Okuma Listesi |
European Agency for Development in Special Needs Education [EADSNE] (2009). Special needs education in Europe. https://www.european-agency.org/sites/default/files/specialneeds-education-in-europe_sne_europe_en.pdfFlorian, L. (1998). Inclusive proctice: What, why and how? In C. Tilstone, L. Florian ve R. Rose (eds) Promoting inclusive practice (s. 13–26). London and New York: Routledge Falmer.Forest, M. ve Pearpoint, J. (1992). MAPS: Action planning. In J. Pearpoint, M. Forest ve J. Snow (Eds.), Te inclusion papers: Strategies to make inclusion work (s. 52-56). Toronto, Canada: Te Inclusion Press. Forlin, C. (Ed.) (2012). Future directions for inclusive teacher education: An international perspective. Berlin: RoutledgeGiangreco, M. F. (1997) Key lessons learned about inclusive education: Summary of the 1996 Schonell Memorial Lecture. International Journal of Disability, Development and Education, 44(3), 193-206. Graham, L. J. ve Jahnukainen, M. (2011). Wherefore art thou, inclusion? Analysing the development of inclusive education in New South Wales, Alberta and Finland. Journal of Education Policy, 26, 263–288. doi: 10.1080/02680939.2010.493230 |
Katalog İçeriği |
Özel Eğitimde Yerleştirme Yaklaşımları: Birlikte ve ayrı eğitim; Bütünleştirme: Tanımı, En az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, Tarihçesi, Yasal dayanakları ve türleri; Destek Özel Eğitim Hizmetleri; Bütünleştirmede İşbirliği: Tanımı, İşbirliği sürecinde yer alan bireyler, Önemi, Türleri; Türkiye de Bütünleştirme Süreci: Özel gereksinimli çocuğun fark edilmesinden kaynaştırma kararıyla sınıfa yerleştirilmesine kadar geçilen aşamalar; Türkiye de Özel Eğitimle İlgili Yasal Düzenlemelerde Bütünleştirme; Bütünleştirmenin Başarısını Etkileyen Etmenler; Bütünleştirmeyle İlgili Araştırmalar. |