Okuma Listesi |
Açıkgöz, K. Ü. (2002). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Adair, J. (2000). Karar Verme ve Problem Çözme. Çeviren: Nurdan Kalaycı. Ankara: Gazi Kitabevi. Aksu, M. (1989). “Sorun Çözme Becerilerinin Geliştirilmesi”. Sorun Çözme Yöntemleri Sempozyumu (29 – 30 Eylül 1988). Ankara. Arends, Richard I (1997). Classroom Instruction And Management. New York: The Mc – Graw – Hill. Bilen, M. (2002). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. Burden, R. P. ve D. M. Byrd (2003). Methods For Effective Teaching. Usa: Pearson Education. De Bono, E. (1997). Altı Şapkalı Düşünce Tekniği. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dembo, Myron H. (2000).Motivation and Learning Strategies For College Success. London: Lawrence Erlbaum Assocıates. Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme – Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Gömleksiz, M. (1994). “Kubaşık Öğrenme”. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1, 10: 42 -55. Gözütok, D. (2000) . Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. Ankara: Siyasal Kitapevi. Gunter. M. A. Estes, T. H. Ve J. Scwab. (1999). Instruction- A Models Approach. 3rd Edition. Usa: A Viacom Company. Güven, M. (2007). “Özel Okullarda Ve Devlet Okullarında Okuyan Öğrencilerin Kullandıkları Öğrenme Stratejileri”. VI. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu- Bildiriler. 27 –29 Nisan 2007. Eskişehir, ss. 485 –492. Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları. Jacobsen, D., Eggen, P. , Kauchak, D. Ve Dulaney, C. (1985). Methods For Teaching. Usa: Charles E. Merrill Publishing Company, A Bell & Howell Company. Moore, K. (2000). Öğretim Becerileri . Çeviren: Nizamettin Kaş. Editör: Ersin Altıntaş. Ankara: Atlas Kitapevi. Özer, Bekir (2003). “Öğrenmeyi Öğretme”, Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ed.: Mehmet Gültekin. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Ss.161-173. Özer, Bekir (2002). “İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında Eğitim Programlarında Öğrenme Stratejileri”. Eğitim Bilimleri Ve Uygulama. 1: 17–32. Özer, Bekir (2002). “İşbirliğine Dayalı Öğretim Yaklaşımı”. Öğretme – Öğrenme Sürecinin Etkinleştirilmesi Semineri. Eskişehir: Milli Eğitim Müdürlüğü. Özer, B. (1998). Öğrenmeyi Öğretme. Ayhan Hakan (Ed.), Eğitim Bilimlerinde Yenilikler (Ss. 146-164). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İlköğretim Öğretmenliği Lisans Tamamlama Programı. Saban, A. (2000). Öğretme – Öğrenme Süreci- Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın. Sağlam, Mustafa (2002). “Etkili Öğretimi Sağlayan Öğeler”. Öğretme – Öğrenme Sürecinin Etkinleştirilmesi Semineri. Eskişehir: Milli Eğitim Müdürlüğü. Senemoğlu, N. (1997). Gelişim Öğrenme ve Öğretim- Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Spot Matbacılık. Şimşek, A. (2006). “Bilişsel Stratejilerin Öğretimi”, İçerik Türlerine Dayalı Öğretim. Ed.: Ali Şimşek. Ankara: Nobel Yayınları. Weinstein, C.E. Ve R.E. Mayer. (1986). “The Teaching of Learning Strategies”, Handbook Of Research On Teaching. 3nd Edition. New York: Macmillan Company, 315-327. Yıldırım, A., A. Doğanay ve A. Türkoğlu. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi. |
Katalog İçeriği |
Etkin Öğrenme ve Öğretme ile İlgili Temel Kavramlar; Etkili Öğrenmeyi Etkileyen Etmenler: Tutum, Güdülenme, Zamanı kullanma, Kaygı, Dikkat toplaşımı; Etkili Okuma; Etkili Yazma; Bilgi işleme modeli, Düşünme Becerilerinin Öğretimi: Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme, Yansıtıcı düşünme, Problem çözme; Beyin Temelli Öğrenme; Duygusal Zeka;Oyunla Öğrenme; Sınıfta Etkili Öğretim Uygulamaları Örnekleri. |