Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Karşılaştırmalı Yükseköğretim Programları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Karşılaştırmalı Yükseköğretim Programları EPÖ525 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DR. ÖĞR. ÜYESİ HARUN SERPİL
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler
Okuma Listesi Aypay, A. (2021). Yükseköğretimde 21. Yüzyıl Becerileri. Nobel Akademik Yayıncılık. Bok, D. (2022). Amerika'da Yükseköğretim (Higher Education in America). Küre Yayınları. Corbett, A. (2021). Üniversiteler ve Bilgi Avrupası: AB Yükseköğretim Politikasında Fikirler, Kurumlar ve Siyasal Girişimciliği 1955-2005. Küre Yayınları. Çelik, M. (2019). Osmanlı Medreseleri ve Avrupa Üniversiteleri (1450-1600). Küre Yayınları. Delbanco, A. (2020). Üniversite: Neydi, Ne Durumda ve Nasıl Olmalı (College: What It Was, Is, and Should Be). Küre Yayınları. Erdem, A. R. (2016). Üniversite anlayışındaki değişim: Birinci nesil üniversiteden dördüncü nesil üniversiteye. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6(16), 21–52. https://www.tyb.org.tr/universite-anlayisindaki-degisim-25192h.htm Frank, D. J., & Gabler, J. (2019). Üniversiteyi Yeniden Kurmak: 20. Yüzyılda Akademide Dünya Çapında Değişimler (Reconstructing the University: Worldwide Shifts in Academia in the 20th Century). Küre Yayınları. Geiher, R. L. (2020). Araştırma ve Bağlantılı Bilgi: II. Dünya Savaşı’ndan İtibaren Amerikan Araştırma Üniversiteleri (Research and Relevant Knowledge: American Research Universities Since World War II). Küre Yayınları. Gül, S. S. & Gül, H. (2014), Türkiye'de Yükseköğretimin Gelişimi, Güncel Durumu ve Eleştirisi, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 8, Sayı: 17-18, Ocak-Aralık, 51-66. Günay, D. (2019). Üniversite Felsefesi ve Türkiye’nin Üniversite Sorunu. Büyüyenay Yayıncılık. Gür, B. S. (2016). Egemen Üniversite: Amerika’da Yükseköğretim Sistemi ve Türkiye İçin Reform Önerileri. İstanbul: EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) Yayınları. Kerr, C. (2020). Üniversitenin Kullanımları (The Uses of the University). Küre Yayınları.Pelikan, J. (2019). Üniversite Fikri: Bir Yeniden Değerlendirme (The Idea of the University: A Reexamination). Küre Yayınları. Küçükcan, T. ve Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşılaştırmalı bir analiz. Ankara: SETA. Modernisation of Higher Education (2014). Report to the European Commission on new modes of learning and teaching in higher education. Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/fbd4c2aa-aeb7-41ac-ab4c-a94feea9eb1f Pelikan, J. (2019). Üniversite Fikri: Bir Yeniden Değerlendirme (The Idea of the University: A Reexamination). Küre Yayınları. Penprase, B. E. (2018). The fourth industrial revolution and higher education. In: Gleason N.(eds) Higher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution. Palgrave Macmillan, Singapore. Raman, A., & Rathakrishnan, M. (2019). Redesigning higher education initiatives for industry 4.0. Hershey PA, USA: IGI Global. Readings, B. (2020). Üniversite Harabeleri (The University in Ruins). Küre Yayınları. TEDMEM (2015). Yükseköğrenimde Dönüşüm İhtiyacı. https://tedmem.org/soylesi/yuksekogrenimde-donusum-ihtiyaci#toggle-id-1 Toprak, M. & Bayraktar, Y. & Özyılmaz, A. (2020). Covıd-19 Pandemisi ve Yüksek Öğrenimde Dijital Dönüşüm: Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 Perspektifinden Bir Değerlendirme. COVID-19 Pandemisinin Ekonomik, Toplumsal ve Siyasal Etkileri. Istanbul University Press. 10.26650/B/SS46.2020.005.15 https://cdn.istanbul.edu.tr/file/JTA6CLJ8T5/EC4D43150BF84294B66C2D15B36BD778 YÖK (2018). Yükseköğretim Politikalarında Yeni YÖK 2014’ten Sonrası, Ankara. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Yuksekogretim_politikalarinda_yeni_yok.pdfAypay, A. (2021). Yükseköğretimde 21. Yüzyıl Becerileri. Nobel Akademik Yayıncılık. Bok, D. (2022). Amerika'da Yükseköğretim (Higher Education in America). Küre Yayınları. Corbett, A. (2021). Üniversiteler ve Bilgi Avrupası: AB Yükseköğretim Politikasında Fikirler, Kurumlar ve Siyasal Girişimciliği 1955-2005. Küre Yayınları. Çelik, M. (2019). Osmanlı Medreseleri ve Avrupa Üniversiteleri (1450-1600). Küre Yayınları. Delbanco, A. (2020). Üniversite: Neydi, Ne Durumda ve Nasıl Olmalı (College: What It Was, Is, and Should Be). Küre Yayınları. Erdem, A. R. (2016). Üniversite anlayışındaki değişim: Birinci nesil üniversiteden dördüncü nesil üniversiteye. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6(16), 21–52. https://www.tyb.org.tr/universite-anlayisindaki-degisim-25192h.htm Frank, D. J., & Gabler, J. (2019). Üniversiteyi Yeniden Kurmak: 20. Yüzyılda Akademide Dünya Çapında Değişimler (Reconstructing the University: Worldwide Shifts in Academia in the 20th Century). Küre Yayınları. Geiher, R. L. (2020). Araştırma ve Bağlantılı Bilgi: II. Dünya Savaşı’ndan İtibaren Amerikan Araştırma Üniversiteleri (Research and Relevant Knowledge: American Research Universities Since World War II). Küre Yayınları. Gül, S. S. & Gül, H. (2014), Türkiye'de Yükseköğretimin Gelişimi, Güncel Durumu ve Eleştirisi, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 8, Sayı: 17-18, Ocak-Aralık, 51-66. Günay, D. (2019). Üniversite Felsefesi ve Türkiye’nin Üniversite Sorunu. Büyüyenay Yayıncılık. Gür, B. S. (2016). Egemen Üniversite: Amerika’da Yükseköğretim Sistemi ve Türkiye İçin Reform Önerileri. İstanbul: EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) Yayınları. Kerr, C. (2020). Üniversitenin Kullanımları (The Uses of the University). Küre Yayınları.Pelikan, J. (2019). Üniversite Fikri: Bir Yeniden Değerlendirme (The Idea of the University: A Reexamination). Küre Yayınları. Küçükcan, T. ve Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşılaştırmalı bir analiz. Ankara: SETA. Modernisation of Higher Education (2014). Report to the European Commission on new modes of learning and teaching in higher education. Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/fbd4c2aa-aeb7-41ac-ab4c-a94feea9eb1f Pelikan, J. (2019). Üniversite Fikri: Bir Yeniden Değerlendirme (The Idea of the University: A Reexamination). Küre Yayınları. Penprase, B. E. (2018). The fourth industrial revolution and higher education. In: Gleason N.(eds) Higher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution. Palgrave Macmillan, Singapore. Raman, A., & Rathakrishnan, M. (2019). Redesigning higher education initiatives for industry 4.0. Hershey PA, USA: IGI Global. Readings, B. (2020). Üniversite Harabeleri (The University in Ruins). Küre Yayınları. TEDMEM (2015). Yükseköğrenimde Dönüşüm İhtiyacı. https://tedmem.org/soylesi/yuksekogrenimde-donusum-ihtiyaci#toggle-id-1 Toprak, M. & Bayraktar, Y. & Özyılmaz, A. (2020). Covıd-19 Pandemisi ve Yüksek Öğrenimde Dijital Dönüşüm: Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 Perspektifinden Bir Değerlendirme. COVID-19 Pandemisinin Ekonomik, Toplumsal ve Siyasal Etkileri. Istanbul University Press. 10.26650/B/SS46.2020.005.15 https://cdn.istanbul.edu.tr/file/JTA6CLJ8T5/EC4D43150BF84294B66C2D15B36BD778 YÖK (2018). Yükseköğretim Politikalarında Yeni YÖK 2014’ten Sonrası, Ankara. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Yuksekogretim_politikalarinda_yeni_yok.pdf
Değerlendirme Ara sınav (Araştırma ödevi): @Dönem sonu sınavı (Araştırma ödev): `
Staj & Uygulama
Katalog İçeriği Karşılaştırmalı Eğitimin Tanımı, Kapsamı ve Yöntemi; Türkiye'de ve Dünyada Yükseköğretimin Tarihsel Gelişimi; Yükseköğretim Program Tasarımı Yaklaşımları; Ulusal ve Uluslararası Yükseköğretim Yeterlilik Çerçeveleri; Yükseköğretim Alanındaki Küresel Gelişmeler; Almanya Yükseköğretim Sistemi; İngiltere Yükseköğretim Sistemi; ABD Yükseköğretim Sistemi; Japonya Yükseköğretim Sistemi; Çin Yükseköğretim Sistemi; Güney Kore Yükseköğretim Sistemi;Türkiye’de ve Dünyada Yükseköğretim Programlarının Değerlendirilmesi; Dijital Dönüşümün Yeni Nesil Üniversite Programlarına Etkileri; Yükseköğretim Öğrencileri için Yenilikçi Eğitim Modelleri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri