1. hafta |
Çocuk, ergen, genç, edebiyat ve çocuk edebiyatı kavramlarının çözümlenmesi. |
2. hafta |
Farklı gelişim alanlarına ana hatlarıyla bakış (bilişsel, sosyal, dil, ahlak gelişimi) |
3. hafta |
Çocukluk ve gençlik evresinde kitapların önemi. Okuma kültürünün geliştirilmesinde çocuk ve gençlik edebiyatı. |
4. hafta |
Çocuk edebiyatı yapıtlarında bulunması gereken özelliklerin (tasarım, içerik ve eğitsel) örneklerle incelenmesi. |
5. hafta |
Dünyada çocuk ve gençlik edebiyatının gelişimi: İngiltere, Fransa, Almanya ve Amerika. |
6. hafta |
Türkiye’de çocuk ve gençlik edebiyatının gelişimi: cumhuriyet öncesi ve cumhuriyet dönemi, çağdaş yazarlar. |
7. hafta |
Okunabilirlik analizleri ve söz varlığı incelemeleri |
8. hafta |
Ara sınav veya uygulama/ödev teslimi. |
9. hafta |
Çocuk ve gençlik kitaplarının yaş gruplarına ayırılması, çocuklara uygunluğunun ve bunların çocukların dil, bilişsel, duyuşsal ve sosyal gelişimlerine etkisinin değerlendirilmesi. |
10. hafta |
Yazınsal türlerin (destan, masal, şiir, öykü, roman, vb.) çocukların gelişimlerine olan katkılarının değerlendirilmesi. |
11. hafta |
Çocuk ve gençlik edebiyatı ürünlerine yönelik sesli okuma, etkileşimli okuma çalışmaları |
12. hafta |
Çocuk edebiyatı ürünlerine yönelik karakter, olay tasarımı, somutlaştırma ve canlandırma çalışmaları. |
13. hafta |
Okuduğunu anlamayı test etme ve sınıflandırılmış sorular hazırlama. |
14. hafta |
Çocuk ve gençlere yönelik yazma denemeleri |