Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • İletişim
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
İletişim İLT122 II.YARIYIL 2+1 5.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları ÖĞR. GÖR. DR. DİLEK TURAN EROĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Browne, A. (2001). Developing language and literacy 3-8. (2nd ed.). London: Paul Chapman Publishing.Çengelci, T. (2011). Sosyal bilgilerde iletişimin yeri ve önemi. R. Turan ve K. Ulusoy (Ed.). Sosyal bilgilerin temelleri içinde (s.247-270). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.Devito, J. A. (2009). Human communication. (11th ed.). Boston: Pearson International Edition.Dökmen, Ü. (2000). Evrenle uyumlaşma sürecinde varolmak gelişmek uzlaşmak. (2. Baskı). İstanbul: Sistem Yayıncılık.Hoppe, M. H. (2006). Active listening: improve your ability to listen and lead. Greensboro, NC, USA: Center for Creative Leadership.Kabapınar, Y. (2002). Bir öğretim yöntemi olarak sosyal empati. C. Öztürk & D. Dilek (Ed.), Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi içinde (170-183). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Karadağ, R. ve Çengelci, T. (2011). Sosyal bilgiler dersinde dil becerilerinin geliştirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi. 2(3), 49-59.Michaelis, J. U. & Garcia, J. (1996). Social studies for children a guide to basic instruction. (11th ed.). Boston: Allyn and Bacon.Ogle, D., Klemp, R. & McBride, B. (2007). Building literacy in social studies: strategies for improving comprehension and critical thinking. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.Pearson, J., Nelson, P., Titsworth, S. & Harter, L. (2008). Human communication. (3rd ed.). New York: McGraw-Hill International Edition.Sağlam, M., Suna, Ç. ve Çengelci, T. (2008). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıklarını etkileyen etmenlere ilişkin görüş ve önerileri. Milli Eğitim, 178, 8- 23.Salmon, S. (2003). Reclaiming children and youth. The Journal of Strength-based Interventions, 12 (3), 167-173.Seefeldt, C., Castle, S. & Falconer, R. C. (2010). Social studies for the preschool/primary child. (8th ed.). New Jersey: Pearson Education.Stein, S.J. & Book, H.E. (2003). EQ duygusal zeka ve başarının sırrı. (Çev.: M. Işık). İstanbul: Özgür Yayınları.Trenholm, S. (2008). Thinking through communication. (5th ed.). Boston: Pearson Education.Urquhart, V. & McIver, M. (2005). Teaching writing in the content areas. Alexandria, VA, USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
Değerlendirme Öğrenciler dersi geçmek için ara sınavı başarmalı, final ödevini yapmalı, final sınavına katılmalıdır.
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği İnsanlar Arası İlişkilerin Tanımı ve Sınıflandırılması; Kişilerarası İlişkilerle İlgili Kuramsal Yaklaşımlar: Sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar; Gelişimsel Süreç Olarak Kişilerarası İlişkiler: Bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri; İnsanlar Arası İlişkilerde Etkili Olan Faktörler; Cinsiyet, Cinsiyet Rolleri ve Kişilerarası İlişkiler; Kişilerarası İlişkilerde Kendini Uyarlama ve Kendini Açma; İletişim ve İletişim Hataları; Etkili İletişim Becerileri; Kişilerarası Problemler, Çatışma ve Çatışma Çözüm Yaklaşımları; Kültürler Arası Farklılaşma Yönünden İnsan İlişkileri.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri