Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi EPÖ511 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. DİLRUBA KÜRÜM YAPICIOĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi Aoki, T. T., In W. Toward curriculum inquiry in a new key (1978/1980). Pinar & R. L. Irwin (Eds.), Curriculum in a new key: The collected works of Ted T. Aoki (pp 89-110), Mahwah: Laurence Erlbaum Associates, 2004a.Ashcroft, K and J. Lee (Eds.). Improving teaching and learning in the core curriculum, Falmer Press, London, 1999. Burden, R. (1998). How can we best help children to become effective thinkers and learners. In R. Burden & M. Williams (Eds.), Thinking through the curriculum (pp: 1-27), Florence: Routledge, Demirel, Özcan. (2013). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: PEGEM Akademi.Dewey, John. (1902). The child and curriculum. University of Chicago press. Chicago.Dewey, John. (1902). The school and society. University of Chicago press. Chicago.Gordon, P., Gibby B.; M. Ing; D. Lowten , T. Moore; R. Pring. Theory and Practice of Curriculum Studies, Boston, 1978. Henson, Kenneth, T. Curriculum Development for Educational Reform. Harper Collins College Publising, NY. 2005.McCormick, R. & M. James. Curriculum Evaluation in Schools. London: Croom Helm Ltd., 1983.Oliva, P. F. Developing the Curriculum. 2nd. Edition. Boston: Scott, Faresman and Company, 1988. Özçelik, Durmuş Ali. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: PEGEM Akademi.Romiszowski, A.J. (1981). Designing instructional systems: Decision making in course planning and curriculum design. London: Kogan Page. Saylor, J. G.; Alexander, W. W. & A. J. Lewis. Curriculum Planning for Better Teaching and Learning, Canada, 1981.Selvi, Kıymet.(2000) Öğretim amaçlarının belirlenmesi. Eskişehir: Anadolu Univ. Yayınları No:1252.Sönmez, Veysel.(1993). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Dördüncü baskı. Ankara: Adım yayıncılık. Sönmez, Veysel. (2005). eğitim felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara.Taba, Hilda. Curriculum Development Theory and Practice. Newyork, Brace and world., Inc., Newyork.Tanner, Daniel. Curriculum development : theory into practice / Daniel Tanner, Laurel N.Tanner. – 2nd ed. – New York, N.Y. : Macmillan Pub. Co., c1980.T. Russell (Eds.) Teaching about teaching: purpose, passion and pedagogy in teacher education (pp: 133-148), London: Routledge, 1997.Tom, A.R. (1997). Redesigning teacher education. Albany: State University of New York Press.Tyler, W. Ralph. Basic principles of curriculum and instruction. The university of Chicago Presse Chicago, 1969.Varış, Fatma. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.Walker F. W & J. F. Soltis. Curriculum and Aims. Teacher College Press, New York, 1997.Wiles, Jon. Curriculum development : a guide to practice / Jon Wiles, Joseph Bondi, 6th ed. Upper Saddle River, N.J.: Merrill/Prentice Hall, c2002. Aoki, T. T., In W. Toward curriculum inquiry in a new key (1978/1980). Pinar & R. L. Irwin (Eds.), Curriculum in a new key: The collected works of Ted T. Aoki (pp 89-110), Mahwah: Laurence Erlbaum Associates, 2004a.Ashcroft, K and J. Lee (Eds.). Improving teaching and learning in the core curriculum, Falmer Press, London, 1999. Burden, R. (1998). How can we best help children to become effective thinkers and learners. In R. Burden & M. Williams (Eds.), Thinking through the curriculum (pp: 1-27), Florence: Routledge, Demirel, Özcan. (2013). Eğitimde program geliştirme: Kuramdan uygulamaya. Ankara: PEGEM Akademi.Dewey, John. (1902). The child and curriculum. University of Chicago press. Chicago.Dewey, John. (1902). The school and society. University of Chicago press. Chicago.Gordon, P., Gibby B.; M. Ing; D. Lowten , T. Moore; R. Pring. Theory and Practice of Curriculum Studies, Boston, 1978. Henson, Kenneth, T. Curriculum Development for Educational Reform. Harper Collins College Publising, NY. 2005.McCormick, R. & M. James. Curriculum Evaluation in Schools. London: Croom Helm Ltd., 1983.Oliva, P. F. Developing the Curriculum. 2nd. Edition. Boston: Scott, Faresman and Company, 1988. Özçelik, Durmuş Ali. (2010). Eğitim programları ve öğretim. Ankara: PEGEM Akademi.Romiszowski, A.J. (1981). Designing instructional systems: Decision making in course planning and curriculum design. London: Kogan Page. Saylor, J. G.; Alexander, W. W. & A. J. Lewis. Curriculum Planning for Better Teaching and Learning, Canada, 1981.Selvi, Kıymet.(2000) Öğretim amaçlarının belirlenmesi. Eskişehir: Anadolu Univ. Yayınları No:1252.Sönmez, Veysel.(1993). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Dördüncü baskı. Ankara: Adım yayıncılık. Sönmez, Veysel. (2005). eğitim felsefesi. Anı Yayıncılık, Ankara.Taba, Hilda. Curriculum Development Theory and Practice. Newyork, Brace and world., Inc., Newyork.Tanner, Daniel. Curriculum development : theory into practice / Daniel Tanner, Laurel N.Tanner. – 2nd ed. – New York, N.Y. : Macmillan Pub. Co., c1980.T. Russell (Eds.) Teaching about teaching: purpose, passion and pedagogy in teacher education (pp: 133-148), London: Routledge, 1997.Tom, A.R. (1997). Redesigning teacher education. Albany: State University of New York Press.Tyler, W. Ralph. Basic principles of curriculum and instruction. The university of Chicago Presse Chicago, 1969.Varış, Fatma. (1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Kitapçılık Yayıncılık.Walker F. W & J. F. Soltis. Curriculum and Aims. Teacher College Press, New York, 1997.Wiles, Jon. Curriculum development : a guide to practice / Jon Wiles, Joseph Bondi, 6th ed. Upper Saddle River, N.J.: Merrill/Prentice Hall, c2002.
Değerlendirme Derse katılım, haftalık çalışmalar
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Katalog İçeriği

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri