Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Erken Yoğun Davranışsal Müdahale
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Erken Yoğun Davranışsal Müdahale OSE508 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. BURCU ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen bir ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Kırcaali-İftar, G., Kurt, O., & Ülke-Kürkçüoğlu, B. (2014). OÇİDEP: Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı I. Ankara: Anı Yayıncılık.Kırcaali-İftar, G., Ülke-Kürkçüoğlu, B., & Kurt, O. (2014). OÇİDEP: Otistik çocuklar için davranışsal eğitim programı II. Ankara: Anı Yayıncılık.
Değerlendirme 1 Arasınav, final sınavı ve uygulamalı ödevler, değerlendirme sürecinde kullanılacaktır.
Staj & Uygulama Doğrudan staj yapılmayacak ancak derste uygulamalı ödevler yapılacaktır.
Katalog İçeriği Davranışsal Olmayan Müdahaleler: Davranışsal olmayan müdahale örneklerinin özellikleri ve uygulamaları; Davranışsal Müdahaleler: Davranışsal müdahale örneklerinin özellikleri ve uygulamaları, Erken ve yoğun davranışsal eğitim (EYDE) programları: İçerik, Öğretim yöntemleri, Uygulama süreci, Çıktıları; Türkiye de Erken Yoğun Davranışsal Müdahale: Tohum Otizm Vakfı (PCDI örneği) ve OÇİDEP; OÇİDEP e İlişkin Beceri Öğretimi: Eşleme ve sınıflama becerileri, Taklit becerileri, Alıcı dil becerileri, Oyun becerileri, Özbakım becerileri, Ortak dikkat becerileri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri