Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sosyal Bilgiler Eğitiminde Günümüz Dünya Sorunları
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Günümüz Dünya Sorunları SBÖ331 V.YARIYIL 2+1 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. SERCAN BURSA
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Akbulut, G. (2008). Küresel değişimler bağlamında Dünya enerji kaynakları, sorunlar ve Türkiye. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32 (1), 117-137.Allen, M. G. & Stevens, R. L. (1998). Middle grades social studies teaching and learning for active and responsible citizenship. (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.Aydın, F. (Ed.). (2016). Günümüz Dünya sorunları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Baykal, H. ve Baykal, T. (2008). Küreselleşen Dünya\\\'da çevre sorunları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 1-17.Bonet, L.& Negrier, E. (2015). Ulusal kültürlerin sonu mu?: Çeşitlilik sınavında kültür politikaları. (Çev. I. Ergüden). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.Chapin, J. R. (2006). Elementary social studies. Boston: Pearson Education Allyn and Bacon.Colby, A. & Damon, W. (1992). Some do care. New York: The Free Press.Çukurçayır, M. A. & Sağır, H. (2008). Enerji sorunu, çevre ve alternatif enerji kaynakları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 257-278.Deveci, H. (2008). Sosyal bilgilerde bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılması. Ş. Yaşar (Ed). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s.187-206). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Ersoy, Ş. (2017). 2016 yılı doğa kaynaklı afetler yıllığı: Dünya ve Türkiye. Ankara: TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayını.Gökşen, F., Cemalcılar, Z. & Gürlesel, C.F. (2006). Türkiye\\\'de ilköğretim okullarında okulu terk ve izlenmesiyle önlenmesine yönelik politikalar çalışması, AÇEV, KA-DER, ERG Eğitimde ve Toplumsal Katılımda Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanması Projesi kapsamında hazırlanan rapor.Gözütok, F. D., Toraman, Ç., & Acar-Erdol, T. (2017). Toplumsal cinsiyet eşitliği ölçeğinin (TCEÖ) geliştirilmesi. İlköğretim Online, 16(3), 1036-1048.Gürbüz, H. ve Kışoğlu, M. (2011). Güncel çevre sorunları. (Ed. H. Yazıcı, K. Arıbaş), Günümüz Dünya Sorunları içinde s.153-189, Ankara: PegemA Yayınevi.Hocagil, C. A. (2014). 2013 Dünya hak ihlalleri raporu. İstanbul: Uluslararası Hak İhlalleri İzleme Merkezi.İsbir, E.G. ve Açma, B. (2011). Kentleşme ve çevre sorunları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Karakuş Yetkin, M. (2017). Sığınmacıların günlük yaşam deneyimleri, temel sorunları ve sorunlarla baş etme stratejileri: Eskişehir örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Sayılan, F. (2012). Toplumsal cinsiyet ve eğitim olanaklar ve sınırlar. Ankara: Dipnot yayınları.Tanrıverdi, B. (2010). Sürdürülebilir çevre eğitimi açısından ilköğretim programlarının değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34 (151), 89-103.Uzbay, İ. T. (2015). Madde bağımlılığı: tüm boyutlarıyla bağımlılık ve bağımlılık yapan maddeler. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi.
Değerlendirme 1 arasınav, 1final sınavı,
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Dünyanın Karşı Karşıya Kaldığı Politik, Ekonomik, Ekolojik ve Sosyal Sorunlar; Açlık, Fakirlik, İnsan Hakları, Nüfus, Irkçılık, Terör, Toprak Kayması, Erozyon, Deprem, Sel, Kuraklık, Çığ Düşmesi, Trafik, Gürültü Kirliliği, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Kentleşme, İlaç Bağımlılığı vb. Sorunların İncelenmesi; Enerji Sorunu ve Çözüm Önerileri; Alternatif Görüşler; Çevre Eğitimi; Sosyal Bilgiler Dersinin Bu Konudaki Yeri ve Önemi; Sürdürülebilir Toplum Tartışmaları ve Eğitim; Pandemi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri