Anadolu Info Package Anadolu Info Package
  • Info on the Institution
  • Info on Degree Programmes
  • Info for Students
  • Turkish
    • Turkish Turkish
    • English English
Profile of the Programme Specific Admission Requirements Qualification Requirements and Regulations Recognition of Prior Learning Educational Staff Programme Director & ECTS Coord. Field Qualifications Key Learning Outcomes Course Structure Diagram with Credits Matrix of Program Outcomes&Field Qualifications Matrix of Course& Program Qualifications Examination Regulations, Assessment and Grading Graduation Requirements Access to Further Studies Occupational Profiles of Graduates
  • Faculty of Humanities
  • Department of History
  • Course Structure Diagram with Credits
  • Educational History of Turkish Republic
  • Description
  • Description
  • Content
  • Learning Outcomes
  • Learning Activities and Teaching Methods
  • Course's Contribution to Prog.
  • Assessment Methods

Course Title Code Compulsory/Elective Laboratory + Practice ECTS
Educational History of Turkish Republic TAR404 VIII. SEMESTER 2+0 4.0
Language of Instruction Türkçe
Course Type Area Elective Courses
Course Instructor(s) ÖĞR. GÖR. DR. BURCU ÇALIKUŞU AYKANAT
Mode of Delivery The course by the instructor weekly lesson topics.
Prerequisites According to the sources, the contents of the weekly topics for class, working class in a way that is prepared for the challenge
Courses Recomended ou have chosen to take this course and those who .TAR 304 Ottoman history and they have chosen the historical Lessons of the TAR 402 is recommended.
Recommended Reading List ATATÜRK, Mustafa Kemal, Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I-III, Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Yayınları, 5. Baskı, Ankara 1997; ARAYICI, Ali, Kemalist Dönem Türkiye’sinde Eğitim Politikaları ve Köy Enstitüleri, Ceylan Yayınları, İstanbul 1999; AVCIOĞLU, Doğan, Türkiye’nin Düzeni, Bilgi Yayınevi, 3. Baskı, Ankara 1969; BAŞGÖZ, İlhan, Türkiye’nin Eğitim Çıkmazı ve Atatürk, Kültür Bakanlığı Yayınları Ankara 1995; BERKES, Niyazi, Türkiye’de Çağdaşlaşma, Yapı Kredi Yayınları, 4. Baskı, İstanbul 2003; ÇEÇEN, Anıl, Atatürk ve Cumhuriyet, İmge Yayınları, 4. Baskı, Ankara 1998; EROĞLU, Hamza, Türk İnkılap Tarihi, Savaş Yayınları, Ankara 1990; İNAN, Afet, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, TTK, Ankara 1991; KARPAT, Kemal, Türk Demokrasi Tarihi, Afa Yayıncılık, İstanbul 1996; KİLİ, Suna, Atatürk Devrimi, Türkiye İş Bankası Yayınları, 6. Baskı, Ankara 1998; SAKAOĞLU, Necdet, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 1992; TANİLLİ, Server, Nasıl Bir Eğitim Sistemi İstiyoruz, Amaç Yayınları, 3. Baskı, İstanbul 1989; YÜCEER, Saime, “Türkiye’nin Aydınlanma Sürecinde Bir Kültür Devrimi Millet Mektepleri”, Atatürkçü Bakış, Yıl 1, C. 1, Sayı 1, Bursa, 2002, s.s. 13-32; Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara, 2011; Çoşkun Bayrak, Türk Eğitim Tarihi, Eskişehir, 2011; Cavit Binbaşıoğlu, Başlangıçından Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Ankara, 2009;Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Eğitimi, Ankara, 2005; Necdet Sakaoğlu, Osmanlıdan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul, 2003; Cahit Bilim, Türkiye’de Çağdaş Eğitim Tarihi, Eskişehir, 2000, Bilal Şimşir, Türk Yazı Devrimi, Ankara, 1992; Harf Devriminin 50 Yılı Sempozyumu, Ankara, 1991;Afet İnan, Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara, 1991; A. Adnan Adıvar, Osmanlı Türklerinde İlim, İstanbul 1991; Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1982’ye), İstanbul, 1982; Cahit Yalçın Bilim, Türkiye’de Çağdaş Eğitim Tarihi (1734-1876), Anadolu Üniversitesi Edb. Fak. Yay., 1998. Uzunçarşılı, İsmail Hakkı, Osmanlı Devleti’nin İlmiye Teşkilâtı, Ankara, 1988. Hilmi Ziya Ülken, Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul, 1992. Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi, İstanbul, 1977. Başaran, İbrahim Ethem, Eğitim Bilimine Giriş, Ankara, 2007; Nevzat Ayas, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitimi, Ankara, 1948; Nafi Atuf Kansu, Türkiye’de Maarif Tarihi, 2. C., İstanbul, 1930-32; Faik Reşit Unat, Türkiye’de Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış, Ankara, 1964; Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul, 2002; S.A. Somel, Osmanlı’da Eğitimin Modernleşmesi, (1839-1908), İstanbul, 2010; İlhan Tekeli, Selim İlkin, Osmanlı İmparatorluğunda Eğitim ve Bilgi Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, Ankara, 1999; Berker, A. (1945). Türkiye’de İlköğretim (1839-1908), Ankara: 1945, Koçer, H. A., Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi (1773-1923), İstanbul: 1991.
Assessment methods and criteria Search within the period 1 Exam, homework and last until the Final Exam.
Work Placement Lessons are given to students About homework.
Catalog Content (1773-1839); Tanzimat Period Ottoman Education System (1839-1876); I. The Period of Legitimacy; II. The Turkish Education System of the Abdülhamid Period (1876-1908); II. Developments in the Turkish Education System during the Constitutional Period (1908-1914); The War of Independence Period: The Preparatory Stage of Republican Education Education System; Education in Atatürk and the Republic of Turkey; The Turkish Education Revolution during the Atatürk Era

  • Info on the Institution
  • Name and Adress
  • Academic Calendar
  • Academic Authorities
  • General Description
  • List of Programmes Offered
  • General Admission Requirements
  • Recognition of Prior Learning
  • Registration Procedures
  • ECTS Credit Allocation
  • Academic Guidance
  • Info on Degree Programmes
  • Doctorate Degree / Proficieny in Arts
  • Master's Degree
  • Bachelor's Degree
  • Associate Degree
  • Open&Distance Education
  • Info for Students
  • Cost of living
  • Accommodation
  • Meals
  • Medical Facilities
  • Facilities for Special Needs Students
  • Insurance
  • Financial Support for Students
  • Student Affairs Office
  • Info for Students
  • Learning Facilities
  • International Programmes
  • Practical Information for Mobile Students
  • Language courses
  • Internships
  • Sports and Leisure Facilities
  • Student Associations