Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Eğitim Fakültesi
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
  • Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Sosyal Bilgiler Eğitiminde Öğretim Programları ve Ders Kitabı İncelemeleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Öğretim Programları ve Ders Kitabı İncelemeleri SBÖ236 IV.YARIYIL 2+1 3.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Zorunlu Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. HATİCE TÜRE
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur.
Okuma Listesi Demirel, Ö. (2020). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştitirme. Pegem A YayıncılıkDoğanay, A. (2008). Çağdaş sosyal bilgiler anlayışı ışığında yeni sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96.Çiydem, E. ve Kaymakcı, S. (2021). Türkiye’de sosyal bilgiler dersinin yönelimi üzerine bir değerlendirme. İnsan ve İnsan, 8 (27), 179-207.Altın, B. N. ve Demirtaş, S. (2012). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (müze ve arazi çalışmaları). M Safran (Ed.). Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde (509-543). Pegem Akademi.Bakioğlu, B. ve Karamustafaoğlu, O. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarının öğretim sürecinde kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 5(1), 80- 94. Çakır İlhan, A. (2019). Müzeler. A. İ. Şen (Ed.). Okul Dışı Öğrenme Ortamı içinde (22-43). Pegem Akademi.Selanik Ay, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı etkinlikler. S. Şimşek (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretimi içinde (337-363). Anı Yayıncılık.Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme nedir?. A. İ. Şen (Ed.). Okul Dışı Öğrenme Ortamı içinde (2-18). Pegem Akademi. Şimşek, A. ve Kaymakçı, S. (2015). Okul Dışı Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem Akademi.
Değerlendirme 1 Ara Sınav, 1 Final Sınavı.
Staj & Uygulama Yoktur.
Katalog İçeriği Öğretim Programlarıyla İlgili Temel Kavramlar; Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programlarının Geçmişten Günümüze Gelişimi; Güncel Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının İncelenmesi: Yaklaşım, Amaç, İçerik, Öğrenme öğretme süreci, Ölçme ve değerlendirme; Öğretmen Yeterlilikleri; Ders Kitabında Olması Gereken Özellikler ve Standartlar: Fiziksel ve eğitsel tasarım, Görsel tasarım ve dil anlatım; Ders Kitaplarının İçeriklerinin Programa Uygunluğu; Mevcut Ders Kitapların İçerik, Dil, Öğrenci Seviyesine Uygunluk, Anlamlı Öğrenmeye Katkısı ve Öğretimde Kullanım Kolaylığı Bakımından İncelenmesi.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri