|
1 |
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
|
2 |
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, yöntem ve teknikleri teşhis eder. |
|
3 |
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özellikleri ve yaşadığı iletişim sorunları konusunda bilgi sahibidir. |
|
4 |
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
5 |
İletişim ortam ve araçlarını yetkin bir şekilde kullanabilme bilgisine sahiptir. |
|
6 |
Alanda faaliyet gösteren kurumların yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini tanır. |
|
7 |
İletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürler arası boyutlarını tanır. |
|
8 |
Alanıyla ilgili bilgi kaynakları ile kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
9 |
Alanıyla ilgili olay ve olgular arasındaki ilişkileri tanıma ve açıklama becerisine sahiptir. |
|
10 |
Alanıyla ilgili özgün fikirleri yaratıcıbir şekilde açıklar. |
|
11 |
Kişi, grup, kitle ya da kurumların iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirir ve uygular. |
|
12 |
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. |
|
13 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
14 |
Birey olarak yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. |
|
15 |
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
16 |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
17 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir. |
|
18 |
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
|
19 |
Bilgiye ulaşma yollarını bilir; alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. |
|
20 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
|
21 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır ve dili etkin biçimde kullanır. |
|
22 |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
|
23 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
24 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
25 |
Sanatsal, kültürel ve sosyal etkinlikleri yakından takip eder; bu etkinliklerin düzenlenmesine aktif olarak katılır. |
|
26 |
Ulusal ve uluslararası gündemde yer alan olay ve gelişmeleri izler ve yorumlar. |
|
27 |
Farklı kültürlerin iletişim biçimlerini tanır ve onlara uyum sağlar. |
|
28 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
29 |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve gerçekleştirir. |
|
30 |
Alana ilişkin teknolojileri yetkin bir şekilde kullanır. |
|
31 |
Alana ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olur ve onlara uygun davranır. |
|
32 |
Estetik farkındalığa sahiptir. |