Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezsiz YL
  • Erken Çocuklukta Otizm Spektrum Bozukluğu Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizm Spektrum Bozukluğunda İlişki Temelli-Gelişimsel Uygu.
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Otizm Spektrum Bozukluğunda İlişki Temelli-Gelişimsel Uygu. EOB504 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. İBRAHİM HALİL DİKEN
Dersin Veriliş Biçimi Uzaktan Eğitim
Dersin Önkoşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi • Çelik, S. (2019, Ocak). Okulöncesi Öğretmenlerine Yönelik Olarak Geliştirilen Yüz Yüze Ve Web Tabanli Doğal Öğretim Öğretmen Eğitimi Programi (Odöp)'Nin Etkiliğinin İncelenmesi, Anadolu Üniversitesi, Eğtm Blm Enst, DR Tezi• Akkös, C. (2019, Ocak). Fizyoterapistlerin gelişimsel yetersizliği olan çocuklar ile etkileşimlerinin niteliğini artırmaya yönelik yetişkin eğitimi uygulamaları'nın etkililiği, Anadolu Üniversitesi, Eğtm Blm Enst, DR Tezi• Down Sendromlu Çocuğu Olan Ebeveynlere Yönelik Geliştirilen Doğal Öğretime Dayalı Tomris, G. (2018, Aralık). Erken Müdahale (DÖDEM) Programının Ebeveyn ve Çocukları Üzerindeki Etkililiği, Anadolu Üniversitesi, Eğtm Blm Enst, DR Tezi• Tuna, M. (2015). Sınıfında özel gereksinimli öğrencisi olan okul öncesi öğretmenlerinin doğal öğretim sürecine ilişkin bakış açılarının incelenmesi, Anadolu Üniversitesi, Eğtm Blm Enst, YL Tezi• Toper Korkmaz, Ö. (2015, Ocak). Eve Dayalı Olarak Gerçekleştirilen Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programının (ETEÇOM) Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Çocuklar ile Anneleri Üzerindeki Etkililiği. Anadolu Üniversitesi, Eğtm Blm Enst DR Tezi Karaaslan, Ö. (2010, Ekim). Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programı (EDEP)’nın gelişimsel yetersizliği olan çocuklar ve anneleri ile etkililiği. Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, DR Tezi• Eliçin, Ö., & Diken, İ. H. (2011). Türkiye’de Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Alanında Gerçekleştirilen Lisansüstü Tez Çalışmalarının Gözden Geçirilmesi (Reviewing graduate studies (master thesis and doctoral dissertations) regarding pervasive developmental disorders carried out between 1990-2011 in Turkey). Özel Eğitim Dergisi, 12(2),17-44. • Diken, Ö., Topbaş, S. ve Diken, İ. H. (2009). Ebeveyn Davranışını Değerlendirme Ölçeği (EDDÖ) ile Çocuk Davranışını Değerlendirme Ölçeği (ÇDDÖ)’nin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Özel Eğitim Dergisi, 10(2), 41-60.• Aksoy, V. & Diken, İ. H. (2009). Ebeveyn öz yeterlik algıları ile gelişimi risk altında olan çocukların gelişimleri arasındaki ilişkileri inceleyen araştırmalara bir bakış (A narrative literature review of studies on relationship between the parental self-efficacy levels and development of young children). Özel Eğitim Dergisi, 10(1), 59-68.• Diken, İ.H. & Bakalloğlu, H. (2016). Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu (Eş Editörler). Ankara: Pegem Akademi.• Diken, İ.H. (2015). 0-36 Aylık Gelişimi Risk Altında Olan Çocuklar için Gelişimsel Destek Programı (Editör). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.• Diken, İ.H. (2015). 0-36 Aylık Gelişimi Risk Altında Olan Çocuklar için Gelişimsel Destek Programı Değerlendirme Formu (Editör). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.• Diken, İ.H. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Doğal Ortamlarda Öğretim: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı, (Revize edilmiş 5.baskı). Ankara: Eğiten Kitap.• Diken, İ.H. (2015). Erken Çocukluk Döneminde Dil Becerilerini Geliştirme: Örnek olaylarla ve resimlerle zenginleştirilmiş anne-baba ve eğitimci el kitabı,  (Revize edilmiş 5.baskı). Ankara: Eğiten Kitap.• Diken, İ.H. (2013). Gelişim Geriliği/Yetersizliği olan Çocuklar, Aileleri, Eğitimcileri ve Uzmanlarına Yönelik Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı: ETEÇOM Hakkında & ETEÇOM Formları (Kitap 1). Ankara: Eğiten Kitap.• Diken, İ.H. (2013). Gelişim Geriliği/Yetersizliği olan Çocuklar, Aileleri, Eğitimcileri ve Uzmanlarına Yönelik Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı: ETEÇOM Stratejileri (Kitap 2). Ankara: Eğiten Kitap.• Diken, İ.H. (2013). Gelişim Geriliği/Yetersizliği olan Çocuklar, Aileleri, Eğitimcileri ve Uzmanlarına Yönelik Etkileşim Temelli Erken Çocuklukta Müdahale Programı: ETEÇOM BİLGİ NOTLARI (Kitap 3). Ankara: Eğiten Kitap.• Diken, İ.H. (2013). "Okul Öncesi Kaynaştırma Ortamlarında Doğal Öğretim". Okul Öncesinde Kaynaştırma (Editörler: Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu ve Doç. Dr. Hatice Bakkaloğlu). Ankara: Kök Yayıncılık.• Sucuoğlu, B., Diken, İ. H., Demir, Ş., Ünlü, E., & Şen, A. (2010). Özel Eğitim Terimler Sözlüğü. Ankara: MAYA Akademi Yay.• Diken, İ.H. (2010). Erken Çocukluk Eğitimi (Editör). Ankara:Pegem Akademi.• Diken, İ.H. (2008). "Okulöncesinde Psiko-sosyal Gelişim". Erken Çocukluk Döneminde Gelişim,(Editör, E. Ceyhan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları.• Diken, İ.H. (2008). "Bebeklikte Bilişsel Gelişim". Erken Çocukluk Döneminde Gelişim,    (Ed. E. Ceyhan). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları.• Diken, İ. H. (2008). "Psikolojinin Biyolojik Temelleri." Psikoloji ve Eğitim Psikolojisi (Editör G. Can).Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Final ve Uygulamalı Ödevler değerlendirme sürecinde kullanılacaktır.
Staj & Uygulama Doğrudan staj bulunmazken, derste uygulamalı ödevler bulunacaktır.
Katalog İçeriği Otizm Spektrum Bozukluğu’nda İlişki Temelli Yaklaşımlar ve Uygulamalar: Tanım ve özellikleri; Otizm Spektrum Bozukluğu’nda Gelişimsel Uygulamalar: Tanımı, özellikleri; Otizm Spektrum Bozukluğu’nda İlişki Temelli Kuramlar; Otizm Spektrum Bozukluğu’nda Gelişimsel Kuramlar; Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara (0-6 Yaş) İlişki Temelli Uygulama Örnekleri ve Stratejileri; Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara (0-6 Yaş) Gelişimsel Uygulama Örnekleri ve Stratejileri; Uygulama ödevlerinin değerlendirilmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri