Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
  • Matematik Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Matematiksel Kanıt
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Matematiksel Kanıt MTE611 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. DİLEK TANIŞLI
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Brodie, K., et al. (2010). Teaching Mathematical Reasoning in Secondary School Classrooms. New York: Springer.Daepp, U. & Gorkin, P. (2003). Reading, writing, and proving: a closer look at mathematics, New York : Springer. Hanna, G. Jahnke, H. N., Pulte, H. (2010). Explanation and Proof in Mathematics: Philosophical and Educational Perspectives. New York: Springer.Hanna, G. (1991). Mathematical proof. In D. Tall (Ed.), Advanced Mathematical Thinking (Vol. 11, pp. 54-61). Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. Hanna, G. (2012). Proof and Proving in Mathematics Education [electronic resource]Reid, D. A. (2010). Proof In Mathematics Education: Research, Learning And Teaching. Rotterdam : Sense.Stylianou, D. A., Blanton, M. L., & Knuth, E. J. (2009). Teaching and Learning Proof Across the Grades : A K-16 Perspective. New York: Routledge.
Değerlendirme Değerlendirme yöntemi 1. Ara sınav, 1. Final ve 1. ödev uygulama, ara sınav ve final sınavı açık uçlu olacaktır, ödev uygulama ise bir konuya ilişkin araştırma yapıp sınıfta tartışılması şeklinde olacaktır.
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Matematiksel Kanıt ve Matematiksel Kanıtın Amacı Nedir?; Matematiksel Kanıtın Tarihsel Gelişimi; Matematiksel Kanıtın Doğası: Okul matematiğinde kanıt problemleri Okulda kanıta başlama Kanıtta diyagram ve temsillerin rolü; Matematiksel kanıt yöntemleri Öğrencilerin Kanıtı Anlamaları: Kanıt şemaları Matematiksel kanıtta öğrenci güçlükleri; Matematiksel Kanıt Üzerine Gerçekleştirilen Araştırmaların İncelenmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri