Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Etkili Öğrenme
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Etkili Öğrenme EOS237 V.YARIYIL 2+0 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. MERAL GÜVEN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yok
Okuma Listesi Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Adair, J. (2000). Karar Verme ve Problem Çözme. Çeviren: Nurdan Kalaycı. Ankara: Gazi Kitabevi. Aksu, M. (1989). “Sorun Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi”. Sorun Çözme Yöntemleri Sempozyumu (29 – 30 Eylül 1988). Ankara. Arends, Richard I (1997). Classroom Instruction And Management. New York: The Mc – Graw – Hill. Bilen, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. Burden, R. P. ve D. M. Byrd (2003). Methods For Effective Teaching. Usa: Pearson Education. De Bono, E. (1997). Altı Şapkalı Düşünce Tekniği. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dembo, Myron H. (2000).Motivation and Learning Strategies For College Success. London: Lawrence Erlbaum Assocıates. Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme – Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Gömleksiz, M. (1994). “Kubaşık Öğrenme”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1, 10: 42 -55. Gözütok, D. (2000) . Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi. Gunter. M. A. Estes, T. H. Ve J. Scwab. (1999). Instruction- A Models Approach. 3rd Edition. Usa: A Viacom Company. Güven, M. (2007). “Özel Okullarda Ve Devlet Okullarında Okuyan Öğrencilerin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri”. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu- Bildiriler. 27 –29 Nisan 2007. Eskişehir, ss. 485 –492. Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Jacobsen, D., Eggen, P. , Kauchak, D. Ve Dulaney, C. (1985). Methods For Teaching. Usa: Charles E. Merrill Publishing Company, A Bell & Howell Company. Moore, K. (2000). Öğretim Becerileri . Çeviren: Nizamettin Kaş. Editör: Ersin Altıntaş. Ankara: Atlas Kitapevi. Özer, Bekir (2003). “Öğrenmeyi Öğretme”, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ed.: Mehmet Gültekin. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Ss.161-173. Özer, Bekir (2002). “İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri”. Eğitim Bilimleri Ve Uygulama. 1: 17–32. Özer, Bekir (2002). “İşbirliğine Dayalı Öğretim Yaklaşımı”. Öğretme – Öğrenme Sürecinin Etkinleştirilmesi Semineri. Eskişehir: Milli Eğitim Müdürlüğü. Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme. Ayhan Hakan (Ed.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler (Ss. 146-164). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Saban, A. (2000). Öğretme – Öğrenme Süreci- Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın. Sağlam, Mustafa (2002). “Etkili Öğretimi Sağlayan Öğeler”. Öğretme – Öğrenme Sürecinin Etkinleştirilmesi Semineri. Eskişehir: Milli Eğitim Müdürlüğü. Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim- Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Spot Matbacılık. Şimşek, A. (2006). “Bilişsel Stratejilerin Öğretimi”, İçerik Türlerine Dayalı Öğretim. Ed.: Ali Şimşek. Ankara: Nobel Yayınları. Weinstein, C.E. Ve R.E. Mayer. (1986). “The Teaching of Learning Strategies”, Handbook Of Research On Teaching. 3nd Edition. New York: Macmillan Company, 315-327. Yıldırım, A., A. Doğanay ve A. Türkoğlu. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Dönem sonu sınavı , Ödev
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Etkin Öğrenme ve Öğretme ile İlgili Temel Kavramlar; Etkili Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler: Tutum, Güdülenme, Zamanı kullanma, Kaygı, Dikkat toplaşımı; Etkili Okuma; Etkili Yazma; Bilgi işleme modeli, Düşünme Becerilerinin Öğretimi: Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Yansıtıcı düşünme, Problem çözme; Beyin Temelli Öğrenme; Duygusal Zeka;Oyunla Öğrenme; Sınıfta Etkili Öğretim Uygulamaları Örnekleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri