Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Okulöncesi Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi OKÖ425 VII.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. ASLI YILDIRIM
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi KaynaklarAltun, D., & Tantekin Erden, F. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının erken okuryazarlık ile ilgili görüşleri ve staj uygulamaları. Journal of Kirsehir Education Faculty, 17(1). Altun, D., Erden, F. T., & Snow, C. E. (2016). Filizlenen okuryazarlık: Okul öncesi dönem ses ve yazı farkındalığı becerilerini besleyen ev-içi kaynakların incelenmesi. Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı içinde, Ö. Demirel & S. Dinçer (Ed), (s. 505-530).Bayraktar, V. & Temel, F. (2014). Okuma-yazmaya hazırlık eğitim programının çocukların okumayazma becerilerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(3), 8-22.Çetin, Ö. Ş., Gülhan, M., & Katrancı, M. (2018). A Study on the Effect of Pre-school Education on Early Literacy Skills. International Online Journal of Educational Sciences, 10(5).Erbaş, R. H. & Ağmaz, R. F. (Ed.) (2020). Erken okuryazarlık becerilerinin gelişiminde teknoloji kullanımı. Pegem Akademi.Ergül. C., Karaman, G., Akoğlu, G., Tufan, M., Dolunay-Sarıca, A., & Bahap-Kudret, Z. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin “erken okuryazarlık” kavramına ilişkin bilgi düzeyleri ve sınıf uygulamaları. İlköğretim Online, 13(4), 1451-1472.Gillon, G. T. (2007). Phonological awareness: From research to practice. New York, NY: Guilford PressGüldenoğlu, B., Kargın, T., & Ergül, C. (2016). Sesbilgisel farkındalık becerilerinin okuma ve okuduğunu anlama üzerindeki etkisi: Boylamsal bir çalışma. Elementary Education Online, 15(1).International Reading Association, & National Association for Education of Young Children (1998). Learning to read and write: Developmentally appropriate practices for young children. http://www.naeyc.org/files/naeyc/file/positions/PSREAD98.PDF adresinden 04.06.2018 tarihinde erişildi.National Early Literacy Panel, (2009). Developing early literacy: Report of the National Early Literacy Panel. Washington, DC: National Institute for Literacy. Available at http://www.nifl.gov/earlychildhood/NELP/ NELPreport.htmlÖzcan, A. O., & Özcan, A. F. (2014). Türk çocuklarının ses gelişim özellikleri ve ilk okuma yazma öğrenme. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 67-86.Parpucu, N., & Dinç, B. (2017). Seslerin Renkli Dünyası Programının okul öncesi çocukların fonolojik farkındalık becerileri üzerindeki etkisi. Eğitim ve Bilim, 42(192), 233-261. Parpucu, N., & Dinç, B. (2018). Okul öncesi eğitimde bir erken okuryazarlık becerisi: Fonolojik farkındalık. Ankara: Anı Yayıncılık. Parpucu, N. & Güler Yıldız, T. (2020). Okul öncesi öğretmenleri sesbilgisel farkındalık eğitimine ilişkin neler biliyor, neler yapıyor ve nelere ihtiyaç duyuyor?. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education). Erken görünüm. DOI : 10.16986/HUJE.2020062664Polat, Ö. (Ed.) (2019). Adım adım ilkokula başlamak okula uyum ve erken okuryazarlık eğitimi. Anı Yayıncılık. Sarı, B. & Aktan Acar, E. (2013). Erken çocukluk dönemi fonolojik duyarlılık ölçeğinin (EÇDFDÖ) geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(4), 2195-2215.Temel, F. (Ed. ), (2014). Dil ve erken okuryazarlık. Hedef Yayıncılık. Uludağ, G. & Durmuş, T. (Ed.) (2020). Erken okuryazarlık eğitimi. Nobel Yayınevi. UNICEF ( 2016). Okul öncesi eğitimi okula uyum programı. https://www.onceokuloncesi.com/secoload/uploads/188608/2017-09-10/23-36/Okula_Uyum_Programi_Okul_oncesi_.pdfWhitehurst, G. J., & Lonigan, C. J. (1998). Child development and emergent literacy. Child Development, 69, 848-872.
Değerlendirme 1 Arasınav 1 Ödev 1 Final
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler; Okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama, uygulama ve değerlendirme; Okula uyum sürecinde aile; Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları; Okuma kazanımını etkileyen etmenler; Okuma yazma becerilerinin gelişimi, okur-yazarlık ortamı ve materyalleri; Okuma yazma becerilerinin gelişiminde ailenin önemi; Erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanları: alfabe bilgisi, sesbilgisel farkındalık, sözcük bilgisi, yazı farkındalığı.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri