| Ders Dili |
İngilizce |
| Ders Türü |
Mesleki Seçmeli Dersler |
| Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. HÜSEYİN FIRAT ŞENOL |
| Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| Dersin Önkoşulları |
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır. |
| Önerilen Dersler |
Bu dersi alan öğrenciler, FEL 103-104 Felsefeye Giriş I-II, FEL 321 Siyaset Felsefesi, FEL 319 Bilim Felsefesi, FEL 314 Sosyal Bilimler Felsefesi derslerini de alabilirler. |
| Okuma Listesi |
Dilthey, W. (1999). Hermeneutik ve Tin Bilimleri, çev. Doğan Özlem, İstanbul: Paradigma. (s.11-30).İbn Haldun (2005). Mukaddime I, çev. Süleyman Uludağ, İstanbul: Dergâh (4. Baskı). (s. 157-198).Özlem, Doğan ve Güçlü Ateşoğlu-haz. (2006). Tarih Felsefesi: Seçme Metinler, Ankara: DoğuBatı Yayınları. |
| Değerlendirme |
Bir ara sınav ve bir dönem sonu sınavı (klasik, yazılı) |
| Staj & Uygulama |
Bu ders için uygun değildir. |
| Katalog İçeriği |
‘Tarih’ Teriminin İki Anlamı: Res Gestae Ve Historia Rerum Gestarum; Tarih Ontolojisi Olarak Res Gestae; Tarih Epistemolojisi Olarak Historia Rerum Gestarum; Platon’dan 17. Yüzyıl Sonuna Kadar Tarih Üzerine Felsefi Düşüncelerin Gelişim Tarihi; Aydınlanma Ve İlerleme İdesi: Herder, Kant Ve Başlıca Alman İdealistleri-Fichte, Schelling, Hegel; Tarihin Materyalist Yorumu: Marx Ve Engels; Tarihsel İlerlemenin Pozitivist Yorumu: Comte Ve Mill; Başlıca Ekollerin Eleştirileri: Kierkegaard, Schopenhauer, Nietzsche, Burckhardt, Dilthey, Croce, Collingwood. |