Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 4 | 7 | 11 | 14 | 17 |
Beşerî bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Beşerî bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Beşerî bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 |
Beşerî bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir. | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 3 |
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Beşerî bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |