Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | | |
Heykel alanına özgü sanat tarihi ve kültürel zenginliğe dair bilgi sahibidir. | | | | | | |
Sanat ve tasarım materyalleri hakkında bilgili ve deneyimlidir. | | | | | | |
Çeşitli sanat ve tasarım tekniklerini uygulama becerisine sahip olur, dijital araçları etkin kullanabilir. | | | | | | |
İlgili yasal düzenlemeleri takip eder, haklarının ve sanat dünyasındaki yasal süreçlerin farkındadır. | | | | | | |
Disiplinler arasındaki etkileşimi değerlendirebilir, çok disiplinli projelerde yer alabilir, sanatı diğer bilimsel yaklaşımlarla entegre edebilir. | | | | | | |
Etkili araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. | | | | | | |
Eleştirel düşünme ve sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda donanımlıdır. | | | | | | |
Sanat ve bilim etiğine duyarlıdır, etik kuralları önemser. | | | | | | |
Teori ve pratiği bütünleştirir, teorik bilgileri pratikte uygular. | | | | | | |
Heykel alanındaki çeşitli teknik ve yöntemleri ustalıkla kullanır. | | | | | | |
Çeşitli malzemeler hakkında bilgi sahibidir, sürdürülebilirlik ve doğaya karşı duyarlıdır. | | | | | | |
Sanat eserleri ve sanatsal süreçler üzerine çözümlemeye dayalı yorum yapabilir. | | | | | | |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisi vardır. | | | | | | |
Soyut düşünceleri somut eserlere dönüştürebilir. | | | | | | |
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | | | | | | |
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | | | | | | |
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | | | | | | |
Kendi çalışmalarını sorgular ve gelişime açıktır. | | | | | | |
Eleştirel düşünür, çözümler üretir, eleştirilere açık olur. | | | | | | |
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümsemiştir. | | | | | | |
Hedef kitlesini tanımlayabilir, çalışmalarını onlara etkili bir şekilde sunabilir. | | | | | | |
Sanatını ve düşüncelerini, farklı iletişim kanalları aracılığıyla etkili bir şekilde ifade edebilir. | | | | | | |
Alan ile ilgili konulara hakimdir, güncel gelişmeleri takip eder, bildiklerini etkin bir şekilde aktarabilir. | | | | | | |
En az bir yabancı dili, sanatı uluslararası alanda takip etmek ve iletişim kurmak için kullanır (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | | | | | | |
Çağdaş teknolojik yazılım ve aletlerle aşinadır; eserlerini bu tür araçlarla tasarlayabilir, üretebilir veya sergileyebilir. | | | | | | |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | | | | | | |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | | | | | | |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | | | | | | |
Estetik farkındalığa sahiptir ve bu yönünü sürekli geliştirir. | | | | | | |