Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
  • İngilizce Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Hayat Boyu Öğrenme
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Hayat Boyu Öğrenme ÖMB425 VII.YARIYIL 2+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ CAN GÜLER
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüz yüze yürütülecektir.
Dersin Önkoşulları Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Önerilen ders bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Clark, R. C. (2008). Building expertise: Cognitive methods for training and performance improvement (3rd ed.). Pfeiffer.Jarvis, P. (2010). Adult education and lifelong learning: Theory and practice (4th ed.). Routledge.Knowles, M. S., Holton III, E. F., & Swanson, R. A. (2015). The adult learner: The definitive classic in adult education and human resource development. Routledge.Longworth, N. (2003). Lifelong learning in action: Transforming education in the 21st century. Kogan Page.MacKeracher, D. (2004). Making sense of adult learning (2nd ed.). University of Toronto Press.Merriam, S. B., Caffarella, R. S., & Baumgartner, L. M. (2007). Learning in adulthood: A comprehensive guide (3rd ed.). Jossey-Bass.Mezirow, J., & Associates. (2000). Learning as transformation: Critical perspectives on a theory in progress. Jossey-Bass.Taylor, K., Marienau, C., & Fiddler, M. (2000). Developing adult learners: Strategies for teachers and trainers. Jossey-Bass.Vella, J. (2002). Learning to listen, learning to teach: The power of dialogue in educating adults. Jossey-Bass.
Değerlendirme 1 Ara Sınav (40) ve 1 Final Sınavı (60) değerlendirme amacıyla kullanılacaktır.
Staj & Uygulama Staj ya da uygulama bulunmamaktadır.
Katalog İçeriği Hayat Boyu Öğrenme Kavramı ve Kapsamı; Hayat Boyu Öğrenmenin Tarihçesi; Yetişkin Eğitimi Teorileri ve İlkeleri; Hayat Boyu Öğrenme ve Teknoloji; Hayat Boyu Öğrenme Kaynakları; Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları; Hayat Boyu Öğrenme ile ilgili Politikalar ve Organizasyonlar; Resmi Eğitim Kurumlarında Hayat Boyu Öğrenme; İşyerinde Hayat Boyu Öğrenme; Aile ve Topluluklarda Hayat Boyu Öğrenme; Hayat Boyu Öğrenme ve Kişisel Gelişim; Hayat Boyu Öğrenmenin Geleceği; Hayat Boyu Öğrenme Alanında Kariyer Fırsatları; Proje Sunumları.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri