Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Açıköğretim Fakültesi
  • Çocuk Gelişimi
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme ÇGE108U II.YARIYIL 0+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders açık öğretim sistemi kapsamında uzaktan yürütülen teorik bir derstir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi Ak, Şerife. (2008). “Öğrenme Yaklaşımlarına İlişkin Kavramsal Analiz”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 8:3, s. 693-720.Altan, Mustafa Zülküf. (1999). “Çoklu Zekâ Kuramı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı:17, ss. 105-117.Bağcı, Necati. (2003). “Öğretim Sürecinde Öğrenciye ve Öğrenim Amacına Yönelik Yeni Yaklaşımlar”, Milli Eğitim Dergisi. Sayı:159.Baş, Gükhan. (2011). “Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme- Öğretme Süreçlerine Yansıması”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Sayı: 138-139, ss.14-28.De Bono, E. (1997). Altı Şapkalı Düşünce Tekniği. İstanbul: Remzi Kitabevi.Demirel, Ö. (2001). “Öğretimde Yenilikler”. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ed.: M. Gültekin Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Ekici, G. (2002). “Gregorc Öğrenme Stili Ölçeği”. Eğitim ve Bilim. 27(123), 42-47.Fleege, P.O., Charlesworth, R., Burts, D.C., & Hart, C.H. (1992). Stress begins in kindergarten: A look at behavior during standardized testing. Journal of Research in Childhood Education, 7(1), 20– 26.Gelbal, S. (2013). Ölçme ve Değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Guralnick, M.J. (1990). Major accomplishments and future directions in early childhood mainstreaming. Topics in Early Childhood Special Education, 10 (2), 1– 17.Güven, M. (2007). “Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Okuyan Öğrencilerin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri”. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu- Bildiriler. 27 –29 Nisan. Eskişehir, ss. 485 –492.Güven, M. ve Kürüm, D. (2006). “Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış”. Sosyal Bilimler Dergisi. 6 (1), 75-89.Gözütok, D. (2003). Türkiye’de Program Geliştirme Çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi, 160.Millî Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul öncesi eğitimi programı. Ankara: Yazar.Ömeroğlu, E. (2012). “Okulöncesi Eğitim Ortamlarının Özellikleri”, Özel Öğretim Yöntemleri-I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. No: 1545.Özer, Bekir (2003). “Öğrenmeyi Öğretme”, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ed.: M. Gültekin. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.161-173.Selvi, K. (2013). “Felsefe ve Eğitim Arasındaki İlişki: Bilgi ve Öğrenme”. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri. Editör: Meral Güven ve Gülay Ekici. PEGEM.Somuncuoğlu, Y. ve A. Yıldırım (1998). “Öğrenme Stratejileri: Teorik Boyutları, Araştırma Bulguları ve Uygulama için Otaya Koyduğu Sonuçlar”, Eğitim ve Bilim. 22 (110), 31-39.Sönmez, V. (2003). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. 10. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Wen, M.L. ve Tsai, C. (2006). University students’perceptions of and attitudes toward (online) peer assessment. Higher Education, 51, 27-44.
Değerlendirme Değerlendirme ara sınav ve dönem sonu sınavı ile yapılmaktadır.
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Eğitimde Program Geliştirme: Eğitim Programı; Eğitimde Program Geliştirme: Planlama, Uygulama ve Değerlendirme; Öğrenme-Öğretme Stratejileri; Öğrenme-Öğretme Yöntemleri ve Teknikleri; Öğrenme Yaklaşımları; Öğretim Ortamlarının Tasarımı ve Yönetimi; Erken Çocuklukta Ölçme ve Değerlendirmenin Temel İlkeleri ve Kavramları; Erken Çocuklukta Kullanılan Ölçme Yöntemleri ve Uygulama Aşamaları; Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Özellikler: Geçerlilik; Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Özellikler: Güvenirlilik ve Kullanışlılık; Eğitimde Kullanılan Ölçme Araç ve Teknikleri; Ölçme Sonuçları Üzerinde İstatistiki İşlemler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri