Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
  • Sosyal Bilgiler Eğitimi Programı (Tezli) (YL)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sosyal Bilgilerin Tarihi ve Sosyal Temelleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sosyal Bilgilerin Tarihi ve Sosyal Temelleri SBÖ506 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. TUBA ÇENGELCİ KÖSE
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu ders için önerilen ders yoktur.
Okuma Listesi Farris, P. J. (2004). Elementary & middle school social studies an interdisciplinary multicultural approach. New York: McGraw Hill.Martorella, P. H. (2001). Teaching social studies in middle and secondary schools. (3rd ed.). New Jersey: Prentice Hall. Maxim, G. W. (2006). Dynamic social studies for constructivist classrooms. (8th ed.). New Jersey: Prentice Hall.Parker, W. C. ve Jarolimek, J. (1997). Social studies in elementary education (10th ed.). New Jersey: Prentice Hall.Sunal, C. S. ve Haas, M. E. (2002). Social studies for the elementary and middle grades a constructivist approach. Boston: Allyn and Bacon.Welton, D. A. ve Mallan, J. T. (1999). Children and their world: strategies for teaching social studies. Boston: Houghton Mifflin Company.
Değerlendirme 1 Ara sınav ve 1 ödev
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği Tanzimat Öncesi Dönemde Sosyal Bilgiler Eğitimi: Dönemin Eğitim Özelliklerinin Sosyal Bilgiler Bakımından İncelenmesi; Dönemin Önemli Düşünürlerinin Eğitim Görüşlerinde Sosyal Bilgiler; Tanzimat Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi: Dönemin Eğitim Özelliklerinin Sosyal Bilgiler Bakımından İncelenmesi; Dönemin Önemli Düşünürlerinin Eğitim Görüşlerinde Sosyal Bilgiler; II. Meşrutiyet Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi: Dönemin Eğitim Özelliklerinin Sosyal Bilgiler Bakımından İncelenmesi; Dönemin Önemli Düşünürlerinin Eğitim Görüşlerinde Sosyal Bilgiler; Cumhuriyet Döneminde Sosyal Bilgiler Eğitimi; Felsefi Akımlar ve Sosyal Bilgiler

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri