Okuma Listesi |
Aypay, A. (2021). Yükseköğretimde 21. Yüzyıl Becerileri. Nobel Akademik Yayıncılık. Bok, D. (2022). Amerika'da Yükseköğretim (Higher Education in America). Küre Yayınları. Corbett, A. (2021). Üniversiteler ve Bilgi Avrupası: AB Yükseköğretim Politikasında Fikirler, Kurumlar ve Siyasal Girişimciliği 1955-2005. Küre Yayınları. Çelik, M. (2019). Osmanlı Medreseleri ve Avrupa Üniversiteleri (1450-1600). Küre Yayınları. Delbanco, A. (2020). Üniversite: Neydi, Ne Durumda ve Nasıl Olmalı (College: What It Was, Is, and Should Be). Küre Yayınları. Erdem, A. R. (2016). Üniversite anlayışındaki değişim: Birinci nesil üniversiteden dördüncü nesil üniversiteye. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6(16), 21–52. https://www.tyb.org.tr/universite-anlayisindaki-degisim-25192h.htm Frank, D. J., & Gabler, J. (2019). Üniversiteyi Yeniden Kurmak: 20. Yüzyılda Akademide Dünya Çapında Değişimler (Reconstructing the University: Worldwide Shifts in Academia in the 20th Century). Küre Yayınları. Geiher, R. L. (2020). Araştırma ve Bağlantılı Bilgi: II. Dünya Savaşı’ndan İtibaren Amerikan Araştırma Üniversiteleri (Research and Relevant Knowledge: American Research Universities Since World War II). Küre Yayınları. Gül, S. S. & Gül, H. (2014), Türkiye'de Yükseköğretimin Gelişimi, Güncel Durumu ve Eleştirisi, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 8, Sayı: 17-18, Ocak-Aralık, 51-66. Günay, D. (2019). Üniversite Felsefesi ve Türkiye’nin Üniversite Sorunu. Büyüyenay Yayıncılık. Gür, B. S. (2016). Egemen Üniversite: Amerika’da Yükseköğretim Sistemi ve Türkiye İçin Reform Önerileri. İstanbul: EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) Yayınları. Kerr, C. (2020). Üniversitenin Kullanımları (The Uses of the University). Küre Yayınları.Pelikan, J. (2019). Üniversite Fikri: Bir Yeniden Değerlendirme (The Idea of the University: A Reexamination). Küre Yayınları. Küçükcan, T. ve Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşılaştırmalı bir analiz. Ankara: SETA. Modernisation of Higher Education (2014). Report to the European Commission on new modes of learning and teaching in higher education. Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/fbd4c2aa-aeb7-41ac-ab4c-a94feea9eb1f Pelikan, J. (2019). Üniversite Fikri: Bir Yeniden Değerlendirme (The Idea of the University: A Reexamination). Küre Yayınları. Penprase, B. E. (2018). The fourth industrial revolution and higher education. In: Gleason N.(eds) Higher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution. Palgrave Macmillan, Singapore. Raman, A., & Rathakrishnan, M. (2019). Redesigning higher education initiatives for industry 4.0. Hershey PA, USA: IGI Global. Readings, B. (2020). Üniversite Harabeleri (The University in Ruins). Küre Yayınları. TEDMEM (2015). Yükseköğrenimde Dönüşüm İhtiyacı. https://tedmem.org/soylesi/yuksekogrenimde-donusum-ihtiyaci#toggle-id-1 Toprak, M. & Bayraktar, Y. & Özyılmaz, A. (2020). Covıd-19 Pandemisi ve Yüksek Öğrenimde Dijital Dönüşüm: Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 Perspektifinden Bir Değerlendirme. COVID-19 Pandemisinin Ekonomik, Toplumsal ve Siyasal Etkileri. Istanbul University Press. 10.26650/B/SS46.2020.005.15 https://cdn.istanbul.edu.tr/file/JTA6CLJ8T5/EC4D43150BF84294B66C2D15B36BD778 YÖK (2018). Yükseköğretim Politikalarında Yeni YÖK 2014’ten Sonrası, Ankara. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Yuksekogretim_politikalarinda_yeni_yok.pdfAypay, A. (2021). Yükseköğretimde 21. Yüzyıl Becerileri. Nobel Akademik Yayıncılık. Bok, D. (2022). Amerika'da Yükseköğretim (Higher Education in America). Küre Yayınları. Corbett, A. (2021). Üniversiteler ve Bilgi Avrupası: AB Yükseköğretim Politikasında Fikirler, Kurumlar ve Siyasal Girişimciliği 1955-2005. Küre Yayınları. Çelik, M. (2019). Osmanlı Medreseleri ve Avrupa Üniversiteleri (1450-1600). Küre Yayınları. Delbanco, A. (2020). Üniversite: Neydi, Ne Durumda ve Nasıl Olmalı (College: What It Was, Is, and Should Be). Küre Yayınları. Erdem, A. R. (2016). Üniversite anlayışındaki değişim: Birinci nesil üniversiteden dördüncü nesil üniversiteye. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6(16), 21–52. https://www.tyb.org.tr/universite-anlayisindaki-degisim-25192h.htm Frank, D. J., & Gabler, J. (2019). Üniversiteyi Yeniden Kurmak: 20. Yüzyılda Akademide Dünya Çapında Değişimler (Reconstructing the University: Worldwide Shifts in Academia in the 20th Century). Küre Yayınları. Geiher, R. L. (2020). Araştırma ve Bağlantılı Bilgi: II. Dünya Savaşı’ndan İtibaren Amerikan Araştırma Üniversiteleri (Research and Relevant Knowledge: American Research Universities Since World War II). Küre Yayınları. Gül, S. S. & Gül, H. (2014), Türkiye'de Yükseköğretimin Gelişimi, Güncel Durumu ve Eleştirisi, Toplum ve Demokrasi, Yıl: 8, Sayı: 17-18, Ocak-Aralık, 51-66. Günay, D. (2019). Üniversite Felsefesi ve Türkiye’nin Üniversite Sorunu. Büyüyenay Yayıncılık. Gür, B. S. (2016). Egemen Üniversite: Amerika’da Yükseköğretim Sistemi ve Türkiye İçin Reform Önerileri. İstanbul: EDAM (Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi) Yayınları. Kerr, C. (2020). Üniversitenin Kullanımları (The Uses of the University). Küre Yayınları.Pelikan, J. (2019). Üniversite Fikri: Bir Yeniden Değerlendirme (The Idea of the University: A Reexamination). Küre Yayınları. Küçükcan, T. ve Gür, B. S. (2009). Türkiye’de yükseköğretim: Karşılaştırmalı bir analiz. Ankara: SETA. Modernisation of Higher Education (2014). Report to the European Commission on new modes of learning and teaching in higher education. Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/fbd4c2aa-aeb7-41ac-ab4c-a94feea9eb1f Pelikan, J. (2019). Üniversite Fikri: Bir Yeniden Değerlendirme (The Idea of the University: A Reexamination). Küre Yayınları. Penprase, B. E. (2018). The fourth industrial revolution and higher education. In: Gleason N.(eds) Higher Education in the Era of the Fourth Industrial Revolution. Palgrave Macmillan, Singapore. Raman, A., & Rathakrishnan, M. (2019). Redesigning higher education initiatives for industry 4.0. Hershey PA, USA: IGI Global. Readings, B. (2020). Üniversite Harabeleri (The University in Ruins). Küre Yayınları. TEDMEM (2015). Yükseköğrenimde Dönüşüm İhtiyacı. https://tedmem.org/soylesi/yuksekogrenimde-donusum-ihtiyaci#toggle-id-1 Toprak, M. & Bayraktar, Y. & Özyılmaz, A. (2020). Covıd-19 Pandemisi ve Yüksek Öğrenimde Dijital Dönüşüm: Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 Perspektifinden Bir Değerlendirme. COVID-19 Pandemisinin Ekonomik, Toplumsal ve Siyasal Etkileri. Istanbul University Press. 10.26650/B/SS46.2020.005.15 https://cdn.istanbul.edu.tr/file/JTA6CLJ8T5/EC4D43150BF84294B66C2D15B36BD778 YÖK (2018). Yükseköğretim Politikalarında Yeni YÖK 2014’ten Sonrası, Ankara. https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/Yuksekogretim_politikalarinda_yeni_yok.pdf |