Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
  • İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Program Geliştirme
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

0 : Desteklemiyor   1 : Alt seviyede destekliyor   2 : Orta seviyede destekliyor   3 : Üst seviyede destekliyor
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
0 1 2 3
1 İlköğretim matematik alanı ve alan öğretim bilgisine sahiptir. X
2 Programın gerektirdiği bilişsel ve duyuşsal öğrenci özellikleri ve matematik öğrenme süreci bilgisine sahiptir. X
3 Matematiksel bilginin gelişimi ve doğası konusunda bilgi sahibidir. X
4 Bilimsel bilgi ve bilimsel araştırma süreçleri bilgisine sahiptir. X
5 Farklı ülkelerdeki matematik öğretimi yaklaşımları hakkında bilgi sahibidir. X
6 Matematik öğretimi ile ilgili kaynakları etkin olarak kullanır. X
7 Okul içinde ve okul dışında matematik öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili olguları tespit eder, kavramsallaştırır ve bilimsel yöntemlerle inceleyip yorumlar. X
8 Matematiksel düşünme becerisine sahiptir. X
9 Öğrenci duyuşsal özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturur ve öğretim hedeflerini gerçekleştirir. X
10 Öğrenci bilişsel özelliklerini dikkate alarak öğrenme ortamını oluşturup, ortaya çıkabilecek kavram yanılgıları ve öğrenci güçlüklerine yönelik etkin stratejiler uygular. X
11 Matematiksel kavramların öğretimine yönelik uygun materyal tasarlar. X
12 Programın hedeflerine uygun, ölçme ve değerlendirme yöntemlerini seçer ve kullanır. X
13 Öğrenme ve araştırmaya yönelik bireysel sorumluluk alır ve yerine getirir. X
14 Grup çalışmalarında uyumlu şekilde yer alır ve sorumluluklarını yerine getirir. X
15 Öğrenen birey olarak güçlü ve zayıf yönlerini tanır, zayıf yönlerini geliştirir. X
16 Öğreten birey olarak güçlü ve zayıf yönlerini tanır, zayıf yönlerini geliştirir. X
17 Matematik öğretiminde karşılaşılan soruların çözümüne yönelik bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
18 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
19 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X
20 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. X
21 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. X
22 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. X
23 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler. X
24 Matematiğe karşı olumlu tutum için etkinlik planlar, uygular. X
25 Matematik eğitimi ile ilişkili sergi, yarışma, şenlik gibi etkinlik geliştirme ya da sorun çözme gibi amaçlara yönelik olarak ilgili kurum ve kişilerle iletişim içinde olur. X
26 Mesleki gelişmeleri uluslararası düzeyde en az bir yabancı dili kullanarak takip edebilir ve meslektaşlarıyla paylaşır. X
27 Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
28 Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. X
29 Öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış sergiler ve dış görünümü ile topluma örnek oluşturur. X
30 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. X
31 Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X
32 Okul ortamında güvenliğin sağlanmasına katkıda bulunur ve gerektiğinde kişisel ve kurumsal iletişim kurar. X
33 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
34 Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. X
35 Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. X
36 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
37 Milli Eğitim Temel Kanununda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. X
38 Öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu görev hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. X

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri