Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Düşünme Becerileri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Düşünme Becerileri EPÖ521 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ BÜLENT ALAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Akkuş-Çakır, N., & Senemoğlu, N. (2016). Analytical thinking skills in higher education. Kastamonu Education Journal, 24(3), 1487-1502.Aybek, B. (2007). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 43-60.Coşkun, Y.K. (2019). Entelektüel beyin. Eleştirel düşün içinde (ed. Hülya Kılıç), s. 19-28. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. Cottrell, S. (2017). Critical thinking skills: Effective analysis, argument and reflection. London: Macmillan International Higher Education.Crenshaw, P., Hale, E., & Harper, S. L. (2011). Producing intellectual labor in the classroom: The utilization of a critical thinking model to help students take command of their thinking. Journal of College Teaching & Learning, 8(7), 13-26.De Bono, E. (1985). The CoRT thinking program. In J. W. Segal., S. F. Chipman., & R. Glaser (Eds.), Thinking and learning skills 1, (pp. 363-378). New York: Routledge.Dilekli, Y. (2019). Etkinliklerle düşünme öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.Dolu, N. (2015). Öğrenmenin nörofizyolojisi. Öğrenmenin nörofizyolojisi: Öğretimde yeni yaklaşımlar içinde (ed. Mehmet Arslan), s.160-178. Ankara: Anı YayıncılıkEnnis, R. H. (1989). Critical thinking and subject specificity: Clarification and needed research. Educational Researcher, 18(3), 4-10.Facione, P. A. (2011). Critical thinking: What it is and why it counts. Insight Assessment, 2007(1), 1-23.Işık, Ö. (2015). Eleştirel düşünme. Öğrenmenin nörofizyolojisi: Öğretimde yeni yaklaşımlar içinde (ed. Mehmet Arslan), s.160-178. Ankara: Anı Yayıncılık. Kırıkkanat, B. (2019). Delice mi dahice mi düşünelim? Eleştirel düşün içinde (ed. Hülya Kılıç), s. 33-42. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. McGuinness, C. (1999). From thinking skills to thinking classrooms: A review and evaluation of approaches for developing pupils\' thinking. London: Department for Education and Employment.Önkuzu, E. & Bedir, S. B. Yansıtmacılık. Öğrenmenin nörofizyolojisi: Öğretimde yeni yaklaşımlar içinde (ed. Mehmet Arslan), s.91-126. Ankara: Anı Yayıncılık. Özüdoğru, M. (2016). Eleştirel Söylemden Eleştirel Okumaya. Ankara: Anı Yayıncılık.Paul, R. & Elder, L. (2020). Kritik düşünce. Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar (Çeviri Editörleri: Ayşe Esra Arslan & Gamze Sart). Ankara: Nobel. Richard. P. & Elder. P. Minik Eleştirel Düşünme Klavuzu. (Çeviren: Merih Bektaş Eren) Eleştirel Düşünme Kurumu. www.criticalthinking.org Şahin, S. A. & Tunca, N. (2013). Düşünme becerileri ve düşünmeyi destekleyen sınıf ortamı/öğretmen davranışları. Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (ed. Gülay Ekici & Meral Güven), s.392-426. Ankara: Pegem Akademi.Ruggiero, V. R. (2019). Eleştirel düşünme için bir rehber. (Çeviren, Çağdaş Dedeoğlu). İstanbul: ALFA Araştırma Yılmaz, K. (2019). Eleştirel ve analitik düşünme. Ankara: Pegem Akademi.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Dönem Sonu Sınavı
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Düşünme: Düşünmenin yapı taşları, Etkili düşünmenin önündeki engeller; Düşünme organı olarak beyin: Beynin bütüncül gelişimi; Düşünme Türleri: Analitik düşünme, Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Yansıtıcı düşünme, Mesleki gelişim aracı olarak yansıtıcı düşünme, Yansıtıcı öğretmen; Düşünme becerilerinin sınıf içinde uygulanması: Eleştirel düşünme uygulama etkinlikleri; Analitik düşünme uygulama etkinlikleri; Etkili soru sorma ve Sokratik sorgulama; Eleştiri: Eleştiri nedir; Modernizm ve akılcılık, Entelektüel kimlik ve özellikleri; Eleştirel okuma ve yazma.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri