Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
  • Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı-Doktora
  • Almanca Eğitimi Programı (Doktora)
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yabancı Dil Öğretiminde Metin Kullanımı
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Yabancı Dil Öğretiminde Metin Kullanımı ALÖ640 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞERİFE ÇELİKKAYA
Dersin Veriliş Biçimi yüz yüze
Dersin Önkoşulları yoktur
Önerilen Dersler yoktur
Okuma Listesi Ünal, D. Ç. (2005). Yabancı Dil Öğretiminde Ed Eb İ Metinler: Yenilikçi Yaklaşımlara Geçiş Süreci Ve Gerekçeleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (ll. U. Journal of Education) 29: 203-212 Wicke, R.E. (2014). Werkzeuge zur Arbeit mit Literarischen Texten, Hueber, München Radoslaw Lis Der Einsatz literarischer Texte im DaF-Unterricht. GRIN Verlag.Nebe-Rikabi, Ursula. Authentische Texte im Fremdsprachenunterricht. In: Bickes, G./Dufeu, B./Willkop, E.-M. (Hrsg.) (1997). Umgang mit Texten - Unterrichtsbeobachtung - Grammatikmodelle und ihre Umsetzung in Lehrwerken (Jahrbuch Sprachandragogik 1995), Johannes Gutenberg-Universität Mainz, 6-13. Online im Internet: WWW: http://www.scribd.com/doc/27678671/Authentische-Texte-Im-FremdsprachenunterrichtSolmecke, Gert (1993), Texte hören, lesen und verstehen, Berlin, München: Lanenscheidt.Jung, Hyun Sook (2001) Arbeit mit authentischen Texten im Fremdsprachenunterricht, İn: DOGILMUNHAK: Koreanische Zeitschrift für Germanistik,Jahrgang 42 / Heft 2, 259-277.Ferling, Nikola (2008), Lesen im DaZ-Unterricht, in: Kaufmann, Susan/Zehnder, Erich/Vanderheiden, Elisabeth/Frank, Winfried (Hrsg.), Fortbildung für Kursleitende Deutsch als Zweitsprache. Band 2: Didaktik – Methodik, Ismaning: Hueber, 35-68. Wicke, R.E. (2014). Werkzeuge zur Arbeit mit Literarischen Texten, Hueber, München
Değerlendirme Ara sınavDönem sonu sınavı
Staj & Uygulama yoktur
Katalog İçeriği Metin kavramı, Metinlerin dili öğrenirken oluşturduğu etkiler, Yabancı dil öğretiminde Metin seçimi ve kullanımı, Metin türleri, türlerinin sınıflandırılması ve metinlerin kullanımı, Yabancı dil Öğretiminde Metin ve Metin Okuma Stratejileri, Yabancı dil öğretiminde Okuma-anlama becerisi, Okumanın verimliliğini arttırma ve okumanın diğer dil becerileriyle ilişkisi, Yabancı dil ders kitaplarının Metin seçimi açısından değerlendirilmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri