cebirsel Düşünmede Öğrenci Güçlükleri ve Kavram Yanılgıları; Cebirsel Düşünmenin Gelişiminde Teknoloji Kullanımı; Cebirsel Düşünme Üzerine Gerçekleştirilen Araştırmaların İncelenmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri