Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Uygulamalı Davranış Analizi Anabilim Dalı
  • Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Uygulamaları II
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Otizmde Uygulamalı Davranış Analizi Uygulamaları II OTZ506 II.YARIYIL 3+3 6.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. SERHAT ODLUYURT, PROF. DR. BURCU ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞERİFE ŞAHİN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze ve uygulama
Dersin Önkoşulları Yok
Önerilen Dersler UDA
Okuma Listesi Akmanoğlu, N. (2009). Otistik çocuklara kötü niyetli yabancı kişilerin kendilerini kaçırma girişimlerinden kaçınmayı öğretme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Kırcaali-İftar, G., ve Tekin, E. (1997). Tek-denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği. Kurt, O. (2009). Otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerinin öğretiminde gömülü öğretim yaklaşımıyla sunulan sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması. Eskişehir: Anadolu üniversitesi yayınları.Odluyurt S.,(2013) Kaynaştırmaya Devam Eden Otistik Özellikler Gösteren Çocuklara Kurallı Oyun Öğretiminde Akranları Tarafından Doğrudan Model Olma ve Videoyla Model Olma Öğretiminin Etkilerinin Karşılaştırılması Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13(1) 1-18.Odluyurt S.,(2011). Etkinlikler İçine Gömülen Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Gelişimsel Yetersizliği Olan Küçük Çocuklara Giysi İsimlendirme Becerisinin Öğretimi Üzerindeki Etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 11 (3) 1445-1460Tekin-İftar, E (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, 1. Baskı Ankara:Vize Yayıncılık.Tekin-İftar, E (2012).Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar Ankara: Türk Psikologlar DerneğiYayınları. Tekin-İftar, E., ve Kırcaali-İftar, G. (2006). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. (3. baskı). Ankara: Nobel Basım Yayın Dağıtım Bilgisayar destekli etkinlik çizelgeleri ile sunulan öğretim sürecinin otistik özellikler gösteren çocukların çizelge izleme ve rol oyun becerileri üzerindeki etkililiği konulu genel amaçlı araştırma projesinde yürütücü. Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi, Başlama ve Bitiş Tarihi: Aralık 2009-Aralık 2010, (Proje no: 092740).
Değerlendirme 1 ara sınav, 1 ödev, 1 dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Var
Katalog İçeriği

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri