Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizm Spektrum Bozukluğunda İletişim Becerilerinin Desteklen
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Otizm Spektrum Bozukluğunda İletişim Becerilerinin Desteklen OSE505 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. GÜLDEN BOZKUŞ GENÇ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları 1. Tüm konuları okumak2. Ders okumalarını okumak ve bu okumalara ilişkin sorular sormak3. Verilen ödevleri zamanında teslim etmek ve sınavlara katılmak
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencinin almasında faydalı olabilecek başka bir ders yoktur.
Okuma Listesi Bogdashina, O. (2004). Communication Issues in Autism and Asperger. Jessica Kingsley Publishers
Değerlendirme 1. Ara Sınav (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav)2. Ders Okumaları (Dönem boyunca her hafta ilgili makaleleri okumak ve bu okumaları derste tartışmak)3. Dönem Sonu Ödevi (Belirlediği bir konuda müdahale çalışması yapmak, kitap incelemesi yapmak )
Staj & Uygulama Bu derse ilişkin staj ya da uygulama yoktur.
Katalog İçeriği Temel Kavramlar: İletişim, Konuşma, Dil; Dil Edinim Kuramları; Normal Gelişim Gösteren Çocuklarda Dil Gelişimi; Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Söz Öncesi İletişim Becerilerinin Gelişimi: Jest, Taklit, Ortak dikkat; Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Dil Gelişimi: Biçim, İçerik, Kullanım bilgisi; Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi; Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Dil Becerilerinin Öğretimi: Yapılandırılmış yaklaşımlar, Doğal yaklaşımlar, Karma yaklaşımlar; İletişim ve Dil Becerilerinin Desteklenmesinde Ailenin Rolü.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri