Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • İngilizce Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sözcük Bilgisi ve Kelime Öğretimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sözcük Bilgisi ve Kelime Öğretimi İNÖ235 III.YARIYIL 3+0 5.0
Ders Dili İngilizce
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. GONCA SUBAŞI
Dersin Veriliş Biçimi yüz yüze
Dersin Önkoşulları Yok.
Önerilen Dersler Yok.
Okuma Listesi 1. Fan, M.Y. (2003). Frequency of use, perceived usefulness, and actual usefulness of second language vocabulary strategies: A study of Hong Kong learners. The Modern Language Journal, V : 87, pp.222-241.2. Fraser, C.A. (1999). Lexical processing strategy use and vocabulary learning through reading. SSLA, V: 21, pp. 225-241.3. Groot, A.M.B. and Keijzer, R. (2000). What is hard to learn is easy to forget: The roles of word concreteness, cognate status, and word frequency in foreign language vocabulary learning and forgetting. Language Learning, V: 50 (1), pp.1-56.4. Hill, M. and Laufer, B. (2003). Type of task, time-on-task and electronic dictionaries in incidental vocabulary acquisition. IRAL, V:41, pp.87-106.5. Horst, M. et al., (1998). Beyond a clockwork orange: Acquiring second language vocabulary through reading. Reading in a Foreign Language, V: 11(2), pp.207-223.6. Hulstijn, J.H. and Laufer, B. (2001). Some empirical evidence for the involvement load hypothesis in vocabulary acquisition. Language Learning, V: 51 (3), pp.539-558.7. Laufer, B. and Hill, M.(2000). What lexical information do L2 learners select in a CALL dictionary and how does it affect word retention? Language Learning and Technology,V: 3(2), pp.58-76.8. Laufer, B. And Hulstijn, J.H. (2001). Incidental vocabulary acquisition in a second language: The construct of task-induced involvement. Applied Linguistics, V: 22(1), pp.1-26.9. Laufer, B. (1998). The development of passive and active vocabulary in a second language: Same or different? Applied Linguistics, V: 19(2), pp.255-271.10. -----------. (2003). Vocabulary acquisition in a second language: Do learners really acquire most vocabulary by reading? Some empirical evidence. The Canadian Modern Language Review, V: 59(4), pp.567-587.11. Rodriguez, M. and Sadoski, M. (2000). Effects of rote, context, keyword, and context/keyword methods on retention of vocabulary in EFL classrooms. Language Learning, V: 50(2), pp.385-412.12. Rott, S. et al. (2002). The effect of multiple-choice L1 glosses and input-output cycles on lexical acquisition and retention. Language Teaching Research, V: 6(3), pp.183-222.13. Rudzka, B. et al. (1990). The Words You Need. Iran.14. Schmitt, N. And Zimmerman, C. B. (2002). Derivative word forms: What do learners know? TESOL QUARTERLY, V: 36(2), pp. 145-171. 15. Weche, M. B.and Paribahkt T.S. (2000). Reading-based exercises in second language vocabulary learning: An introspective study. The Modern Language Journal, V: 84,pp. 196-213.
Değerlendirme Vize ve Final Sınavları
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Kelime Neleri Kapsar?: Kelimeleri, Kelime çeşitlerini, Kelime oluşturma biçimlerini tanımlama; Kelime Nasıl Öğrenilir?: Sınıf içi kelime öğretiminin unsurları; Sınıfta Kullanılabilecek Kaynaklar: Kitaplar, Öğretmenler ve Arkadaşlar; Metin, Sözlük ve Korpus Kullanımı; Kelime Öğretiminde Anlam ve Formu Anlatmak için Kullanılan Çeşitli Yöntemler: Kelime kullanımıyla ilgili çeşitli aktiviteler, Oyunlar; Sözcük öbeklerini, deyimleri ve kalıpları öğretmenin yolları; Sözcük Bilgisini Ölçmede Kullanılan Testler ve Değerlendirme Süreçleri; İyi Kelime Bilgisine Sahip Öğrencileri Yetiştirme Yöntemleri: Kullanılan prosedürler, stratejiler ve güdüleme teknikleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri