Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Edebiyat Fakültesi
  • Tarih Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • T.C. Eğitim Tarihi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
T.C. Eğitim Tarihi TAR404 VIII.YARIYIL 2+0 4.0
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları ÖĞR. GÖR. DR. BURCU ÇALIKUŞU AYKANAT
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Derse haftalık konu içeriklerine göre verilmiş olan kaynaklardan çalışılarak hazırlıklı bir şekilde derse gelinmesi
Önerilen Dersler Bu dersi seçmiş olanların TAR 304 Osmanlı Tarihi ve TAR 402 T.C. Tarihi Derslerini seçmiş olmaları tavsiye edilir.
Okuma Listesi ATATÜRK, Mustafa Kemal, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Yayınları, 5. Baskı, Ankara 1997; ARAYICI, Ali, Kemalist Dönem Türkiye’sinde Eğitim Politikaları ve Köy Enstitüleri, Ceylan Yayınları, İstanbul 1999; AVCIOĞLU, Doğan, Türkiye’nin Düzeni, Bilgi Yayınevi, 3. Baskı, Ankara 1969; BAŞGÖZ, İlhan, Türkiye’nin Eğitim Çıkmazı ve Atatürk, Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara 1995; BERKES, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, 4. Baskı, İstanbul 2003; ÇEÇEN, Anıl, Atatürk ve Cumhuriyet, İmge Yayınları, 4. Baskı, Ankara 1998; EROĞLU, Hamza, Türk İnkılap Tarihi, Savaş Yayınları, Ankara 1990; İNAN, Afet, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, TTK, Ankara 1991; KARPAT, Kemal, Türk Demokrasi Tarihi, Afa Yayıncılık, İstanbul 1996; KİLİ, Suna, Atatürk Devrimi, Türkiye İş Bankası Yayınları, 6. Baskı, Ankara 1998; SAKAOĞLU, Necdet, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 1992; TANİLLİ, Server, Nasıl Bir Eğitim Sistemi İstiyoruz, Amaç Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 1989; YÜCEER, Saime, “Türkiye’nin Aydınlanma Sürecinde Bir Kültür Devrimi Millet Mektepleri”, Atatürkçü Bakış, Yıl 1, C. 1, Sayı 1, Bursa, 2002, s.s. 13-32; Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara, 2011; Çoşkun Bayrak, Türk Eğitim Tarihi, Eskişehir, 2011; Cavit Binbaşıoğlu, Başlangıçından Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Ankara, 2009;Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Eğitimi, Ankara, 2005; Necdet Sakaoğlu, Osmanlıdan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul, 2003; Cahit Bilim, Türkiye’de Çağdaş Eğitim Tarihi, Eskişehir, 2000, Bilal Şimşir, Türk Yazı Devrimi, Ankara, 1992; Harf Devriminin 50 Yılı Sempozyumu, Ankara, 1991;Afet İnan, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara, 1991; A. Adnan Adıvar, Osmanlı Türklerinde İlim, İstanbul 1991; Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1982’ye), İstanbul, 1982; Cahit Yalçın Bilim, Türkiye’de Çağdaş Eğitim Tarihi (1734-1876), Anadolu Üniversitesi Edb. Fak. Yay., 1998. Uzunçarşılı, İsmail Hakkı, Osmanlı Devleti’nin İlmiye Teşkilâtı, Ankara, 1988. Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul, 1992. Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi, İstanbul, 1977. Başaran, İbrahim Ethem, Eğitim Bilimine Giriş, Ankara, 2007; Nevzat Ayas, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitimi, Ankara, 1948; Nafi Atuf Kansu, Türkiye’de Maarif Tarihi, 2. C., İstanbul, 1930-32; Faik Reşit Unat, Türkiye’de Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış, Ankara, 1964; Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul, 2002; S.A. Somel, Osmanlı’da Eğitimin Modernleşmesi, (1839-1908), İstanbul, 2010; İlhan Tekeli, Selim İlkin, Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim ve Bilgi Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, Ankara, 1999; Berker, A. (1945). Türkiye’de İlköğretim (1839-1908), Ankara: 1945, Koçer, H. A., Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi (1773-1923), İstanbul: 1991.
Değerlendirme Dönem içerisinde 1 ara sınav, ödev ve final sınavı yapılmaktadır.
Staj & Uygulama Yok
Katalog İçeriği Eğitimin Tanımı ve Önemi;İslamiyet’ten Önce Türklerde Eğitim; Türklerin Müslüman Olmalarından Sonra Eğitim Sistemi; Selçuklularda Eğitim Sistemi; Osmanlı İmparatorluğu ve Eğitim Sistemi; Osmanlı İmparatorluğunda Klasik Dönem Eğitiminin Sonu (1772); Osmanlı İmparatorluğunda Tanzimat Dönemi Öncesi Durum: (1773-1839); Tanzimat Dönemi Osmanlı Eğitim Sistemi (1839-1876); I. Meşrutiyet Dönemi; II. Abdülhamid Dönemi Türk Eğitim Sistemi (1876-1908); II. Meşrutiyet Dönemi Türk Eğitim Sistemindeki Gelişmeler (1908-1914); Kurtuluş Savaşı Dönemi: Cumhuriyet Eğitiminin Hazırlık Safhası Eğitim Sistemi; Atatürk ve Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim; Atatürk Döneminde Türk Eğitim Devrimi

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri