Ders Dili |
Türkçe |
Ders Türü |
Seçmeli Dersler |
Öğretim Elemanları |
DOÇ. DR. SUNAGÜL SANİ BOZKURT |
Dersin Veriliş Biçimi |
Yüzyüze |
Dersin Önkoşulları |
Yok. |
Önerilen Dersler |
Yok. |
Okuma Listesi |
• Gürgür, H. (2019). Kapsayıcı eğitim ve felsefi temelleri. H. Gürgür & S. Rakap (Ed). Kapsayıcı eğitim ve özel eğitimde bütünleştirme içinde (ss. 2-14). Ankara: Pegem Akademi.• Sani-Bozkurt, S. (2017). Özel eğitimde dijital destek: yardımcı teknolojiler. AUAd, 3(2), 37-60.• Sani-Bozkurt, S. (2016). Kaynaştırma ve özel eğitim sınıflarında teknoloji kullanımı. Ö. Eliçin (Ed.), Özel eğitimde teknoloji destekli öğretim içinde (s. 23-39), Ankara: Vize yayıncılık.• Sani-Bozkurt, S. (2017). Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sosyal-duygusal becerilerin öğretiminde teknoloji kullanımı. Ö. Eliçin (Ed.), Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve teknoloji destekli öğretim içinde (s. 17-44), Ankara: Vize yayıncılık. |
Değerlendirme |
Ara Sınav (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav)Ders Okumaları (Dönem boyunca her hafta ilgili makaleleri okumak ve bu okumaları derste tartışmak)Ödevler (Meta-analizle ilgili makale incelemeleri yapmak, belirlediği bir konuda meta-analiz çalışması yapmak)Dönem Sonu Sınavı (kısa cevaplı ya da uygulamalı sorulardan oluşan bir klasik sınav) |
Staj & Uygulama |
Yok. |
Katalog İçeriği |
Öğretimde Evrensel Tasarım: Öğretimde bireysel farklılıklar, Öğretimde evrensel tasarım ve ilkeleri; Teknoloji Destekli Öğretim Ortamları: Çoklu ortam, İkili kodlama, Bilişsel yük ve ilkeleri, Etkileşim, Görsel bileşenler; Otizm Spektrum Bozukluğunda Yardımcı Teknolojilerin Kullanımı: Düşük düzey yardımcı teknolojiler, Orta düzey yardımcı teknolojiler, Yüksek düzey yardımcı teknolojiler, Yardımcı teknolojilerin yararları ve sınırlılıkları. |