Okuma Listesi |
Akbulut, G. (2008). Küresel değişimler bağlamında Dünya enerji kaynakları, sorunlar ve Türkiye. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32 (1), 117-137.Allen, M. G. & Stevens, R. L. (1998). Middle grades social studies teaching and learning for active and responsible citizenship. (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.Aydın, F. (Ed.). (2016). Günümüz Dünya sorunları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Baykal, H. ve Baykal, T. (2008). Küreselleşen Dünya\\\'da çevre sorunları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(9), 1-17.Bonet, L.& Negrier, E. (2015). Ulusal kültürlerin sonu mu?: Çeşitlilik sınavında kültür politikaları. (Çev. I. Ergüden). İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları.Chapin, J. R. (2006). Elementary social studies. Boston: Pearson Education Allyn and Bacon.Colby, A. & Damon, W. (1992). Some do care. New York: The Free Press.Çukurçayır, M. A. & Sağır, H. (2008). Enerji sorunu, çevre ve alternatif enerji kaynakları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 257-278.Deveci, H. (2008). Sosyal bilgilerde bilgi, beceri ve değerlerin kazandırılması. Ş. Yaşar (Ed). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (s.187-206). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Ersoy, Ş. (2017). 2016 yılı doğa kaynaklı afetler yıllığı: Dünya ve Türkiye. Ankara: TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Yayını.Gökşen, F., Cemalcılar, Z. & Gürlesel, C.F. (2006). Türkiye\\\'de ilköğretim okullarında okulu terk ve izlenmesiyle önlenmesine yönelik politikalar çalışması, AÇEV, KA-DER, ERG Eğitimde ve Toplumsal Katılımda Cinsiyet Eşitliğinin Sağlanması Projesi kapsamında hazırlanan rapor.Gözütok, F. D., Toraman, Ç., & Acar-Erdol, T. (2017). Toplumsal cinsiyet eşitliği ölçeğinin (TCEÖ) geliştirilmesi. İlköğretim Online, 16(3), 1036-1048.Gürbüz, H. ve Kışoğlu, M. (2011). Güncel çevre sorunları. (Ed. H. Yazıcı, K. Arıbaş), Günümüz Dünya Sorunları içinde s.153-189, Ankara: PegemA Yayınevi.Hocagil, C. A. (2014). 2013 Dünya hak ihlalleri raporu. İstanbul: Uluslararası Hak İhlalleri İzleme Merkezi.İsbir, E.G. ve Açma, B. (2011). Kentleşme ve çevre sorunları. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.Karakuş Yetkin, M. (2017). Sığınmacıların günlük yaşam deneyimleri, temel sorunları ve sorunlarla baş etme stratejileri: Eskişehir örneği. Yayımlanmamış doktora tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.Sayılan, F. (2012). Toplumsal cinsiyet ve eğitim olanaklar ve sınırlar. Ankara: Dipnot yayınları.Tanrıverdi, B. (2010). Sürdürülebilir çevre eğitimi açısından ilköğretim programlarının değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 34 (151), 89-103.Uzbay, İ. T. (2015). Madde bağımlılığı: tüm boyutlarıyla bağımlılık ve bağımlılık yapan maddeler. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. |
Katalog İçeriği |
Dünyanın Karşı Karşıya Kaldığı Politik, Ekonomik, Ekolojik ve Sosyal Sorunlar; Açlık, Fakirlik, İnsan Hakları, Nüfus, Irkçılık, Terör, Toprak Kayması, Erozyon, Deprem, Sel, Kuraklık, Çığ Düşmesi, Trafik, Gürültü Kirliliği, Hava Kirliliği, Su Kirliliği, Toprak Kirliliği, Kentleşme, İlaç Bağımlılığı vb. Sorunların İncelenmesi; Enerji Sorunu ve Çözüm Önerileri; Alternatif Görüşler; Çevre Eğitimi; Sosyal Bilgiler Dersinin Bu Konudaki Yeri ve Önemi; Sürdürülebilir Toplum Tartışmaları ve Eğitim; Pandemi. |