Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
  • Sosyal Bilgiler Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Değer Eğitiminde Kuram ve Uygulamalar
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Değer Eğitiminde Kuram ve Uygulamalar SBÖ611 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. TUBA ÇENGELCİ KÖSE
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Allen, M. G. & Stevens, R. L. (1998). Middle grades social studies teaching and learning for active and responsible citizenship. (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.Atkins, R., Hart, D. & Donnelly, T.M. (2004). Moral identity development and school attachment. In D.K.Lapsley & D. Narvaez. Mahwah (Eds.), Moral development, self and identity (pp.65-82). New Jersey, Lawrance Erlbaum Associates Publishers.Bacanlı, H. (2006). Duyuşsal davranış eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.Boyd, B.L., Dooley, K.E. & Felton, S. (2006). Measuring learning in the affective domain using reflective writing about a virtual internatıonal agriculture experience. Journal of Agricultural Education, 47(3), 24-32.Chapin, J. R. (2006). Elementary social studies. Boston: Pearson Education Allyn and Bacon.Cheng, R. H. M.; Lee, J. C. K. ve Lo, L. N. K. (2006). Values education for citizens in the new century: meaning desirability and practice. In R. H. M Cheng, J. C. K. Lee ve L. N. K. Lo (Eds). Values education for citizens in the new century. (p.1-35). Hong Kong: The Chinese University Press.Colby, A. & Damon, W. (1992). Some do care. New York: The Free Press.Damon, W. & Gregory, A. (1997). The Youth Charter: towards the formation of adolescent moral identity. Journal of Moral Education, 26(2), 117-130.Damon, W. (2002). “The roots of character and the role of community. white house talk on character and community.” [Online] Retrieved on 6 January 2013, at URL: http://www2.ed.gov/admins/lead/safety/character/damon.pdf Damon, W. Menon, J. & Bronk, K. C. (2003). The development of purpose during adolescence. Applied Developmental Science, 7(3), 119-128.Deveci, H. (2008). Sosyal bilgilerde bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılması. Ş. Yaşar (Ed). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s.187-206). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Deveci, H. ve Dal, S. (2008). Primary school teachers’ opinions on the efficacy of social studies program in value gain. Humanity & Social Sciences Journal, 3(1), 1-11.Deveci, H. ve Selanik, Ay T. (2009). İlköğretim öğrencilerinin günlüklerine göre günlük yaşamda değerler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(6), 167-181.Doğanay, A. (2009). Değerler eğitimi. C. Öztürk (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s. 225-256). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Edwards, J. (1996). Planning for values education in the school curriculum. In J. M. Halstead and M. J. Taylor (Eds). Values education and education in values. (p. 167-179). New York: Routledge Falmer.Eggen, P. ve Kauchak, D. (1997). Educational psychology windows on classrooms. New Jersey: Prentice-Hall.Ehman, L. H. (1977). Research on social studies curriculum and instruction: values. In F. P. Hunkins (Ed.). Review of research in social studie education, 1970-1975 (Bulletin 49, p.55-95). Washington, DC: National Council fort he Social Studies.Eisenberg, N. (2000). Emotion, regulation, and moral development. Annual Review of Psychology, 51, 665-697.Eisenberg, N., Cumberland, A., Spinrad, T. L., Fabes, R. A., Shepard, S. A., Reiser, M., et al. (2001). The relations of regulation and emotionality to children\'s externalizing and internalizing problem behavior. Child Development, 72, 1112-1134.Farris, P. J. (2004). Elementary & middle school social studies an interdisciplinary multicultural approach. New York: McGraw Hill.Fisher, R. (2000). Philosophy for children: how philosophical enquiry can foster values education in schools. R. Gardner, J. Cairns & D. Lawton (Eds). Education for values morals, ethics and citizenship in contemporary teaching. (p.50-66). London: Kogan Page. Halstead, J. M. (1996). Liberal values and education. In J. M. Halstead and M. J. Taylor (Eds). Values education and education in values. (p. 3-14). New York: Routledge Falmer.Isaacs, D. (2001). A guide for parents and teachers character building. Dublin: Four Courts Press.Jacobs, D. T. ve Jacobs-Spencer, J. (2001). Teaching virtues: building character across the curriculum. London: The Scarecrow Press.Joshi, D. (2007). Value education in a global perspective. Darya Ganj, New Delhi: Lotus Press.Kinnier, R.; Kernes, J. L. & Dautheribes, T. M. (2000) A short list of universal moral values. Counseling and Values, 45(1), 4-16. ERIC veritabanından 7 Mayıs 2008 tarihind elde edilmiştir.Kohlberg, L. (1975). The relationship of moral education the broader field of values education. In J. Meyer (Ed.). Values education: theory, practice, problems, prospects. [Çevrimiçi sürüm]. (p.79-85). Waterloo, Kanada: Wilfrid Laurier University Press. Lockwood, A. (2009). The case for character education a developmental approach. New York: Teachers College, Colombia University.Martorella, P. H. (2001). Teaching social studies in middle and secondary schools. (3rd ed.). New Jersey: Prentice Hall. Maxim, G. W. (2006). Dynamic social studies for constructivist classrooms. (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall.Michaelis, J. U. ve Garcia, J. (1996). Social studies for children a guide to basic instruction. (11th ed.). Boston: Allyn and Bacon.Oser, F. K. Heinrichs, K. Lovat, T.. Handbook of Moral Motivation. : Sense Publishers, 2013. ProQuest Ebook Central. Web. 23 September 2016.Sunal, C. S. ve Haas, M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constructivist approach. Boston: Allyn and Bacon.Turiel, E. (2008). Thought about actions in social domains: morality, social conventions and social interactions, Cognitive Development, 23 (1), 136-154.Turiel, E. (2002). The culture of morality social development, context, and conflict. New York: Cambridge University Press.Williams, M. M. (2000). Models of character education: perspectives and developmental ıssues. Journal of Humanistic Counseling, Education & Development, 39 (1), 32-40.
Değerlendirme Bu dersin değerlendirmesi 1 ara sınav, 1 final ve 1 ödevden oluşmaktadır.
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Değer Eğitiminin Tanımı, Önemi ve Kapsamı; Değer Eğitiminin Felsefi Temelleri; Değer Eğitiminin Toplumsal Temelleri; Ahlaki Değerlerin Gelişimine Farklı Yaklaşımlar (Piaget, Kohlberg, Gilligan, Noddings, Turiel, Eisenberg); Değer Eğitimi Yaklaşımları: Telkin yaklaşımı, Değer açıklama, Ahlaki sorgulama, Değer analizi, Karakter eğitimi; Sosyal Bilgiler Eğitiminde Değerler Eğitiminin Yeri ve Önemi; Sosyal Bilgiler Öğretim Programında Değerler Eğitimi; Sosyal Bilgiler Dersinde Değer Eğitimine İlişkin Yapılan Çalışmalar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri