Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Bütünleştirme Eğitimi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Bütünleştirme Eğitimi OSE511 I.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. HASAN GÜRGÜR
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Yok
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencilerin ÖEÖ 107 Özel Eğitim dersini de alması önerilir.
Okuma Listesi European Agency for Development in Special Needs Education [EADSNE] (2009). Special needs education in Europe. https://www.european-agency.org/sites/default/files/specialneeds-education-in-europe_sne_europe_en.pdfFlorian, L. (1998). Inclusive proctice: What, why and how? In C. Tilstone, L. Florian ve R. Rose (eds) Promoting inclusive practice (s. 13–26). London and New York: Routledge Falmer.Forest, M. ve Pearpoint, J. (1992). MAPS: Action planning. In J. Pearpoint, M. Forest ve J. Snow (Eds.), Te inclusion papers: Strategies to make inclusion work (s. 52-56). Toronto, Canada: Te Inclusion Press. Forlin, C. (Ed.) (2012). Future directions for inclusive teacher education: An international perspective. Berlin: RoutledgeGiangreco, M. F. (1997) Key lessons learned about inclusive education: Summary of the 1996 Schonell Memorial Lecture. International Journal of Disability, Development and Education, 44(3), 193-206. Graham, L. J. ve Jahnukainen, M. (2011). Wherefore art thou, inclusion? Analysing the development of inclusive education in New South Wales, Alberta and Finland. Journal of Education Policy, 26, 263–288. doi: 10.1080/02680939.2010.493230
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Final
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Özel Eğitimde Yerleştirme Yaklaşımları: Birlikte ve ayrı eğitim; Bütünleştirme: Tanımı, En az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, Tarihçesi, Yasal dayanakları ve türleri; Destek Özel Eğitim Hizmetleri; Bütünleştirmede İşbirliği: Tanımı, İşbirliği sürecinde yer alan bireyler, Önemi, Türleri; Türkiye de Bütünleştirme Süreci: Özel gereksinimli çocuğun fark edilmesinden kaynaştırma kararıyla sınıfa yerleştirilmesine kadar geçilen aşamalar; Türkiye de Özel Eğitimle İlgili Yasal Düzenlemelerde Bütünleştirme; Bütünleştirmenin Başarısını Etkileyen Etmenler; Bütünleştirmeyle İlgili Araştırmalar.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri