Anadolu Info Package Anadolu Info Package
  • Info on the Institution
  • Info on Degree Programmes
  • Info for Students
  • Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
Profile of the Programme Specific Admission Requirements Qualification Requirements and Regulations Recognition of Prior Learning Educational Staff Programme Director & ECTS Coord. Field Qualifications Key Learning Outcomes Course Structure Diagram with Credits Matrix of Program Outcomes&Field Qualifications Matrix of Course& Program Qualifications Examination Regulations, Assessment and Grading Graduation Requirements Access to Further Studies Occupational Profiles of Graduates
  • Graduate School
  • Department of Applied Behavior Analysis
  • MA in Applied Behavior Analysis and Autism
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Applied Behavior Analysis Practices in Autism II
  • Description
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods

Course Title Code Compulsory/Elective Laboratory + Practice ECTS
Applied Behavior Analysis Practices in Autism II OTZ506 II. SEMESTER 3+3 6.0
Language of Instruction Türkçe
Course Type Elective Courses
Course Instructor(s) PROF. DR. SERHAT ODLUYURT, PROF. DR. BURCU ÜLKE KÜRKÇÜOĞLU, DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞERİFE ŞAHİN
Mode of Delivery one to one, practice
Prerequisites N/A
Courses Recomended ABA
Recommended Reading List Akmanoğlu, N. (2009). Otistik çocuklara kötü niyetli yabancı kişilerin kendilerini kaçırma girişimlerinden kaçınmayı öğretme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.Kırcaali-İftar, G., ve Tekin, E. (1997). Tek-denekli araştırma yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği. Kurt, O. (2009). Otistik özellikler gösteren çocuklara zincirleme serbest zaman becerilerinin öğretiminde gömülü öğretim yaklaşımıyla sunulan sabit bekleme süreli öğretimin ve eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması. Eskişehir: Anadolu üniversitesi yayınları.Odluyurt S.,(2013) Kaynaştırmaya Devam Eden Otistik Özellikler Gösteren Çocuklara Kurallı Oyun Öğretiminde Akranları Tarafından Doğrudan Model Olma ve Videoyla Model Olma Öğretiminin Etkilerinin Karşılaştırılması Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 13(1) 1-18.Odluyurt S.,(2011). Etkinlikler İçine Gömülen Sabit Bekleme Süreli Öğretimin Gelişimsel Yetersizliği Olan Küçük Çocuklara Giysi İsimlendirme Becerisinin Öğretimi Üzerindeki Etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 11 (3) 1445-1460Tekin-İftar, E (2012). Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri, 1. Baskı Ankara:Vize Yayıncılık.Tekin-İftar, E (2012).Eğitim ve Davranış Bilimlerinde Tek Denekli Araştırmalar Ankara: Türk Psikologlar DerneğiYayınları. Tekin-İftar, E., ve Kırcaali-İftar, G. (2006). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. (3. baskı). Ankara: Nobel Basım Yayın Dağıtım Bilgisayar destekli etkinlik çizelgeleri ile sunulan öğretim sürecinin otistik özellikler gösteren çocukların çizelge izleme ve rol oyun becerileri üzerindeki etkililiği konulu genel amaçlı araştırma projesinde yürütücü. Anadolu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi, Başlama ve Bitiş Tarihi: Aralık 2009-Aralık 2010, (Proje no: 092740).
Assessment methods and criteria 1 mid term exam, 1 assignment, 1 final exam
Work Placement yes
Catalog Content

  • Info on the Institution
  • Name and Adress
  • Academic Calendar
  • Academic Authorities
  • General Description
  • List of Programmes Offered
  • General Admission Requirements
  • Recognition of Prior Learning
  • Registration Procedures
  • ECTS Credit Allocation
  • Academic Guidance
  • Info on Degree Programmes
  • Doctorate Degree / Proficieny in Arts
  • Master's Degree
  • Bachelor's Degree
  • Associate Degree
  • Open&Distance Education
  • Info for Students
  • Cost of living
  • Accommodation
  • Meals
  • Medical Facilities
  • Facilities for Special Needs Students
  • Insurance
  • Financial Support for Students
  • Student Affairs Office
  • Info for Students
  • Learning Facilities
  • International Programmes
  • Practical Information for Mobile Students
  • Language courses
  • Internships
  • Sports and Leisure Facilities
  • Student Associations