Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı
  • Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Eğitim Programları ve Öğretim Programı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Geliştirilmesi
  • Öğrenme Çıktıları
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

  • Eğitim programının tasarımını açıklayabilecektir.
  • 1.1. Eğitim programının tasarımını açıklar.
  • 1.2. Eğitim programın temel boyutlarını açıklar.
  • 1.3. Program tasarımı ve program geliştirme ilişkisini açıklar.
  • Program tasarımı için gerekli olan ön hazırlıkları açıklayabilecektir.
  • 2.1. Program tasarımı ekibinin kimlerden oluşması gerektiğine karar verir.
  • 2.2. Program tasarımı ekibinin çalışma planın hazırlar.
  • Eğitim programının tasarımı için uygulanabilecek yaklaşımları açıklayabilecektir.
  • 3.1. Aşağıdan yukarıya ya da yukarıdan aşağıya doğru giden program tasarımı yaklaşımını açıklar.
  • 3.2. Makro ve Mikro düzey program tasarımı yaklaşımını açıklar.
  • 3.3. Karma program tasarımı yaklaşımını açıklar.
  • Eğitim programının tasarlanması sürecini analiz edebilecektir.
  • 4.1. Eğitim programlarının tasarlanması amacıyla uygulanacak gereksinimi belirleme süreçlerini açıklar.
  • 4.2. Amaç yazma ilkelerine uygun amaç yazar.
  • 4.3. İçerik düzenleme yaklaşımlarına çeşitli dersinden örnekler verir.
  • 4.4. Amaca uygun eğitim durumlarını düzenleme süreçlerini tartışır.
  • 4.5. Değerlendirme sürecini örnek vererek açıklar.
  • Taslak programını değerlendirmede uygulanacak olan değerlendirme yaklaşımlarının süreçlerini aşamalarını açıklayabilecektir.
  • 5.1. Masa başı program değerlendirme sürecini açıklar.
  • 5.2. Uzman kanısıyla program değerlendirme sürecini açıklar.
  • 5.4. Program geliştirme ve program değerlendirme sürecinin ilişkisini açıklar.
  • Yürürlüğe konulmuş olan eğitim programının değerlendirme ve geliştirilmesini sürecini açıklayabilecektir.
  • Uygulanmakta olan ilköğretim, ortaöğretim ya da yükseköğretim programlarının temel özelliklerini tartışabilecektir.
  • Program geliştirmede yeni yönelimleri tartışabilecektir.
  • 8.1. Program geliştirmedeki yeni yönelimleri inceler.
  • 8.2. Yeni yönelimlerin program geliştirmeye etkilerini tartışır.
  • 8.3. Yeni yönelimlere göre geliştirilmiş programları inceler.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri