Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uygulamalı Davranış Analizi Anabilim Dalı
  • Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Davranış Analizinde Etik
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Davranış Analizinde Etik ETK505 II.YARIYIL 3+0 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ELİF TEKİN İFTAR
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları 1. Davranış analizi konusunda temel kavram bilgisine sahip olmak2. Bilgiye ulaşma ve bilgi kaynaklarını kullanma yeterliğine sahip olmak3. Önerilen kaynakları okuyacak düzeyde İngilizce okuma yeterliğine sahip olmak
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencilerin almasında faydalı olabilecek diğer dersler; OTZ 509 Uygulamalı Davranış Analizinin Temel İlkeleri dersidir.
Okuma Listesi 1. Bannerman, D. J., Sheldon, J. B., Sherman, J. A., Harchik A. E. (1990). Balancing the right to habilitation with the right to personal liberties: The rights of people with developmental disabilities to eat too many doughnuts and take a nap. Journal of Applied Behavior Analysis, 23, 79-89.2. Barrett, B.H., Beck, R., Binder, C., Cook, D.A., Engelmann, S., Greer, R.D., Kyrklund, S.J., Johnson, K. R., Maoney, M., McCorkle, N., Vargas, J.S., & Watkins, C.L. (1991). The right to effective education. The Behavior Analyst, 14(1), 79-82.3. Behavior Analyst Certification Board. (BCBA, 2012). Fourth Edition Task List. http://bacb.com/wpcontent/ uploads/2016/03/160101-BCBA-BCaBA-task-list-fourth-edition-english.pdf4. Behavior Analyst Certification Board. (BCBA, 2014). Professional and Ethical Compliance Code for Behavior Analysts. http://bacb.com/wp-content/uploads/2016/03/160321-compliance-code-english.pdf5. Brodhead, M. T., Higbee, T. S. (2012). Teaching and maintaining ethical behavior in a professional organization. Behavior Analysis in Practice, 5(2), 82-88.6. Crosland, K., & Dunlap, G. (2012). Effective strategies for the inclusion of children with autism in general education classrooms. Behavior Modification, 36, 251-269. 7. Dorsey, M.F., Weinberg, M., Zane, T., & Guidi, M.M. (2009). The case for licensure of applied behavior analysts. Behavior Analysis in Practice, 2(1), 53-58.8. Fly, B. J., van Bark, W. P., Weinman, L., Kitchener, K. S., & Lang, P. R. (1997). Ethical transgressions of psychology graduate students: Critical incidents with implications for training. Professional Psychology: Research and Practice, 28, 492-495. 9. Gable, R.A., Hendrickson, J.M., & VanAcker, A. (2001). Maintaining the integrity of FBA-based interventions in schools. Education and Treatment of Children, 24, 248-260. 10. Geiger, K. B., Carr, J. E., & LeBlanc, L. A. (2010). Function-based treatments for escape-maintained problem behavior: A treatment selection model for practicing behavior analysts. Behavior Analysis in Practice, 3, 22-323.11. Hanley, G. P. (2012). Functional assessment of problem behavior: Dispelling myths, overcoming implementation obstacles, and developing new lore. Behavior Analysis in Practice, 5, 54-72.12. Hastings, R.P., & Noone, S.J. (2005). Self-injurious behavior and functional analysis: Ethics and evidence. Education and Training in Developmental Disabilities, 40(4), 335-342.13. Holland, J. G. (1978). Behaviorism: Part of the problem or part of the solution. Journal of Applied Behavior Analysis, 11, 163-174. 14. Horner, R.H. (2002). On the status of knowledge for using punishment: a commentary. Journal of Applied Behavior Analysis, 35, 465-467. 15. Johnston, J.M. (1991). What can behavior analysis learn from the aversives controversy? The Behavior Analyst, 14(2), 187-196.16. Johnston, J.M. & Sherman, R.A. (1993). Applying the least restrictive alternative principle to treatment decisions: A legal and behavioral analysis. The Behavior Analyst, 16(1), 103-115.17. Kelly, A., & Tincani, M. (2013). Collaborative training and practice among applied behavior analysts who support individuals with autism spectrum disorder. Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 48, 120-131.18. LeBlanc, L. A., Heinicke, M. R., & Baker, J. C. (2012). Expanding the consumer base for behavioranalytic services: Meeting the needs of consumers in the 21st century. Behavior Analysis in Practice, 5(1), 4-14.19. Lerman, D.C., & Vorndran, C.M., (2002). On the status of knowledge for using punishment: implications for treating behavior disorders. Journal of Applied Behavior Analysis, 35, 431-464. 20. Lerman, D.C., Iwata, B.A., Shore, B.A., & DeLeon, I.G. (1997). Effects of intermittent punishment on self-injurious behavior: An evaluation of schedule thinning. Journal of Applied Behavior Analysis, 0, 187-201. 21. Linscheid, T.R., Iwata, B.A., Ricketts, R.W., Williams, D.E., & Griffin, J.C. (1990). Clinical evaluation of the self-injurious behavior inhibiting system (SIBIS). Journal of Applied Behavior Analysis, 23(1), 53-78.22. Maag, J.W., Katsiyannis, A. (2006). Behavioral intervention plans: Legal and practical considerations for students with emotional and behavioral disorders. Behavioral Disorders, 4, 348-362 23. Martin, G., & Pear, J. (1992). Ethical issues. In Behavior modification, what it is and how to do it. (pp.393-407). Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.24. Mudford, O.C., Boundy, K., & Murray, A.D. (1995). Therapeutic shock device (TSD): Clinical evaluation with self-injurious behaviors. Research in Developmental Disabilities, 16, 253-267. 25. Rekers, G. A. and Lovaas, O. I. (1974). Behavioral treatment of deviant sex-role behaviors in a male child. Journal of Applied Behavior Analysis, 7, 173-190. 26. Rosenthal, R. (1994). Science and ethics in conducting, analyzing, and reporting psychological research. Psychological Science, 5, 127-134. 27. Rutherford, A. (2006). The social control of behavioral control: Behavior modification, individual rights, and research ethics in America, 1971-1979. Journal of the History of the Behavioral Sciences, 42(3), 203-220. 28. Schreck, K.A. & Miller, V.A. (2010). How to behave ethically in a world of fads. Behavioral Interventions, 25, 307-324. 29. Singer, G. H., Gert, B., & Koegel, R. L. (1999). A moral framework for analyzing the controversy over aversive behavioral interventions for people with severe mental retardation. Journal of Positive Behavior Interventions, 1(2), 88-100. 30. Solnick, J.V., & Rincover, A. (1977). Some determinants of the reinforcing and punishing effects of timeout. Journal of Applied Behavior Analysis,10, 415-424. 31. Spradlin, J.E. (2002). Punishment: A primary process. Journal of Applied Behavior Analysis,35, 475-477. Stein, T. J. (1975). Some ethical considerations of short-term workshops in the principles and methods of behavior modification. Journal of Applied Behavior Analysis, 8, 113-115.32. Van Houten, R., Axelrod, S., Bailey, J.S., Favell, J.E., Foxx, R.M., Iwata, B.A., & Lovaas, O.I. (1988). The right to effective behavioral treatment. The Behavior Analyst, 11, 111-114. Vollmer, T.R. (2002). Punishment happens: some comments on Lerman and Vondran’s review. Journal of Applied Behavior Analysis, 35, 469-473. Winkler, R. C. (1977). What types of sex-role behavior should behavior modifiers promote? Journal of Applied Behavior Analysis, 10, 549-552.
Değerlendirme 1. Katılım (Dönem boyunca tüm derslere zamanında ve tam katılma)2. Okumalar (Dönem boyunca ilgili kitap bölümlerini, makaleleri ya da raporları okuma)3. Kısa Sınavlar (Dönem boyunca haftalık kısa sınavlara katılma)4. Mikro Ders (Belirlenen konularda iki farklı mikro ders anlatımı gerçekleştirme)5. Proje (Dönem içinde bir görüş makalesi yazma ve teslim etme)6. Ara Sınav (Farklı türde sorulardan oluşan bir sınavı geçme)7. Dönem Sonu Sınavı (Farklı türde sorulardan oluşan bir sınavı geçme)
Staj & Uygulama Bu derse ilişkin staj ya da uygulama yoktur.
Katalog İçeriği Davranış Analizinde Etiğin Geçmişi: Temel etik ilkeler, Etik ve akarsu raftingi, Yedi basamaklı model, Günlük etik zorluklar; Sorumlu Davranışlar: Davranış analistlerinin sorumlu davranışları, Danışanlara karşı sorumluluk; Davranışların Değerlendirilmesi; Davranışın Değiştirilmesi: Davranış değiştirme programı, Risk-fayda analizi; Süpervizör Olarak Davranış Analistleri; Etik Sorumluluklar: Mesleğe karşı etik sorumluluklar, Meslektaşlara karşı etik sorumluluklar, BACB’ye karşı etik sorumluluklar; Davranış Analistleri Ve Araştırmalar; Davranış Analistleri Ve Açıklamalar: Basın açıklamaları, Etkili etik mesaj; Etik Mesleki Beceriler: Profesyonel hizmet beyanı kullanma,

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri