Anadolu Üniversitesi Anadolu Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Profili Kabul ve Kayıt Koşulları Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Önceki Öğrenmenin Tanınması Öğretim Elemanları Bölüm Bşk. ve AKTS Koord. Alan Yeterlilikleri Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Ölçme ve Değerlendirme Mezuniyet Koşulları Üst Derece Programlarına Geçiş İstihdam Olanakları
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı
  • Özel Eğitim Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Otizm Spektrum Bozukluğu Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Otizm Spektrum Bozukluğunda Teknoloji Destekli Öğretim ve Uy
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • İçerik
  • Öğrenme Çıktıları
  • Öğretim Yöntem ve Teknikleri
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Ölçme ve Değerlendirme

Ders Adı Ders Kodu Zorunlu/Seçmeli Teori + Uygulama AKTS
Otizm Spektrum Bozukluğunda Teknoloji Destekli Öğretim ve Uy OSE506 II.YARIYIL 3+0 7.5
Ders Dili Türkçe
Ders Türü Seçmeli Dersler
Öğretim Elemanları DOÇ. DR. SUNAGÜL SANİ BOZKURT
Dersin Veriliş Biçimi Yüzyüze
Dersin Önkoşulları Yok.
Önerilen Dersler Yok.
Okuma Listesi • Gürgür, H. (2019). Kapsayıcı eğitim ve felsefi temelleri. H. Gürgür & S. Rakap (Ed). Kapsayıcı eğitim ve özel eğitimde bütünleştirme içinde (ss. 2-14). Ankara: Pegem Akademi.• Sani-Bozkurt, S. (2017). Özel eğitimde dijital destek: yardımcı teknolojiler. AUAd, 3(2), 37-60.• Sani-Bozkurt, S. (2016). Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında teknoloji kullanımı. Ö. Eliçin (Ed.), Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim içinde (s. 23-39), Ankara: Vize yayıncılık.• Sani-Bozkurt, S. (2017). Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sosyal-duygusal becerilerin öğretiminde teknoloji kullanımı. Ö. Eliçin (Ed.), Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve teknoloji destekli öğretim içinde (s. 17-44), Ankara: Vize yayıncılık.
Değerlendirme Ara Sınav (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav)Ders Okumaları (Dönem boyunca her hafta ilgili makaleleri okumak ve bu okumaları derste tartışmak)Ödevler (Meta-analizle ilgili makale incelemeleri yapmak, belirlediği bir konuda meta-analiz çalışması yapmak)Dönem Sonu Sınavı (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav)
Staj & Uygulama Yok.
Katalog İçeriği Öğretimde Evrensel Tasarım: Öğretimde bireysel farklılıklar, Öğretimde evrensel tasarım ve ilkeleri; Teknoloji Destekli Öğretim Ortamları: Çoklu ortam, İkili kodlama, Bilişsel yük ve ilkeleri, Etkileşim, Görsel bileşenler; Otizm Spektrum Bozukluğunda Yardımcı Teknolojilerin Kullanımı: Düşük düzey yardımcı teknolojiler, Orta düzey yardımcı teknolojiler, Yüksek düzey yardımcı teknolojiler, Yardımcı teknolojilerin yararları ve sınırlılıkları.

  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri