1 |
Matematik eğitimi alanında teori ve uygulamalara yönelik sahip olduğu yüksek lisans düzeyindeki bilgi, deneyim ve araştırma yeterliklerine dayalı olarak yeni bakış açıları geliştirir, alana ilişkin bilgilerini derinleştirerek alandaki sorunları tanımlar. |
2 |
Matematik eğitimi alanına ilişkin güncel sorunlara farklı açılımlar sağlayacak bilimsel yöntemleri kullanır, farklı disiplinlerde geliştirilen yöntemleri alana uyarlar ve matematik eğitimine ilişkin araştırma sonuçlarını değerlendirerek özgün sentezlere ulaşır. |
3 |
Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla ele alır, ileri düzeyde araştırma yapar. |
4 |
Yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı alanlara uygular. |
5 |
Alana sorunlarının çözümünü düşünür, bilimsel yöntemlerle araştırma yapar. |
6 |
Elde edilen araştırma sonuçlarının eleştirel analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. |
7 |
Matematik eğitimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapar. |
8 |
Matematik eğitimi alanında ve/veya disiplinler arası çalışmaların yürütülebilmesi için ekip olarak çalışır. |
9 |
Matematik eğitimi ile ilgili yeni fikirler ve yöntemler geliştirir. |
10 |
Etik ilkeleri benimser ve yaptığı araştırmalarda uygular. |
11 |
Matematik eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerine rehberlik eder. |
12 |
Matematik eğitimi alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. |
13 |
Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal, kültürel ve toplumsal normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirmek ve değiştirmek için girişimlerde bulunur. |
14 |
Matematik eğitimi alanında geliştirdiği özgün düşünce ve çalışmalarını bilimsel toplantılarda ve uzmanlar önünde savunur. |
15 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
16 |
Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. |
17 |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. |
18 |
Matematik eğitimi alanına ilişkin sorunların çözümünde araştırmacılar ve uygulayıcılar arasında etkileşim ve iş birliği geliştirir. |
19 |
Matematik eğitimine yön veren ulusal politikaları değerlendirerek uluslararası gelişmeler doğrultusunda bu politikaların tartışılmasına ve geliştirilmesine öncülük eder. |