Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Karakter ve Değer Eğitimi Uygulamaları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi Uygulamaları EOS213 III.YARIYIL 2+0 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. TUBA ÇENGELCİ KÖSE
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Bryan, C.S. & Babelay, A.M. (2009). Building character: A model for reflective practice. Academic Medicine, 84(9), 1283-1288.Colby, A. & Damon, W. (1992). Some do care. New York: The Free Press.Damon, W. & Gregory, A. (1997). The Youth Charter: towards the formation of adolescent moral identity. Journal of Moral Education, 26(2), 117-130.Damon, W. (2002). “The roots of character and the role of community. white house talk on character and community.” [Online] Retrieved on 6 January 2013, at URL: http://www2.ed.gov/admins/lead/safety/character/damon.pdf Damon, W. Menon, J. & Bronk, K. C. (2003). The development of purpose during adolescence. Applied Developmental Science, 7(3), 119-128.Ekşi, H. & Katılmış, A. (2015). Karakter Eğitimi El Kitabı. Ankara: Nobel Yayıncılık.Hart, D. Atkins, R. & Ford, D. (1998). Urban America as a context for the development of moral identity in adolescence. Journal of Social Issues, 54(3), 513-530. Hart, D. & Carlo, G. (2005). Moral development in adolescence. Journal of Research on Adolescence, 15(3), 223–233.Husu, J. & Tirri, K. (2003). A case study approach to study one teacher\\\\\\\\\\\\\\\'s moral reflection. Teaching and Teacher Education, 19 (3), 345–357.Jones, S.C. & Stoodley, J. (1999). Community of caring: a character education program designed to ıntegrate values into a school community. NASSP Bulletin, 83(609), 46-51.Katılmış, A., Ekşi, H. & Öztürk, C. (2011). Sosyal bilgiler ders kazanımlarıyla bütünleştirilmiş karakter eğitimi programının etkililiği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(2), 854-859.Kupperman, J.J. (2005). How not to educate character. In D.K. Lapsey & F.C. Power (Eds.).Character psychology and character education (pp.201-217). Notre Dame, Indiana: University of Notre Dame Press.Larson, R. (2006). Positive youth development, willful adolescents, and mentoring. Journal of Community Psychology, 34(6), 677-689.Lerner, R.M., Dowling, E.M. & Anderson, P.M. (2003). Positive youth development: thriving as the basis of personhood and civil society. Applied Developmental Science, 7(3), 172-180.Lickona, T. (1991). Educating for character how our schools can teach respect and responsibility. New York: Bantam Books.Milson, A.J. (2000). Social studies teacher educators\\\\\\\\\\\\\\\' perceptions of character education. Theory & Research in Social Education, 28(2), 144-169.Milson, A.J. (2003). Teachers’ sense of efficacy for the formation of students’ character. Journal of Research in Character Education, 1(2), 89–106.Park, N. & Peterson, C. (2006). Moral competence and character strengths among adolescents: The development and validation of the values in action inventory of strengths for youth. Journal of Adolescence, 29(6), 891-909.Revell, L. & Arthur, J. (2007). Character education in schools and the education of teachers. Journal of Moral Education, 36(1), 79-92.Roeser, R.W., Eccles, J.S. & Sameroff, A.J. (2000). School as a context of early adolescents\\\\\\\\\\\\\\\' academic and social-emotional development: a summary of research findings. The Elementary School Journal, Special Issue: Non-Subject-Matter Outcomes of Schooling [II], 100(5), 443-471. Ryan, K. & Bohlin, K. E. (1999). Building character in schools. San Francisco, CA: Jossey-Bass.Schultz, L. H., Barr, D.J. & Selman, R.L. (2001). Approach to evaluating character development programmes: an outcome study of facing history and ourselves. Journal of Moral Education, 30(1), 3-27.Seligman, M.E.P. & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology an introduction. American Psychologist, 55, 5–14.Seligman, M.E.P., Steen, T.A., Park, N. & Peterson, C. (2005). Positive psychology progress empirical validation of ınterventions. American Psychologist, 60(5), 410-421.Stake, RE. (2005). Qualitative case studies. The sage handbook of qualitative research. (3rd Ed.) N.K. Denzin & Y.S. Lincoln. Thousand Oaks CA: Sage Publications. pp.463-466.Steinberg, L. (2005). Cognitive and affective development in adolescence. TRENDS in Cognitive Sciences, 9(2), 69-74.Thomas, R.S. (1991). Character education: paradigms, problems, and potentials. The Clearing House, 65(1), 51-55.Williams, D.D., Yanchar, S.C., Jensen, L.C. & Lewis, C. (2003). Character education in a public high school: a multi-year inquiry into unified studies. Journal of Moral Education; 32(1), 3-33.Wrobel, E. (1997). Character education: A school and community collaboration. Social Studies Review, 37(1), 50-52.Yussen, S.R. (1977). Characteristics of moral dilemmas written by adolescents. brief reports. Developmental Psychology, 13(2), 162-163.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Final
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Kavramsal Çerçeve: Karakter, kişilik, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; Karakter Gelişimi ve Eğitimi; Karakter Gelişiminde ve Eğitiminde Aile, Çevre ve Okul; Değerlerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Eğitim Felsefesi ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değer Eğitimi; Karakter/Değer Eğitiminde Yaklaşım ve Yöntemler; Sürdürülebilir Kalkınma Sürecinde Değer Eğitimi; Türkiye'de Değer Eğitimi Uygulamaları ve Araştırmaları; Karakter ve Değer Eğitiminde Yaşanan Sorunlar; Karakter ve Değer Eğitiminde Rol Model Olarak Öğretmen; Karakter ve Değer Eğitimine Yönelik Uygulamalar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri