Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. MURAT DOĞAN ŞAHİN |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüz yüze |
Dersin Önkoşulları |
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır. |
Önerilen Dersler |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme |
Okuma Listesi |
Kutlu, Ö., Doğan, D ve Karakaya, İ. (2015). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi / Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Mcmillan, J. (2015). Sınıf İçi Değerlendirme (Çevirenler..)Sınıf içi değerlendirme-öğretmen rehber kitapları (MEB): https://www.meb.gov.tr/sinif-ici-degerlendirme-ogretmen-rehber-kitaplari-yayimlandi/haber/30797/tr |
Değerlendirme |
Verilecek üç parçalı performans görevinin ara sınav kapsamında değerlendirilmesi, finalin ise karma test formatında olması planlanmaktadır. |
Staj & Uygulama |
Staj uygulaması yoktur. |
Katalog İçeriği |
Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Temel Kavramlar: Ölçek, değişken türleri, ölçme türleri; Sınıf İçi Öğrenmelerde Süreç Değerlendirmenin Rolü: Öğrenme için değerlendirme, öğrenmelerin değerlendirilmesi; Durum Belirleme: Etkili geri bildirim verme, geri bildirim stratejileri, sözlü ve yazılı geri bildirimde dikkat edilmesi gereken hususlar; Durum Belirlemeye Yönelik Ölçme Aracı Geliştirme: Rubrik geliştirme ve iyileştirme, değerlendirme sonuçlarını geri bildirimde kullanma, akran değerlendirme; Proje ve Performans Görevlerinde Portfolyo Kullanımı: Portfolyo türleri, portfolyonun değerlendirilmesi; Sınıf İçi Değerlendirmelerde Yapay Zekanın Rolü |