Okuma Listesi |
Demirel, Ö. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştitirme. Pegem A YayıncılıkDoğanay, A. (2008). Çağdaş sosyal bilgiler anlayışı ışığında yeni sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96.Çiydem, E. ve Kaymakcı, S. (2021). Türkiye’de sosyal bilgiler dersinin yönelimi üzerine bir değerlendirme. İnsan ve İnsan, 8 (27), 179-207.Altın, B. N. ve Demirtaş, S. (2012). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (müze ve arazi çalışmaları). M Safran (Ed.). Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde (509-543). Pegem Akademi.Bakioğlu, B. ve Karamustafaoğlu, O. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretim sürecinde kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(1), 80- 94. Çakır İlhan, A. (2019). Müzeler. A. İ. Şen (Ed.). Okul Dışı Öğrenme Ortamı içinde (22-43). Pegem Akademi.Selanik Ay, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı etkinlikler. S. Şimşek (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde (337-363). Anı Yayıncılık.Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme nedir?. A. İ. Şen (Ed.). Okul Dışı Öğrenme Ortamı içinde (2-18). Pegem Akademi. Şimşek, A. ve Kaymakçı, S. (2015). Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi. |
Katalog İçeriği |
Öğretim Programlarıyla İlgili Temel Kavramlar; Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi; Güncel Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının İncelenmesi: Yaklaşım, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci, Ölçme ve değerlendirme; Öğretmen Yeterlilikleri; Ders Kitabında Olması Gereken Özellikler ve Standartlar: Fiziksel ve eğitsel tasarım, Görsel tasarım ve dil anlatım; Ders Kitaplarının İçeriklerinin Programa Uygunluğu; Mevcut Ders Kitapların İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Anlamlı Öğrenmeye Katkısı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Bakımından İncelenmesi. |