Anadolu Info Package Anadolu Info Package
  • Info on the Institution
  • Info on Degree Programmes
  • Info for Students
  • Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
Profile of the Programme Specific Admission Requirements Qualification Requirements and Regulations Recognition of Prior Learning Educational Staff Programme Director & ECTS Coord. Field Qualifications Key Learning Outcomes Course Structure Diagram with Credits Matrix of Program Outcomes&Field Qualifications Matrix of Course& Program Qualifications Examination Regulations, Assessment and Grading Graduation Requirements Access to Further Studies Occupational Profiles of Graduates
  • Open Education Faculty
  • Child Development
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Planning And Evaluation In Teaching
  • Description
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods

Course Title Code Compulsory/Elective Laboratory + Practice ECTS
Planning And Evaluation In Teaching ÇGE108U II. SEMESTER 0+0 4.0
Language of Instruction Türkçe
Course Type Required Courses
Course Instructor(s)
Mode of Delivery This course is a theoretical distance education course carried out within the Open Education System
Prerequisites There is no prerequisite or co-requisite for this course
Courses Recomended N/A
Recommended Reading List Ak, Şerife. (2008). “Öğrenme Yaklaşımlarına İlişkin Kavramsal Analiz”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 8:3, s. 693-720.Altan, Mustafa Zülküf. (1999). “Çoklu Zekâ Kuramı”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Sayı:17, ss. 105-117.Bağcı, Necati. (2003). “Öğretim Sürecinde Öğrenciye ve Öğrenim Amacına Yönelik Yeni Yaklaşımlar”, Milli Eğitim Dergisi. Sayı:159.Baş, Gükhan. (2011). “Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme- Öğretme Süreçlerine Yansıması”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, Sayı: 138-139, ss.14-28.De Bono, E. (1997). Altı Şapkalı Düşünce Tekniği. İstanbul: Remzi Kitabevi.Demirel, Ö. (2001). “Öğretimde Yenilikler”. Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ed.: M. Gültekin Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Ekici, G. (2002). “Gregorc Öğrenme Stili Ölçeği”. Eğitim ve Bilim. 27(123), 42-47.Fleege, P.O., Charlesworth, R., Burts, D.C., & Hart, C.H. (1992). Stress begins in kindergarten: A look at behavior during standardized testing. Journal of Research in Childhood Education, 7(1), 20– 26.Gelbal, S. (2013). Ölçme ve Değerlendirme. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Guralnick, M.J. (1990). Major accomplishments and future directions in early childhood mainstreaming. Topics in Early Childhood Special Education, 10 (2), 1– 17.Güven, M. (2007). “Özel Okullarda ve Devlet Okullarında Okuyan Öğrencilerin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri”. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu- Bildiriler. 27 –29 Nisan. Eskişehir, ss. 485 –492.Güven, M. ve Kürüm, D. (2006). “Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkiye Genel Bir Bakış”. Sosyal Bilimler Dergisi. 6 (1), 75-89.Gözütok, D. (2003). Türkiye’de Program Geliştirme Çalışmaları. Milli Eğitim Dergisi, 160.Millî Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul öncesi eğitimi programı. Ankara: Yazar.Ömeroğlu, E. (2012). “Okulöncesi Eğitim Ortamlarının Özellikleri”, Özel Öğretim Yöntemleri-I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. No: 1545.Özer, Bekir (2003). “Öğrenmeyi Öğretme”, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ed.: M. Gültekin. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, ss.161-173.Selvi, K. (2013). “Felsefe ve Eğitim Arasındaki İlişki: Bilgi ve Öğrenme”. Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri. Editör: Meral Güven ve Gülay Ekici. PEGEM.Somuncuoğlu, Y. ve A. Yıldırım (1998). “Öğrenme Stratejileri: Teorik Boyutları, Araştırma Bulguları ve Uygulama için Otaya Koyduğu Sonuçlar”, Eğitim ve Bilim. 22 (110), 31-39.Sönmez, V. (2003). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. 10. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.Wen, M.L. ve Tsai, C. (2006). University students’perceptions of and attitudes toward (online) peer assessment. Higher Education, 51, 27-44.
Assessment methods and criteria Evaluation is done by midterm and final exam.
Work Placement N/A
Catalog Content Curriculum Development in Education: Education Curriculum; Curriculum Development in Education: Planning, Implementation and Evaluation; Learning-Teaching Strategies; Learning-Teaching Methods and Techniques; Learning Approaches; Design and Management of Instructional Environments; Basic Principles and Concepts of Early Childhood Measurement and Evaluation Week – 8: Application Steps and Measurement Methods Used in Early Childhood; Features to Be Found in Measuring Instruments: Validity; Features to Be Found in Measuring Instruments: Reliability and Usability; Measurement Tools and Techniques Used in Education; Statistical Operations on Measu

  • Info on the Institution
  • Name and Adress
  • Academic Calendar
  • Academic Authorities
  • General Description
  • List of Programmes Offered
  • General Admission Requirements
  • Recognition of Prior Learning
  • Registration Procedures
  • ECTS Credit Allocation
  • Academic Guidance
  • Info on Degree Programmes
  • Doctorate Degree / Proficieny in Arts
  • Master's Degree
  • Bachelor's Degree
  • Associate Degree
  • Open&Distance Education
  • Info for Students
  • Cost of living
  • Accommodation
  • Meals
  • Medical Facilities
  • Facilities for Special Needs Students
  • Insurance
  • Financial Support for Students
  • Student Affairs Office
  • Info for Students
  • Learning Facilities
  • International Programmes
  • Practical Information for Mobile Students
  • Language courses
  • Internships
  • Sports and Leisure Facilities
  • Student Associations