| Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanındaki temel kuram, yaklaşım ve kavramları bilir ve bunları uygulamalı ortamlarda yorumlar. | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Alanına ilişkin bilgileri derinleştirir, mevcut bilgi birikimiyle yeni bağlantılar kurar ve özgün sentezler geliştirir. | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde geçerlik, güvenirlik, madde analizi ve modelleme yaklaşımlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| Ulusal ve uluslararası ölçme uygulamalarını ölçme-değerlendirme ilkeleri açısından analiz eder. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| Eğitim araştırmalarında kullanılan nicel, nitel ve karma yöntemleri bilir, bunların güçlü ve sınırlı yönlerini eleştirel biçimde tartışır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 |
| Alanındaki istatistiksel ve ölçme temelli sorunlara uygun çözüm yöntemleri geliştirir ve uygular. | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Alanında ortaya çıkan güncel gelişmeleri, teknolojik yenilikleri ve uluslararası standartları izler, değerlendirir ve uygular. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
| Ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını eğitim politikaları, öğretim tasarımı ve program değerlendirme süreçleriyle ilişkilendirir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 |
| Farklı disiplinlerden gelen bilgi ve yaklaşımları ölçme ve değerlendirme sorunlarının çözümüne entegre eder. | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Alanındaki bilimsel araştırmalarda etik ilkelere uygun hareket eder ve araştırma süreçlerinde akademik dürüstlük ilkesini benimser. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 |
| Ölçme ve değerlendirme alanında bağımsız araştırmalar planlar, yürütür ve sonuçlarını raporlaştırır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Alanına katkı sağlayan özgün bilimsel çalışmalar üretir ve bunları bilimsel toplantı veya yayınlar aracılığıyla paylaşır. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| Alanındaki bilgileri öğrencilerine ve meslektaşlarına aktarırken etkili öğretim, danışmanlık ve liderlik becerileri sergiler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 |
| Ulusal ve uluslararası düzeyde akademik ve mesleki topluluklarda iletişim kurar, görüşlerini savunur ve iş birliği geliştirir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
| Alanında yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirir, sürekli mesleki gelişim ve yenilenme ihtiyacının farkında olarak hareket eder. | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 |