Okuma Listesi |
Akkuş-Çakır, N., & Senemoğlu, N. (2016). Analytical thinking skills in higher education. Kastamonu Education Journal, 24(3), 1487-1502.Aybek, B. (2007). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 43-60.Coşkun, Y.K. (2019). Entelektüel beyin. Eleştirel düşün içinde (ed. Hülya Kılıç), s. 19-28. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. Cottrell, S. (2017). Critical thinking skills: Effective analysis, argument and reflection. London: Macmillan International Higher Education.Crenshaw, P., Hale, E., & Harper, S. L. (2011). Producing intellectual labor in the classroom: The utilization of a critical thinking model to help students take command of their thinking. Journal of College Teaching & Learning, 8(7), 13-26.De Bono, E. (1985). The CoRT thinking program. In J. W. Segal., S. F. Chipman., & R. Glaser (Eds.), Thinking and learning skills 1, (pp. 363-378). New York: Routledge.Dilekli, Y. (2019). Etkinliklerle düşünme öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.Dolu, N. (2015). Öğrenmenin nörofizyolojisi. Öğrenmenin nörofizyolojisi: Öğretimde yeni yaklaşımlar içinde (ed. Mehmet Arslan), s.160-178. Ankara: Anı YayıncılıkEnnis, R. H. (1989). Critical thinking and subject specificity: Clarification and needed research. Educational Researcher, 18(3), 4-10.Facione, P. A. (2011). Critical thinking: What it is and why it counts. Insight Assessment, 2007(1), 1-23.Işık, Ö. (2015). Eleştirel düşünme. Öğrenmenin nörofizyolojisi: Öğretimde yeni yaklaşımlar içinde (ed. Mehmet Arslan), s.160-178. Ankara: Anı Yayıncılık. Kırıkkanat, B. (2019). Delice mi dahice mi düşünelim? Eleştirel düşün içinde (ed. Hülya Kılıç), s. 33-42. İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Yayınevi. McGuinness, C. (1999). From thinking skills to thinking classrooms: A review and evaluation of approaches for developing pupils\' thinking. London: Department for Education and Employment.Önkuzu, E. & Bedir, S. B. Yansıtmacılık. Öğrenmenin nörofizyolojisi: Öğretimde yeni yaklaşımlar içinde (ed. Mehmet Arslan), s.91-126. Ankara: Anı Yayıncılık. Özüdoğru, M. (2016). Eleştirel Söylemden Eleştirel Okumaya. Ankara: Anı Yayıncılık.Paul, R. & Elder, L. (2020). Kritik düşünce. Yaşamınızın ve öğrenmenizin sorumluluğunu üstlenmek için araçlar (Çeviri Editörleri: Ayşe Esra Arslan & Gamze Sart). Ankara: Nobel. Richard. P. & Elder. P. Minik Eleştirel Düşünme Klavuzu. (Çeviren: Merih Bektaş Eren) Eleştirel Düşünme Kurumu. www.criticalthinking.org Şahin, S. A. & Tunca, N. (2013). Düşünme becerileri ve düşünmeyi destekleyen sınıf ortamı/öğretmen davranışları. Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (ed. Gülay Ekici & Meral Güven), s.392-426. Ankara: Pegem Akademi.Ruggiero, V. R. (2019). Eleştirel düşünme için bir rehber. (Çeviren, Çağdaş Dedeoğlu). İstanbul: ALFA Araştırma Yılmaz, K. (2019). Eleştirel ve analitik düşünme. Ankara: Pegem Akademi. |
Katalog İçeriği |
Düşünme: Düşünmenin yapı taşları, Etkili düşünmenin önündeki engeller; Düşünme organı olarak beyin: Beynin bütüncül gelişimi; Düşünme Türleri: Analitik düşünme, Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Yansıtıcı düşünme, Mesleki gelişim aracı olarak yansıtıcı düşünme, Yansıtıcı öğretmen; Düşünme becerilerinin sınıf içinde uygulanması: Eleştirel düşünme uygulama etkinlikleri; Analitik düşünme uygulama etkinlikleri; Etkili soru sorma ve Sokratik sorgulama; Eleştiri: Eleştiri nedir; Modernizm ve akılcılık, Entelektüel kimlik ve özellikleri; Eleştirel okuma ve yazma. |