Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yerelleşme, Küreselleşme, Çok Kültürlülük ve Eğitim
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Yerelleşme, Küreselleşme, Çok Kültürlülük ve Eğitim SBÖ237 III.YARIYIL 2+1 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları PROF. DR. ELVAN GÜNEL
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim veya uzaktan eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Öneri yoktur.
Okuma Listesi Öztürk, F. & Günel, E. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin küresel sistem, küresel eğitim ve çeşitlilik kavramlarına ilişkin algısı. İlköğretim Online, 15 (1), 172-185. Doi: http://dx.doi.org/10.17051/io.2016.79798.Günel, E. & Pehlivan, A. (2015). Examining the citizenship and democracy education textbook and curriculum in terms of global education. Journal of Social Studies Education Research, 6 (1), 123-171.Günel, E. & Pehlivan, A. (2016). Pre-service social studies teachers’ perception of global citizenship. Journal of Education and Future, 10, 51-69.Kaymakçı, S. (2012). Global education in the Turkish social studies teacher training programme. Croation Journal of Education. 14 (4), 817-854. Retrieved from http://hrcak. srce.hr/94325.Özkan, T. (2006). İlköğretim Öğretmenlerinin Küresel Eğitime Yönelik Görüşlerinin Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü /Çukurova Üniversitesi, Adana.PEHLIVAN YILMAZ, Ayşegül; GÜNEL, Elvan. Sosyal Bilgilerde Kültüre Duyarlı Eğitim Uygulamaları: Mülteci Öğrencilerle Etkileşim. EĞİTİM VE BİLİM, [S.l.], v. 47, n. 212, oct. 2022. ISSN 1300-1337. Erişim Adresi: . Erişim Tarihi: 18 Mar. 2023 doi:http://dx.doi.org/10.15390/EB.2022.11338.
Değerlendirme 1 Ara Sınav ve 1 Final Sınavı
Staj & Uygulama Staj yoktur.
Katalog İçeriği Yerelleşme; Küreselleşme ve Türkiye'ye Etkileri; Dünyada Son Yüzyılda Meydana Gelen Gelişmeler; Çevre Üzerindeki Değişimler; Askeri ve Ekonomik Birliktelikler; Küreselleşmenin Az Gelişmiş Ülkelere Etkileri; Türkiye'nin Küreselleşme Karşısındaki Tutumu; Çoğulculuk ve Çok Kültürlülük: Bunların Sosyal Bilgilerde öğretimindeki yeri; Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları; Eğitimde Küresel Yaklaşım; Dünya Kültürleri ve Dinleri Üzerine Çalışmalar; Küresel Konular: Küresel Ekonomi, Teknoloji, Çevre ve Politik Sistemler; Kültürler Arası İletişim Becerileri; Dünya Kültürlerinin İlişkilendirilmesi; Sosyal Bilgiler Eğitiminde Güncel Yaklaşımlar ve Eğilimler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri