1 |
İlköğretim matematik alanı ve alan öğretim bilgisine sahiptir. |
|
|
|
X |
2 |
Programın gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özellikleri ve matematik öğrenme süreci bilgisine sahiptir. |
X |
|
|
|
3 |
Matematiksel bilginin gelişimi ve doğası konusunda bilgi sahibidir. |
|
|
|
X |
4 |
Bilimsel bilgi ve bilimsel araştırma süreçleri bilgisine sahiptir. |
|
|
|
X |
5 |
Farklı ülkelerdeki matematik öğretimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibidir. |
|
|
X |
|
6 |
Matematik öğretimi ile ilgili kaynakları etkin olarak kullanır. |
|
|
|
X |
7 |
Okul içinde ve okul dışında matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip yorumlar. |
|
|
|
X |
8 |
Matematiksel düşünme becerisine sahiptir. |
|
|
|
X |
9 |
Öğrenci duyuşsal özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturur ve öğretim hedeflerini gerçekleştirir. |
|
|
|
X |
10 |
Öğrenci bilişsel özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturup, ortaya çıkabilecek kavram yanılgıları ve öğrenci güçlüklerine yönelik etkin stratejiler uygular. |
|
|
|
X |
11 |
Matematiksel kavramların öğretimine yönelik uygun materyal tasarlar. |
|
|
|
X |
12 |
Programın hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer ve kullanır. |
|
|
|
X |
13 |
Öğrenme ve araştırmaya yönelik bireysel sorumluluk alır ve yerine getirir. |
|
|
|
X |
14 |
Grup çalışmalarında uyumlu şekilde yer alır ve sorumluluklarını yerine getirir. |
|
|
|
X |
15 |
Öğrenen birey olarak güçlü ve zayıf yönlerini tanır, zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
|
X |
16 |
Öğreten birey olarak güçlü ve zayıf yönlerini tanır, zayıf yönlerini geliştirir. |
|
|
|
X |
17 |
Matematik öğretiminde karşılaşılan soruların çözümüne yönelik bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
X |
18 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
|
|
X |
19 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
|
|
X |
20 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
|
|
X |
21 |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
X |
22 |
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
X |
|
|
|
23 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. |
|
|
|
X |
24 |
Matematiğe karşı olumlu tutum için etkinlik planlar, uygular. |
|
|
|
X |
25 |
Matematik eğitimi ile ilişkili sergi, yarışma, şenlik gibi etkinlik geliştirme ya da sorun çözme gibi amaçlara yönelik olarak ilgili kurum ve kişilerle iletişim içinde olur. |
X |
|
|
|
26 |
Mesleki gelişmeleri uluslararası düzeyde en az bir yabancı dili kullanarak takip edebilir ve meslektaşlarıyla paylaşır. |
|
X |
|
|
27 |
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
|
|
X |
28 |
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
X |
|
|
|
29 |
Öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış sergiler ve dış görünümü ile topluma örnek oluşturur. |
|
|
|
X |
30 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
|
|
|
X |
31 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
X |
|
|
|
32 |
Okul ortamında güvenliğin sağlanmasına katkıda bulunur ve gerektiğinde kişisel ve kurumsal iletişim kurar. |
X |
|
|
|
33 |
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
|
|
|
34 |
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
X |
|
|
|
35 |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
X |
|
|
|
36 |
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
X |
|
|
|
37 |
Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. |
X |
|
|
|
38 |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
X |
|
|
|