Alan Yeterlilikleri | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 |
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Yaratıcı drama alanının dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimini bilir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Kişisel ve mesleki açıdan kendini bilgi ve becerilerini geliştirecek etkinlik / seminer ve etkinliklere gönüllü olarak katılır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama çalışmalarında katılımcılarının hiçbir biçimde özel sorunlarını bir konu olarak kullanmaz, buna izin vermez. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama alanındaki temel kavramları, bilimsel terminolojiyi bilir ve doğru şekilde kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Drama Alan Bilgisi | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama alanına ilişkin yapılan araştırmaları, yayınları takip eder, bunları kendi çalışmalarına yansıtır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı dramanın dünyadaki ve Türkiye’deki öncülerini ve yaratıcı drama anlayışlarını bilir ve bunu uygulamalarına yansıtır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama alanı ile ilgili toplumsal projeler tasarlar, uygular ve değerlendirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Oyunculuk ve sahne bilgisi konularında farklı yaklaşımları tanır ve bu yaklaşımları yaratıcı drama süreçlerinde kullanır.\n\n \n\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Oyunculuk ve Sahne Bilgisi deneyimine sahip olur. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Temel düzeyde reji bilgisine sahip olur. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Gerekli durumlarda yaratıcı drama yöntemi ve tekniklerinden yararlanarak tiyatral bir gösteri hazırlar. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir. Ders etkinliklerinde sanat eserlerinden yararlanır.\n\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Estetik anlayışı ve nesnel ölçütlere dayalı seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır.\n\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar yapar. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Eğitim Bilimleri Alan Bilgisi | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Eğitim teknolojilerini yaratıcı drama eğitimi ve öğretiminde amaca yönelik kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama eğitim programlarını değerlendirir ve gerekli gördüğü düzenlemelere uygulayacağı programında yer verir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama eğitimi sürecini ulusal ve evrensel değerler doğrultusunda yürütür. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Tüm yaratıcı drama eğitimi uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olur ve bu değerleri alan uygulamalarında doğru bir biçimde kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Yaratıcı drama uygulamaları ile eğitim alanındaki sorunları paydaşlarla (aileler, yerel yönetimler, üniversiteler, İlgili resmi kurumlar vb.) iş birliği yapar.\n\n | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Estetik anlayışı ve seçicilik becerilerini yaratıcı drama süreçlerinde etkin kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama, edebiyat, çocuk edebiyatı ilişkisini etkileşimli olarak eğitim-öğretim planlarında kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama eğitmenliği meslek etiği kurallarına uyar. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama uygulamaları ile sanatın topluma olumlu katkısı konusunda farkındalığı artırıcı çalışmalar yapar. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Yaratıcı drama öğretme öğrenme sürecinde disiplinler arası ve günlük yaşamla bağlantılar kurar. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Estetik, sanat ve yaratıcı drama arasında ilişki kuar. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Oyunculuk ve Sahne Bilgisi konularında farklı yaklaşımları tanır ve bu yaklaşımları yaratıcı drama süreçlerinde kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Yaratıcı drama süreçlerinde etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyallerini tasarlar, kullanır, geliştirir, değerlendirir. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Öğretim ilke ve yöntemlerini bilir, yaratıcı drama ile benzer ve farklılıklarını kavrar, uygular. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Yaratıcı drama ölçme değerlendirme ölçütlerini ve biçimlerini bilir, uygular. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
\n\n Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |