Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. GÜLDEN BOZKUŞ GENÇ |
Dersin Veriliş Biçimi |
Bu ders yüz yüze öğretim şeklinde yürütülmektedir. |
Dersin Önkoşulları |
1. Tüm konuları okumak2. Ders okumalarını okumak ve bu okumalara ilişkin sorular sormak3. Verilen ödevleri zamanında teslim etmek ve sınavlara katılmak |
Önerilen Dersler |
Bu dersi alan/alacak öğrencinin almasında faydalı olabilecek başka bir ders yoktur. |
Okuma Listesi |
Bogdashina, O. (2004). Communication Issues in Autism and Asperger. Jessica Kingsley Publishers |
Değerlendirme |
1. Ara Sınav (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav)2. Ders Okumaları (Dönem boyunca her hafta ilgili makaleleri okumak ve bu okumaları derste tartışmak)3. Dönem Sonu Ödevi (Belirlediği bir konuda müdahale çalışması yapmak, kitap incelemesi yapmak ) |
Staj & Uygulama |
Bu derse ilişkin staj ya da uygulama yoktur. |
Katalog İçeriği |
Temel Kavramlar: İletişim, Konuşma, Dil; Dil Edinim Kuramları; Normal Gelişim Gösteren Çocuklarda Dil Gelişimi; Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Söz Öncesi İletişim Becerilerinin Gelişimi: Jest, Taklit, Ortak dikkat; Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Dil Gelişimi: Biçim, İçerik, Kullanım bilgisi; Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi; Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Dil Becerilerinin Öğretimi: Yapılandırılmış yaklaşımlar, Doğal yaklaşımlar, Karma yaklaşımlar; İletişim ve Dil Becerilerinin Desteklenmesinde Ailenin Rolü. |