Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Tarihi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Eğitim Tarihi EOS203 III.YARIYIL 2+0 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ ÇAĞIL SAĞUN
Dersin Veriliş Biçimi yüz yüze
Dersin Önkoşulları ön koşul bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Genel Türk Tarihi, Selçuklu Tarihi, Osmanlı Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Okuma Listesi Adem, M. (2005). Ulusal Eğitim Politikamız ve Finansmanı. Ankara: Ankara Üniv.; Akyüz, Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e kadar Türk Eğitim Tarihi (8. Baskı), Alfa, İstanbul.; Aytaç, K. (1980). Avrupa Eğitim Tarihi (Antik çağdan 19. yy. sonlarına kadar), Ankara; Başaran, İ. E. (2006). Türkiye Eğitim Sistemi. Ankara. 5. Batır, B. (2007). İkinci Meşrutiyet’ten Tevhid-i Tedrisat’a Türkiye’de İlköğretim (1908-1924), Danışman: Prof. Dr. Sabahattin ÖZEL, İstanbul Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Enstitüsü (Basılmamış Doktora Tezi); Batır, B. Türk Eğitim Reformunda Bir İsim: Mehmet Tahir Münif Paşa, İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, II, Eylül 2004, s. 11-25; Ergün, M. (1997). Atatürk Devri Türk Eğitimi. Ankara: Ocak Yayınları.; MEB. (1998). Cumhuriyet’in 75 Yılında Gelişme ve Hedefler. Ankara: MEB.; Sakaoğlu, N. (2003). Osmanlı’dan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları; Batır, B. (2010). Geleneksel Eğitimden Çağdaş Eğitime, Elif Kitapevi, İstanbul; Batır, B. (2014). Geleneksel Eğitimden Çağdaş Eğitime, İkinci Basım, Milenyum, İstanbul.
Değerlendirme Ara Sınav; Final
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Türk Eğitim Tarihinin Amacı, Kapsamı ve Konuları; Türklerin Müslüman Olmadan Önce Eğitimi; Türklerin Müslüman Olmalarından Sonraki Eğitim Sistemi; Selçuklular ve Anadolu Beylikleri Döneminde Eğitim ve Eğitimciler; Osmanlı Döneminde Eğitim Sistemi (1299-1776); Tanzimat Dönemi Eğitim Sistemi; I. Meşrutiyet Dönemi Eğitim Sistemi; II. Meşrutiyet Dönemi Eğitim Sistemi; Kurtuluş Savaşı Dönemi Eğitimi; Atatürk Döneminde Eğitim (1923-1938); Türkiye Cumhuriyeti Dönemi Eğitim (1938-1950); Türkiye Cumhuriyeti Dönemi Eğitim (1950-2008).

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri