Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
  • Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Türkçe Öğretiminde Çağdaş Eğilimler
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Türkçe Öğretiminde Çağdaş Eğilimler TDE590 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT SAMİ TÜRKER
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersi alacak öğrencilerin XXX6660 Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar dersini almış olmaları önerilir.
Okuma Listesi Fosnot, C. T. (Eds.). (2005). Constructivism: Theory, perspectives, and practice. Teachers College PressLarochelle, M., Bednarz, N., & Garrison, J. W. (Eds.). (1998). Constructivism and education. Cambridge University Press.Larsen-Freeman, D., & Anderson, M. (2013). Techniques and principles in language teaching. Oxford University Press.Nunan, D. (1991). Language teaching methodology. A textbook for teachers.Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching. Cambridge University Press.Garrison, D. R., & Vaughan, N. D. (2008). Blended learning in higher education: Framework, principles, and guidelines. John Wiley & Sons.Tucker, C. R., Wycoff, T., & Green, J. T. (2016). Blended learning in action: A practical guide toward sustainable change. Corwin Press.Horn, M. B., & Staker, H. (2017). The blended workbook: Learning to design the schools of our future. John Wiley & Sons.
Değerlendirme 1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılacaktır. Ara sınav çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. Final sınavı yabancı dil öğretim yöntem ve yaklaşımları kullanılarak hazırlanacak proje ödevi ile değerlendirilecektir.
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Yapılandırmacılık Kuramı: Yöntem, İlkeler, Dil öğretiminde kullanım olanakları; İş birlikli Öğrenme: Yöntem, İlkeler, Dil öğretiminde kullanım olanakları; Görev Odaklı Öğrenme: Dil öğretiminde görevler, Görev unsurları, Görev odaklı dil öğretim modelleri, Görev türleri; Harmanlanmış Öğrenme: Model, İlkeler, Dil öğretiminde harmanlanmış öğrenme ortamları, Ters-Yüz Öğrenme: Model, İlkeler, Dil öğretiminde ters-yüz öğrenme modeli; E-Öğrenme Platformları: Eş zamanlı öğrenme, eş zamansız öğrenme.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri