|
1. hafta |
Okula hazırbulunuşluk, okul olgunluğu tanımı ve etkileyen faktörler |
|
2. hafta |
Çocukların okula hazırbulunuşlukları için gerekli olan bilişsel, fiziksel, dilsel, sosyal ve duygusal beceriler ve öz düzenlemenin gelişimi |
|
3. hafta |
Okula uyum programının genel amaçları ve aşamaları |
|
4. hafta |
Okula uyum etkinlikleri hazırlama, uygulama ve bu etkinlikleri değerlendirme |
|
5. hafta |
Okula uyum sürecinde ailelerin rolü ve sorumlulukları. Aileye yönelik rehberlik hizmetleri |
|
6. hafta |
Okula hazırbulunuşluğun değerlendirilmesi ve ilgili araştırmaların incelenmesi. |
|
7. hafta |
Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları. |
|
8. hafta |
Okuma yazma becerilerinin gelişimi ve okuma yazma kazanımını etkileyen etmenler. Ev ve okulda okur-yazarlık ortamı ve materyalleri. |
|
9. hafta |
Erken okuryazarlık becerileri: sözel dil ve sözcük bilgisi |
|
10. hafta |
Erken okuryazarlık becerileri: Sesbilgisel farkındalık |
|
11. hafta |
Erken okuryazarlık becerileri: Alfabe ve harf bilgisi |
|
12. hafta |
Erken okuryazarlık becerileri: Yazı farkındalığı |
|
13. hafta |
Erken okuryazarlık becerilerini değerlendirme yöntemleri |
|
14. hafta |
Erken okuryazarlık becerilerinin gelişiminde aileyi yönlendirme |